[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Domowy burger: sprawdzony przepis na zdrowy fast food

Burger, pita czy tortilla to smaczny, prosty i szybki posiłek. Ale nigdy nie masz gwarancji czy to, co zawiera bułka, jest świeże i wartościowe. Nasze rozwiązanie: sama zrób domowego hamburgera.

burger, umami fot. shutterstock.com

Bułka

Żaden burger nie może być light, skoro typowa, pszenna bułka do burgerów, jak i bułka pełnoziarnista lub pita, mają około 160 kcal. Ale może być mniej lub bardziej sycący. Jeśli wybierzesz bułkę pełnoziarnistą, dostarczysz 7 g błonnika, jeśli pitę – 2 g. Spośród tortilli, wybieraj kukurydziane lub razowe. Możesz też użyć dużych pieczarek. Pamiętaj: im więcej błonnika, tym dłużej czujesz się najedzona.

Mięso

Amerykańska agencja Food Standards podaje, że w burgerach musi być 62% wołowiny. A co z resztą? Gdziekolwiek na świecie kupisz mięso zmielone, nie będziesz miała pewności, co tam dokładnie jest. Kup więc niewielką ilość wołowego mięsa, zmiel przez maszynkę, dopraw, dodaj jajko i uformuj kotleciki. Włóż do piekarnika na 180 stopni i 20 minut. Mięso będzie mniej tłuste, jeśli po upieczeniu odsączysz je ręcznikiem.

Ser

My też kochamy cheddar, ale pamiętaj, że to jeden z najtłustszych serów. W jednym plastrze jest około 80 kcal i 7 g tłuszczu. Feta ma połowę mniej jednego i drugiego. Możesz też wybrać nieco cięższy halloumi. Jeśli przed grillowaniem wrzucisz go na chwilę do gorącej wody, zmniejszysz ilość tłuszczu i soli.

burger fot. shutterstock.com

Sosy

Jedz to: musztarda – 20 kcal, hummus – 70 kcal, salsa – 10 kcal

Zamiast tego: majonez – 1 łyżka stołowa to 166 kcal!

A jeśli chcesz uniknąć nudy na talerzu, sprawdź 8 inspiracji na pyszne i łatwe w przygotowaniu sosy.

Sałaty

Jedz to: sałata rzymska – bogata w witaminy z grupy B, które biorą udział w spalaniu węglowodanów.

Zamiast tego: sałata masłowa – w bułce na ciepło ta sałata szybko straci jędrność.

Warzywa

Jedz to: pomidor i czerwona cebula – likopen w pomidorach chroni przed rakiem.

Zamiast tego: ogórek i biała cebula – biała cebula jest zbyt ostra do kanapek, a ogórek mało odżywczy.

Nie samymi burgerami człowiek żyje. Zobacz też: 10 pomysłów na zdrowe śniadanie oraz Przepisy na obiad z 5 składników.

WH 01/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij