[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Dieta na jędrne i gładkie pośladki

Gładkie i jędrne pośladki wymagają przede wszystkim odpowiedniego treningu, ale ćwiczenia możesz i powinnaś wesprzeć odpowiednią dietą. Menu podajemy Ci jak na tacy.

fot. GettyImages

Najwstrętniejsze słowo na „c”? Nie mamy wielkich wątpliwości: cellulit zalicza się do ścisłej czołówki. „Powstaje, gdy pojawiają się zaburzenia w naczyniach krwionośnych tkanki podskórnej i obrzęki. Można im przeciwdziałać między innymi dzięki odpowiedniemu jadłospisowi” – mówi dr Danuta Nowicka, kosmetolog. Jeśli chcesz się z cellulitem pożegnać na dobre, zadbaj, żeby na Twoim talerzu jak najczęściej pojawiały się przedstawione niżej składniki.

ZOBACZ TAKŻE: Co producenci dodają do żywności.

Witamina C

Witamina C jest potrzebna do formowania się kolagenu, który z kolei jest niezbędny dla elastycznej skóry. Najlepsze źródło Stawiamy na czerwoną paprykę: nie dość, że zawiera mnóstwo wit. C, to na dodatek ma mało kalorii i można jej dużo zjeść.

Potas

Pomaga organizmowi gospodarować elektrolitami, usuwa sód i likwiduje obrzęki.
Najlepsze źródło Pomidory oraz ich przetwory: sporo potasu i mało kalorii. Banan po wysiłku też będzie w porządku.

Przeciwutleniacze

Sprzyjają prawidłowemu działaniu układu krwionośnego. Najlepsze źródło Ich dostawcami są warzywa i owoce o intensywnych kolorach – jednymi z najbogatszych są wszelkiego rodzaju owoce leśne. Pamiętaj też o rutynie (kasza gryczana), która wzmacnia naczynia krwionośne i zapobiega obrzękom.

Woda

Usprawnia krążenie, poprawia przemianę materii oraz umożliwia eliminację toksyn. Najlepsze źródło Tu trudno wymyślić Amerykę – na co dzień najlepsza będzie nisko zmineralizowana. Pamiętaj, że zawierają ją też warzywa (np. ogórki czy czerwona papryka) albo zupy.

Sprawdź też: Mięso, od którego trudno przytyć!

Kwas liponowy

Uelastycznia włókna kolagenowe oraz zapobiega stwardnieniu tkanki podskórnej. Najlepsze źródło Brokuły. Oprócz kwasu liponowego dostarczą też wit. C (pod warunkiem że nie zamordujesz jej wysoką temperaturą). No i są niskokaloryczne.

Lignany

Te związki regulują gospodarkę hormonalną, a zaburzenia w wydzielaniu estrogenu mogą mieć związek z tworzeniem się cellulitu. Najlepsze źródło Siemię lniane. Pamiętaj, aby nie jeść go w całości, bo te małe nasionka są niezwykle twarde. Miel je, najlepiej tuż przed jedzeniem, bo leżąc długo w szafce, stracą korzystne właściwości.

Szukasz odpowiedniego treningu na pupę? Polecamy nasz czterotygodniowy plan, dzięki któremu Twoje pośladki uzyskają jędrność i apetyczną formę.

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij