[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Chipsy z warzyw [batat, burak, jarmuż]

Dlaczego lepiej je zrobić samej w domu, niż kupować? Bo domowe  chipsy z warzyw są zdrowsze i smaczniejsze od tych ziemniaczanych, bo masz kontrolę nad użytymi składnikami i bo sama zdecydujesz, jak je doprawisz. A poza tym ładniej wyglądają na talerzu.

chipsy z batatów, jarmużu i buraków Chipsy z batatów, jarmużu i buraków.

W domowych, warzywnych chipsach nie znajdziesz utwardzonego oleju palmowego, którego związek z nowotworami, chorobami serca i obniżaniem odporności został udowodniony, a ziemniaczane chipsy właśnie na nim są robione. Nie znajdziesz też glutaminianu sodu, nagminnie dodawanego polepszacza smaku i nie będzie też akrylamidu - wyjątkowo szkodliwej substancji powstającej podczas długotrwałej obróbki termicznej skrobi ziemniaczanej. WHO raportuje, że najwięcej akrylamidu dostarczają nam właśnie chipsy z ziemniaków i frytki.

Zakupy

1. Bataty

Czyli słodkie ziemniaki nadal stosunkowo rzadko przez nas wykorzystywane. A szkoda, bo dietetycy, naukowcy i smakosze pieją nad nimi z zachwytu. Zawierają karoteny i karotenoidy chroniące nasze oczy, mają niski indeks glikemiczny, całą kopalnię cennych minerałów i silne działanie antynowotworowe. Do tego witaminy z grupy B - zwłaszcza B6- , witaminę C, A i E.

ZOBACZ TEŻ: 10 pomysłów na bataty

2. Jarmuż

Ulubione zielone warzywo hipsterów całego świata, ale tym razem modny wybór oznacza mądry wybór. Jarmuż jest wielkim dostawcą sulforafanu - przeciwutleniacza, który ma silne działanie przeciwrakowe (podobnie zresztą, jak inne warzywa kapustne). Działanie przeciwrakowe ma także witamina K, której w jarmużu pełno.

ZOBACZ TEŻ: Sałatka z jarmużem wg Marty Dymek (jadlonomia.pl)

3. Buraki

Doceniany od wieków przez ludową medycynę i najwyższa już pora docenić go we własnej kuchni. Burak wzmacnia układ krwionośny, obniża ciśnienie, dotlenia mózg, podnosi odporność i wytrzymałość podczas treningu oraz działa antywirusowo i przeciwrakowo.

ZOBACZ TEŻ: 3 przepisy na buraki

REKLAMA

chipsy z buraków batatów fot. shutterstock.com

Przygotowanie

Pokrój bataty i buraki na cienkie plasterki - najlepiej użyj mandoliny do warzyw- a liście jarmużu poszarp na mniejsze kawałki. Osusz warzywa papierowym ręcznikiem - będziesz miała gwarancję, że wyjdą chrupkie. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C i skrop pokrojone warzywa oliwą.

chipsy jamużowe fot. shutterstock.com

Doprawianie

Wyłóż blachę papierem do pieczenia i rozłóż na nim chipsy. Posyp solą morską i sama zdecyduj, czym jeszcze. My polecamy pieprz kajeński, kumin i starty parmezan, ale np. starta skórka z cytryny też pasuje. Zresztą, Twoje chipsy, Twój wybór - nie bój się eksperymentów.

chipsy z buraków batatów fot. shutterstock.com

Pieczenie

Wstaw do piekarnika i piecz 10-15 minut, a w połowie pieczenia, obróć chipsy na drugą stronę. Po tym czasie spróbuj i zdecyduj, czy są już tak chrupkie, jak lubisz. Jeżeli wolisz bardziej chrupkie, dodaj kilka minut pieczenia i kontroluj sytuację.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij