[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

7 przeciwutleniaczy, które Cię chronią

Zapobiegają starzeniu, dbają o Twoje zdrowie i pomagają zachować piękny wygląd na dłużej. Oto 7 przeciwutleniaczy, o których warto pamiętać.

przeciwutleniacze fot. shutterstock

1. Selen

Ten mikroelement wykonuje podwójne zadanie: sam działa jak przeciwutleniacz i przyspiesza naturalny dla Twojego ciała proces produkcji przeciwutleniaczy. W badaniach przeprowadzonych przez The Cornell University i University of Arizona na próbie 1312 pacjentów chorych na raka skóry ci, którzy przyjmowali dziennie 200 mg selenu przez 10 lat, zmniejszyli ryzyko śmierci z powodu jakiegokolwiek raka – nie tylko skóry – o 18% w porównaniu do tych, którzy przyjmowali placebo.
Zalecane dzienne spożycie – 55 mg.
Najlepsze źródła: orzechy brazylijskie, lucjan, krewetki.

2. Witamina E

Ten przeciwutleniacz zwalcza choroby serca, pobudza układ immunologiczny i pomaga zatrzymać uszkodzenia komórek, prowadzące do raka skóry. Co więcej, trzyma z dala od naszych twarzy spustoszenia wywołane upływem czasu. W koreańskich badaniach, u myszy, które przyjmowały witaminę E, zmniejszało się prawdopodobieństwo wystąpienia zmarszczek, mimo wystawienia na oddziaływanie promieni UV.
Zalecane dzienne spożycie – 55 mg.
Najlepsze źródła: pestki słonecznika, orzechy laskowe, masło orzechowe.

3. Witamina C

Nie jest już tylko i wyłącznie doceniana przy przeziębieniach. Dziś wiemy, że chroni Twoje
DNA i pomaga Twojemu ciału wykorzystywać bardziej skutecznie witaminę E. Badania odkryły,
że witamina C ma talent do chronienia naczyń krwionośnych i zmniejsza ryzyko chorób serca oraz zawału. W trwających sześć lat badaniach przeprowadzonych w Erasmus Medical Center w Rotterdamie na grupie 5197 osób ci, którzy przyjmowali najwyższe dawki witaminy C, mogli pochwalić się najniższym ryzykiem zawału.
Zalecane dzienne spożycie – 75 mg.
Najlepsze źródła: papaja, czerwona papryka, brokuł.

4. Karotenoidy

Te pigmenty pomagają chronić oczy i skórę przed uszkodzeniami wywołanymi słońcem. Holenderskie badania przeprowadzone na grupie 5836 osób wykazały, że spożycie beta-karotenu – jednego z karotenoidów – zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej – wiodącej przyczyny ślepoty.
Naukowcy nie podają norm spożycia karotenoidów innych niż zalecane dzienne spożycie rzędu
2310 IU dla witaminy A.
Najlepsze źródła: marchew, dynia.

5. Izotiocyjaniany

Te przeciwutleniacze zakładają nelsona rakotwórczym enzymom. Badania przeprowadzone na grupie większej niż 1400 osób na University of Texas MD Anderson Cancer Center w Huston odkryły, że ludzie, którzy jedli więcej jedzenia bogatego w izotiocyjaniany, zmniejszali ryzyko wystąpienia u nich raka pęcherza moczowego o 29%.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: brokuły, brukselka, kalafior.

6. Polifenole

Wznieśmy toast kieliszkiem pinot noir za zdrowie polifenoli, które zmieniły naszą ulubioną słabość w cnotę. Naukowcy z Columbia University w Nowym Jorku przebadali 980 osób i odkryli, że u tych, którzy wypijali do 3 kieliszków wina dziennie – bogatych we flawonoidy, należące do grupy polifenoli – z mniejszym prawdopodobieństwem będą się rozwijały problemy z utratą pamięci i chorobą Alzheimera.Badania laboratoryjne przeprowadzone na Leeds Dental Institute w Wielkiej Brytanii wykazały, że polifenole zawarte w kakao ograniczają wzrost dwóch typów bakterii wywołujących zapalenia dziąseł.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: gorzka czekolada (im wyższy procent zawartości kakao, tym lepiej), czerwone wino (zwłaszcza szczep pinot noir), herbata, kawa.

7. Koenzym Q10

Nazwa KQ10 brzmi, jakby był kuzynem R2-D2 z „Gwiezdnych wojen” i faktycznie jest maszyną chroniącą komórki. Jest też kojarzony z zapobieganiem migrenom – w badaniach w Zurychu ci,
którzy zażywali KQ10 w ciągu 3 miesięcy, mieli o połowę mniej bólów głowy niż ci, którzy zażywali
placebo. Enzym pomaga także obniżyć ciśnienie krwi.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: chuda wołowina, pierś kurczaka, ryby.

Oto 13 produktów, produktów pełnych antyoksydantów.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij