[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Dieta ketogeniczna. Na co powinnaś uważać? [NEWS WH]

Diety ketogeniczne zyskały na popularności. Zanim jednak mocno ograniczysz spożywanie węglowodanów, zobacz na co zwrócić uwagę. 

dieta, jedzenie, odżywianie fot. Ted Cavanaugh

Węglowodany obwinia się często o epidemię otyłości i w efekcie coraz modniejsze stają się diety ketogeniczne, czyli o bardzo niskiej zawartości węglowodanów (ok. 50 g dziennie). Rzeczywiście są badania, potwierdzające ich skuteczność w odchudzaniu, a także pozytywny wpływ na profil lipidowy krwi.

Ketoza to jednak dieta dla świadomych osób, ponieważ trudno zaplanować menu o tak niskiej zawartości węglowodanów, by dostarczyć sobie niezbędne składniki odżywcze.

REKLAMA

W Women`s Health uważamy, że strach przed węglowodanami jest przesadzony i naprawdę nie musisz się ich tak bać, zwłaszcza gdy pochodzą z warzyw i produktów pełnoziarnistych.

PRZECZYTAJ: Węglowodany w diecie: jeść czy nie?

Okres przejściowy 

Organizm musi nauczyć się czerpać energię z tłuszczu zamiast z węglowodanów, co może trwać nawet do pół roku. Mogą wtedy występować zaburzenia metaboliczne, zawroty głowy, ospałość czy wzmożone łaknienie.

Kwestia ryzyka

Dieta, składająca się w większej części z tłuszczu, może być zbyt monotonna. Wielu ekspertów uważa też, że zwiększa ona ryzyko chorób układu krwionośnego. Wyniki badań są w tej kwestii niejednoznaczne. Aha, no i ten brzydki zapach z ust.

Ketony

Ketoza to opcja wyłącznie dla osób ze zdrowymi wątrobą, nerkami i trzustką, które będą mocniej niż zwykle obciążone metabolizmem ciał ketonowych. Zdrowa osoba po prostu wysika ich nadmiar, dlatego na tej diecie trzeba pić dużo wody.

Uważaj na...

50 g węglowodanów to dużo warzyw o niskim IG, ale tylko 3 średnie ziemniaki. Gdy zjesz za dużo węglowodanów, wyjdziesz ze stanu ketozy i możesz przytyć.

ZOBACZ: Tłuszcz - fakty i mity 

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij