[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

7 warzyw i owoców, których lepiej nie obierać

Lubisz pieczone ziemniaki albo bataty? Zajadasz się jabłkami, ale zawsze obierasz je ze skórki? Zobacz, dlaczego zjadanie warzyw i owoców ze skórką jest korzystne dla Twojego zdrowia i szczupłej figury.

fot. 2015/shutterstock.com

„Jedz więcej warzyw i owoców” to rada żywieniowa, która, jak wszyscy wiemy, prowadzi do lepszego zdrowia i mniejszej ilości kilogramów. Ale nawet jeśli szalejesz za sałatkami, to faktem jest, że proces mycia, obierania i przygotowywania do nich produktów może pożerać mnóstwo czasu.

Dlatego pewnie będziesz podekscytowana wiadomością, że w wielu przypadkach możesz pominąć jeden krok tego procesu – obieranie. Dzięki czemu zaoszczędzisz czas, zwiększając jednocześnie ilość substancji odżywczych i ulepszając smak. Katie Cavuto, specjalistka od żywienia, przedstawia na kolejnych stronach ściągawkę z siedmiu superzdrowych skórek produktów, których nigdy nie powinnaś się pozbywać. Przejdź na następną stronę i dowiedz się więcej.

REKLAMA

1. Ziemniak

Tradycyjnie purée ziemniaczane, ziemniaczana sałatka, a nawet gotowane czy pieczone ziemniaki przygotowywane są z obranych ziemniaków. Ale to kiepski pomysł. "20% składników odżywczych, takich jak witaminy z grupy B i pierwiastki śladowe, jest w skórce. Tam znajduje się także cały błonnik" – mówi Cavuto. Postaraj się tylko wyskrobać bulwę porządnie, żeby mieć pewność, że jest czysta.

Pamiętaj też, że przekonanie o złym wpływie ziemniaków na zdrowie i figurę to mit. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj pozostałe z 4 mitów o węglowodanach w odchudzaniu.

fot. 2015/shutterstock.com

2. Bakłażan

Skórka naszego ciemnofioletowego ulubieńca zawiera fitoskładnik o nazwie nasunina. To silny antyoksydant, który pomaga przeciwdziałać uszkodzeniu komórek w wyniku procesu starzenia się i chorób.

bataty, przepis fot. shutterstock.com

3. Słodki ziemniak

Jego skórka zawiera większość składników odżywczych, takich jak witamina C, potas i betakaroten. Chciałabyś spróbować batatów, ale nie wiesz, jak je przyrządzić? Wypróbuj nasz przepis na kanapkę z indykiem i hummusem z batatów.

fot. 2015/shutterstock.com

4. Ogórek

Może być trochę szorstka, ale ciemnozielona skóra ogórka jest naładowana antyoksydantami, które zwiększają odporność oraz błonnikiem, który zapobiega zaparciom i wzmacnia zdrowie układu żołądkowo-jelitowego. Ogórek sprawdza się też świetnie jako składnik koktajli czy soków  sprawdź 10 przepisów na świeże soki i koktajle.

marchewki, warzywa fot. Donatella Tandelli 2015/shutterstock.com

5. Marchewka

Pod warunkiem, że zafundujesz temu rosnącemu w ziemi warzywu porządne mycie, nie ma powodu, by usuwać jego zewnętrzną warstwę. „Wszystkie antyoksydanty znajdują się w lub bezpośrednio pod skórką”  mówi Cavuto.

fot. 2015/shutterstock.com

6. Pasternak

Często nazywany białą marchwią, pasternak jest mniej słodki od marchewki  smakiem przypomina nico korzenne przyprawy. Ale tak samo jak pomarańczowa kuzynka, pasternak mnóstwo składników odżywczych ukrywa tuż pod skórką. Dlatego też nie pozbywaj się jej, gdy używasz go w kuchni.

jabłka, owoce fot. Africa Studio 2015/shutterstock.com

7. Jabłko

Wielu ludzi obiera je ze skórki, bo bywa, że ciężko ją strawić. Ale to oznacza tylko, że jest ona bogata w błonnik, który sprawia, że czujesz się najedzona  i przy okazji wspomaga trawienie. „Skórka jabłka bogata jest w kwercetynę, witaminę C i triterpenoidy, które zwalczają raka”  mówi Cavuto.

Tekst: Esther Crain

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij