[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Fasola: gatunki i zastosowanie

Fasola jest jednym z najlepszych roślinnych źródeł białka, zapewnia błonnik i minerały, buduje mięśnie, dostarcza energii i jest świetna na wegańskie party. Zobacz, jakie są wady i zalety tej z puszki, suszonej oraz świeżej i poznaj zastosowania najpopularniejszych gatunków.

fasola fot. shutterstock.com

Trzy opcje

Fasolę możesz kupić na trzy sposoby. Przedstawiamy wady i zalety każdego z nich.  

Z puszki

Zalety: najdłuższy okres przydatności do spożycia, gotowa do zjedzenia.

Wady: dodaje się do niej sól (płukanie obniża jej ilość); może zawierać BPA.

Suszona

Zalety: długi okres przydatności do spożycia; najtańsza; można ją moczyć i gotować, by zmniejszyć ilość fitynianów.

Wady: gotowanie zajmuje sporo czasu.

Świeża

Zalety: może zawierać najwięcej składników odżywczych; najsmaczniejsza; kupując ją, wspierasz lokalnych rolników.

Wady: trudno dostępna, szybko się psuje.  

Dookoła świata

Wybieramy się w krótką podróż dookoła globu, żeby odwiedzić ojczyzny popularnych gatunków fasoli i opowiedzieć Ci o ich najczęściej spotykanych zastosowaniach.  

Pinto

Pochodzi z Ameryki Południowej. Ma słodkawy smak, który dobrze komponuje się z wołowiną i wieprzowiną.

Jaś

Bardzo popularna w Polsce. Ze względu na duże ziarna trzeba moczyć ją najdłużej (nawet 12 h). Świetna do dań jednogarnkowych, różnego rodzaju past czy pasztetów. MUNG Kojarzy się z Chinami, ale pochodzi z Indii. Pasuje zwłaszcza do falafeli. Jej suszone ziarna możesz także dodawać do mąki i piec z nich np. chlebki typu pita.

Andzuki

Przywędrowała do nas z Chin. Ma słodkawy smak o lekko orzechowym odcieniu. W tradycyjnej kuchni azjatyckiej często towarzyszy jej ryż.

Kidney

Jej ojczyzną jest Afryka. Po ugotowaniu jest lekko słodka i mocno mączna. Bardzo uniwersalna: pasuje do ryżu, kasz, potraw z kukurydzy i wielu innych. 

Do wody ją

Moczenie fasoli pomoże Ci zmniejszyć ilość zawartego w nich antyodżywczego kwasu fitynowego, ograniczającego przyswajanie minerałów, a także oligosacharydów – trawionych dopiero w jelicie grubym węglowodanów. To przez nie inni mogą zorientować się, że na obiad jadłaś fasolę.  

9 x hummus

Jak hummus to ciecierzyca, prawda? Akurat. Proponujemy Ci cały zestaw opcji, które możesz dowolnie ze sobą łączyć. Najpierw zblenduj 200 g ugotowanej białej fasoli, 60 g tahini, 1 ząbek czosnku, po 2 łyżki oliwy i soku z cytryny oraz po 1/2 łyżeczki kuminu i soli. Potem możesz zaszaleć z proponowanymi przez nas dodatkami.  

Sprawdź także, jakie są dietetyczne właściwości roślin strączkowych.

WH 05/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij