[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Cheat meal: czy warto ulec pokusie? [WH NEWS]

Czy cheat meal lub cheat day to dobry pomysł? Jak gotować warzywa strączkowe, żeby nie mieć wzdęć i co tak naprawdę pozwala nam uniknąć efektu jo-jo? Oto porcja faktów, które pomogą Ci schudnąć i utrzymać zgrabną sylwetkę.

cheat meal czy ulec pokusie fot. shutterstock.com

Jak to jest z tym cheat mealem?

Psychologowie chwalą taktykę, by co jakiś czas odpuścić dietę i zapomnieć o liczeniu kalorii (swoją drogą macie pomysł, jak przetłumaczyć angielski zwrot cheat meal lub cheat day? Jeśli tak, napiszcie nam w komentarzu!). Oto 3 warianty tej koncepcji.

1. Przekąska

Gdy trzymanie diety wydaje się nie do wytrzymania i nieustannie męczy Cię ochota na podjadanie, dobrym pomysłem będzie zaplanowanie dziennej przekąski rzędu 200 kcal, która da Ci przyjemność z jedzenia i pomoże trzymać się wytycznych przy głównych posiłkach.

2. Jeden posiłek (tzw. cheat meal)

Cały posiłek bez ograniczeń to dobry pomysł, gdy prowadzisz ożywione życie towarzyskie i często zdarzają się okazje do biesiadowania, np. urodziny. Nie próbuj na nich cierpieć i odmawiać sobie przyjemności. Wszystko będzie dobrze, jeśli okazje nie będą zdarzać się zbyt często.

A jeśli już mowa o urodzinach – zawsze możesz poszukać zdrowszych alternatyw dla tradycyjnych ciast i tortów. nie wierzysz? Widocznie jeszcze nie wypróbowałaś 6 przepisów na pyszne i zdrowe ciasteczka ani 10 sprawdzonych przepisów na dietetyczne ciasta.

3. Cały dzień (tzw. cheat day)

Gdy masz już serdecznie dość nieustannego liczenia kalorii, a frustracja stawia pod znakiem zapytania całą dietę, pomóc może wyznaczenie jednego dnia w tygodniu, w którym nie będziesz narzucać sobie żadnych ograniczeń. To będzie taki reset dla umysłu i ciała.

Pamiętaj: dające psychiczny luz odstępstwo od diety traktuj nie jako ucieczkę od ograniczeń, lecz jako nagrodę za swój wysiłek.

odchudzanie fot. shutterstock.com

Sposób na pozbycie się jo-jo

Samo zrzucenie wagi nie jest tak trudne, jak utrzymanie tego efektu. Dlatego naukowcy z Cornell University zbadali, jak radzą sobie kobiety, które przeszły przez 12-tygodniową dietę. Obserwowano je następnie przez 3 lata. Okazało się, że czynnikami, które najbardziej pomagały w zachowaniu niższej wagi, były wsparcie najbliższych dla zdrowych nawyków oraz poczucie sprawczości, czyli wpływu na własny los, a nie – czego można by się spodziewać – aktywność fizyczna.

fot. Andrii Gorulko 2015/shutterstock.com fot. Andrii Gorulko 2015/shutterstock.com

Strączkami do pełna

Badacze z uniwersytetu w Kopenhadze porównali, jak zaspokajają apetyt dania o podobnej kaloryczności. Jedne były oparte na mięsie (zawierały więcej białka), a drugie na warzywach strączkowych (mniej protein, ale dużo więcej błonnika). Z porównania zwycięsko wyszły te drugie. Dlatego polecamy 3 przepisy na dania z fasolą.

Unikasz strączków, bo powodują wzdęcia? Mocz je przed gotowaniem 8-12 h z dodatkiem sody, a potem zmień wodę i gotuj przez pierwszy kwadrans bez przykrycia. Powinno pomóc.

WH 05/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij