[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Co ma tempo jedzenia do skutecznego odchudzania [ciekawostki dietetyczne WH]

Dlaczego lepiej nie jeść w pośpiechu? Czy ser jest zdrowy? W jaki sposób korzystać z dobrodziejstw treningu interwałowego na co dzień? Oto garść najciekawszych newsów dotyczących odchudzania i diety. 

żółw, odchudzanie

Tempo jedzenia a odchudzanie

W WH zastanawiałyśmy się, dlaczego system hormonalny, który w przypadku adrenaliny potrafi zareagować błyskawicznie, działa tak powoli, gdy trzeba do mózgu dostarczyć sygnał, że jesteśmy najedzeni. Teraz, dzięki francuskim naukowcom, znamy wytłumaczenie. Okazuje się, że wydzielanie hormonów aktywują białka, produkowane dopiero 20 minut po posiłku przez bakterie żyjące w przewodzie pokarmowym.

Do czasu aż naukowcy opracują na podstawie białek serum sytości, nam pozostaje przypomnieć: żółwie tempo przy stole to szybszy ubytek na wadze.

ser żółty fot. shutterstock.com

Dlaczego jednak warto jeść sery

Pewnie myślałaś, że sekretem Francuzek, które – jak powszechnie wiadomo – nie tyją, jest dieta śródziemnomorska. Akurat. Duńscy naukowy twierdzą, że za szczupłą talię może odpowiadać jedzenie serów. U ludzi, którzy codziennie mieli je na talerzu, stwierdzono wysoki poziom maślanów – kwasów tłuszczowych, mogących stymulować metabolizm i regulować gospodarkę insulinową. Lepiej jednak sprawdź, ile sera jeść, by nie przesadzić.

kobieta na szpilkach fot. Getty Images

Jak spacerować, by chudnąć

Najnowsze odkrycia wskazują, że w pewnej kwestii jesteśmy podobni do samochodów. One spalają najwięcej paliwa, gdy przyspieszają, a gdy jadą ze stałą prędkością, zużycie spada. Naukowcy z Ohio State University twierdzą, że z ludźmi jest tak samo. Dlatego jeśli będziesz maszerować raz szybciej, raz wolniej, spalisz nawet o 20% więcej kalorii, niż gdybyś szła cały czas jednym tempem. Żeby cała zabawa miała sens, wciskanie pedału gazu musi następować w miarę często, raczej kilka razy na minutę, niż raz na kilka minut. Technika jest więc do wykorzystania podczas spaceru na świeżym powietrzu, a nie zakupów w zatłoczonym supermarkecie, bo podobieństwa z autami kończą się na spalaniu paliwa i niestety nie dysponujesz światłami stopu, mogącymi zasygnalizować nagły manewr. Na dobrą sprawę możemy określić to nieco na wyrost treningiem interwałowym.

siemię lniane, nasiona fot. shutterstock.com

60 – tyle gramów siemienia lnianego dziennie ma wg brazylijskich badań wspomagać ochudzanie. Najlepiej kupuj całe ziarna i miel je na bieżąco tuż przed jedzeniem. Siemię zawiera lignany, które znajdziesz też w sezamie.

Siemię lniane to niejedyne zdrowe ziarno. Poznaj właściwości kasz, ziaren i pestek.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij