[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Awokado – kalorie których potrzebujesz

Nazywane przez niektórych "egzotyczną gruszką", awokado, to prawdziwa bomba dla Twojego zdrowia. Zobacz, dlaczego warto uwzględnić je w swojej diecie. 

awokado fot. shutterstock

Z awokado jest tak, że jak już je polubisz, to masz ochotę delektować się nim w co drugim posiłku. I nie ma się co dziwić, bo ten owoc (tak, awokado to owoc, jakkolwiek to brzmi) można zgrabnie i smacznie wkomponować w większość potraw. I wszystko wydaje się być idealne dopóki nie zwrócisz uwagi na fakt, że jedno całe awokado ma w sobie 322 kcal. Że co?!

Tak, to mniej więcej tyle, ile średnia porcja frytek w McDonald's. Ale spokojnie, to 322 kcal, które wyjdą Ci tylko na dobre.

Awokado bogate jest w tak zwane dobre tłuszcze, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Chodzi konkretnie o nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-6 i Omega-3, które są odpowiedzialne między innymi za poprawne funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego oraz regulację pracy układu odpornościowego. Co najistotniejsze, zawierają one kwas linolowy (Omega-6) oraz kwas alfa-linolenowy (Omega-3), czyli kwasy tłuszczowe, których Twój organizm nie jest w stanie wyprodukować samodzielnie.

Wobec tego - awokado na śniadanie, obiad i kolację? Nie, bo po pierwsze dostarczymy sobie nadmiaru kalorii, a po drugie nadmiar kwasu Omega -6 może przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli nie zachowasz właściwych proporcji w dostarczaniu sobie obu kwasów ( Omega -6 do Omega -3 w stosunku 4:1 to ideał) efekt może by odwrotny od oczekiwanego.

Jedno średnie awokado dziennie jest optymalnym rozwiązaniem. Tym bardziej, że owoc pełny jest też witaminy E (nazywanej witaminą młodości), błonnika (w całym owocu znajduje się go około 14 g!), witaminy z grupy B (spokojne nerwy i odżywione neurony) oraz witaminy C, dzięki której Twoja skóra zachowuje elastyczność i jędrność. Dodaj do tego jeszcze potas, którego w całym owocu jest tyle, ile w średniej wielkości bananie.

WH poleca - Awokado z tortillą: przepis na drugie śniadanie

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij