REKLAMA

7 rodzajów głodu

Eksperci zidentyfikowali 7 rodzajów głodu. Ucząc się je rozpoznawać, możesz nie tylko zaimponować maniaczkom zdrowego odżywiania, ale też ustrzec się przed bezmyślnym podjadaniem. Dopadł Cię głód? Sprawdź, który to rodzaj i jak go okiełznać.

Shutterstock

1. Głód oka

Pokusa: Świeża pizza zamówiona przez koleżankę z biura.

Twój ruch: Wypij szklankę wody. Jeżeli po 10 minutach ssanie nie mija, poczęstuj się. Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj każdy kęs. Pamiętaj, że mózg otrzymuje sygnał o sytości dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia jedzenia.

ZOBACZ TEŻ: Szczepionka na koronawirusa w drodze

2. Głód serca

Pokusa: Smutek, niepokój, znudzenie oraz inne negatywne emocje.

Twój ruch: Jeśli przetrzepujesz kuchnię w poszukiwaniu jedzenia, to najprawdopodobniej coś Cię gryzie. Zamiast podjadać, znajdź źródło problemu i rozpraw się z tym, co siedzi Ci w głowie.

3. Głód nosa

Pokusa: Słodki zapach babeczek cynamonowych.

Twój ruch: Znowu: zacznij od szklanki wody. Uczucie głodu wciąż rozrywa Cię od środka? Nałóż sobie połowę porcji albo, najlepiej, sięgnij po zdrowszą alternatywę, np. pełnoziarniste pieczywo z masłem orzechowym i cynamonem.

4. Głód ust

Pokusa: Ochota na coś kremowego, chrupiącego albo zimnego.

Twój ruch: Czasem masz ochotę na przekąskę (czytaj: słodycze) o konkretnej konsystencji. Nie znaczy to jednak, że odczuwasz fizyczny głód. Jeśli masz ssanie na łakocie, sięgnij po jogurt grecki z miodem, winogrona lub schłodzone smoothie.

5. Głód umysłu

Pokusa: Zegarek.

Twój ruch: Nie idź na lunch na siłę tylko dlatego, że jest południe. Jeśli poczujesz się naprawdę głodna, chwyć za pudełko i jedz aż do momentu, gdy będziesz syta. Zegarek nie musi wtedy wskazywać godziny 12.

6. Głód komórkowy

Pokusa: Zmęczenie.

Twój ruch: Uczucie zmęczenia potęguje ochotę na niezdrowe jedzenie. Zamiast sięgać po fast food (który tylko pogłębi znużenie), utnij sobie krótką drzemkę. Nie masz jak? Zjedz wysokobiałkową przekąskę (np. garść migdałów). Powrót energii gwarantowany.

7. Głód żołądka

Pokusa: Burczenie w brzuchu.

Twój ruch: Jedz! Określ swój głód w skali od 1 do 10. 1-3 należy do przekąski, 4-6 woła o mały posiłek, a 7-10 o talerz wypełniony po brzegi.

ZOBACZ TEŻ: 10 pogromców głodu

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA