[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Jajka: dlaczego warto jeść i inne ciekawostki dietetyczne

Jakie korzyści płyną z jedzenie jajek? Czy chroniczny stres może mieć wpływ na naszą figurę? Dlaczego warto włączyć bulwy do codziennej diety? Oto kolejna garść ciekawostek dotyczących zdrowego odżywiania.

jajka fot. shutterstock.com

Nie ma jaj

Mniej zmarszczek

Jajka zawierają luteinę i zeaksantynę – substancje, które chronią skórę przed promieniowaniem UV. Uczeni z uniwersytetu w Neapolu wykazali, że substancje te pomagają utrzymać prawidłową wilgotność i elastyczność skóry.

Mniejszy obwód

Jajka zajmują wysokie miejsce na indeksie sytości. Oznacza to, że jeśli zjesz je na śniadanie, łatwiej będzie Ci nie skusić się na słodycze aż do obiadu. Uczeni z Connecticut wykazali, że ludzie jedzący na śniadanie jajka zrzucają wagę o 65 % szybciej niż Ci, którzy jajek unikają.

Lepsza pamięć

Jajka zawierają cholinę, która – jak wykazali uczeni z uniwersytetu w Grenadzie – poprawia pamięć długotrwałą i zdolność skupienia uwagi.

Większa odporność

Dzięki zawartości witaminy A, witaminy B12 i selenu, jajka ułatwiają pracę Twojemu systemowi immunologicznemu.

Większe mięśnie

Jajka dostarczają cały komplet białek, które pomagają Ci budować mięśnie i chronią przed ich zanikiem, nawet gdy ćwiczysz mniej.

Sprawdź, co jeszcze jeść przed i po treningu i wypróbuj także nasze przepisy na potrawy z jajek.

REKLAMA

REKLAMA

książka, relaks, odpoczynek, hamak fot. shutterstock.com

Wrzuć na luz

Badacze z University of Florida uważają, że chroniczny stres utrudnia odchudzanie. Pod jego wpływem organizm produkuje betatrofi nę – białko ograniczające zdolność do spalania zapasów energii zgromadzonych w tkance tłuszczowej. W skrócie: ćwiczysz, ale nie chudniesz. Bardzo intensywny trening to dla organizmu stres, więc kiedy jesteś przemęczona, zamiast dokręcać sobie śrubę, postaw lepiej na odpoczynek i regenerację.  

REKLAMA

fot. Lisa S. 2015/shutterstock.com fot. Lisa S. 2015/shutterstock.com

POMC jak pomoc

Niby od zawsze wiadomo, że oni są z Marsa, a my z Wenus, ale najnowsze odkrycia badaczy z University of Aberdeen nasuwają wniosek, że aby wiernie oddać różnice między płciami, należałoby wybrać bardziej odległe od siebie planety. Naukowcy odkryli, że produkowane w mózgach peptydy POMC inaczej działają u kobiet, a inaczej u mężczyzn, przez co łatwiej niż oni tyjemy i trudniej jest nam schudnąć. Kiedy więc on pochwali się, że traci na wadze szybciej, spójrz na niego z moralną wyższością i przypomnij mu o nieuczciwej konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

zdrowe przepisy fot. shutterstock.com

Bulwy bez bólu 

Zawierają sporo witaminy C, B6, potasu, manganu  i błonnika, ale możesz ich unikać, bo mają opinię tuczących. Niesłusznie. „The Journal of the American College of Nutrition” uspokaja, że wcale nie dodadzą Ci kilogramów. Jeśli  mimo to martwi Cię ich wysoki indeks glikemiczny, wybierz bataty, które mają jeszcze więcej błonnika i wit. C, a do tego mnóstwo wit. A (100 g to aż trzykrotna dzienna dawka). To naturalne jedzenie i my wolimy je od tego z pudełka, choćby miało bardzo mało kalorii.

REKLAMA

fot. James Peragine 2014/shutterstock.com fot. James Peragine 2014/shutterstock.com

Zrób listę

O 9,6% rośnie ryzyko zrobienia niepotrzebnych zakupów pod koniec dłuższego pobytu w sklepie. Dlatego najpierw zrób listę potrzebnych rzeczy, a potem szybko znajdź je na półkach. I do domu.

WH 04/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij