Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Dieta ketogeniczna. Na co powinnaś uważać? [NEWS WH]

Diety ketogeniczne zyskały na popularności. Zanim jednak mocno ograniczysz spożywanie węglowodanów, zobacz na co zwrócić uwagę. 

dieta, jedzenie, odżywianie fot. Ted Cavanaugh

Węglowodany obwinia się często o epidemię otyłości i w efekcie coraz modniejsze stają się diety ketogeniczne, czyli o bardzo niskiej zawartości węglowodanów (ok. 50 g dziennie). Rzeczywiście są badania, potwierdzające ich skuteczność w odchudzaniu, a także pozytywny wpływ na profil lipidowy krwi.

Ketoza to jednak dieta dla świadomych osób, ponieważ trudno zaplanować menu o tak niskiej zawartości węglowodanów, by dostarczyć sobie niezbędne składniki odżywcze.

W Women`s Health uważamy, że strach przed węglowodanami jest przesadzony i naprawdę nie musisz się ich tak bać, zwłaszcza gdy pochodzą z warzyw i produktów pełnoziarnistych.

PRZECZYTAJ: Węglowodany w diecie: jeść czy nie?

Okres przejściowy 

Organizm musi nauczyć się czerpać energię z tłuszczu zamiast z węglowodanów, co może trwać nawet do pół roku. Mogą wtedy występować zaburzenia metaboliczne, zawroty głowy, ospałość czy wzmożone łaknienie.

Kwestia ryzyka

Dieta, składająca się w większej części z tłuszczu, może być zbyt monotonna. Wielu ekspertów uważa też, że zwiększa ona ryzyko chorób układu krwionośnego. Wyniki badań są w tej kwestii niejednoznaczne. Aha, no i ten brzydki zapach z ust.

Ketony

Ketoza to opcja wyłącznie dla osób ze zdrowymi wątrobą, nerkami i trzustką, które będą mocniej niż zwykle obciążone metabolizmem ciał ketonowych. Zdrowa osoba po prostu wysika ich nadmiar, dlatego na tej diecie trzeba pić dużo wody.

Uważaj na...

50 g węglowodanów to dużo warzyw o niskim IG, ale tylko 3 średnie ziemniaki. Gdy zjesz za dużo węglowodanów, wyjdziesz ze stanu ketozy i możesz przytyć.

ZOBACZ: Tłuszcz - fakty i mity 

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij