[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

7 przeciwutleniaczy, które Cię chronią

Zapobiegają starzeniu, dbają o Twoje zdrowie i pomagają zachować piękny wygląd na dłużej. Oto 7 przeciwutleniaczy, o których warto pamiętać.

przeciwutleniacze fot. shutterstock

1. Selen

Ten mikroelement wykonuje podwójne zadanie: sam działa jak przeciwutleniacz i przyspiesza naturalny dla Twojego ciała proces produkcji przeciwutleniaczy. W badaniach przeprowadzonych przez The Cornell University i University of Arizona na próbie 1312 pacjentów chorych na raka skóry ci, którzy przyjmowali dziennie 200 mg selenu przez 10 lat, zmniejszyli ryzyko śmierci z powodu jakiegokolwiek raka – nie tylko skóry – o 18% w porównaniu do tych, którzy przyjmowali placebo.
Zalecane dzienne spożycie – 55 mg.
Najlepsze źródła: orzechy brazylijskie, lucjan, krewetki.

ZOBACZ TEŻ: 10 superfoods, czyli jedzenie do zadań specjalnych

REKLAMA

2. Witamina E

Ten przeciwutleniacz zwalcza choroby serca, pobudza układ immunologiczny i pomaga zatrzymać uszkodzenia komórek, prowadzące do raka skóry. Co więcej, trzyma z dala od naszych twarzy spustoszenia wywołane upływem czasu. W koreańskich badaniach, u myszy, które przyjmowały witaminę E, zmniejszało się prawdopodobieństwo wystąpienia zmarszczek, mimo wystawienia na oddziaływanie promieni UV.
Zalecane dzienne spożycie – 55 mg.
Najlepsze źródła: pestki słonecznika, orzechy laskowe, masło orzechowe.

3. Witamina C

Nie jest już tylko i wyłącznie doceniana przy przeziębieniach. Dziś wiemy, że chroni Twoje
DNA i pomaga Twojemu ciału wykorzystywać bardziej skutecznie witaminę E. Badania odkryły,
że witamina C ma talent do chronienia naczyń krwionośnych i zmniejsza ryzyko chorób serca oraz zawału. W trwających sześć lat badaniach przeprowadzonych w Erasmus Medical Center w Rotterdamie na grupie 5197 osób ci, którzy przyjmowali najwyższe dawki witaminy C, mogli pochwalić się najniższym ryzykiem zawału.
Zalecane dzienne spożycie – 75 mg.
Najlepsze źródła: papaja, czerwona papryka, brokuł.

4. Karotenoidy

Te pigmenty pomagają chronić oczy i skórę przed uszkodzeniami wywołanymi słońcem. Holenderskie badania przeprowadzone na grupie 5836 osób wykazały, że spożycie beta-karotenu – jednego z karotenoidów – zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej – wiodącej przyczyny ślepoty.
Naukowcy nie podają norm spożycia karotenoidów innych niż zalecane dzienne spożycie rzędu
2310 IU dla witaminy A.
Najlepsze źródła: marchew, dynia.

5. Izotiocyjaniany

Te przeciwutleniacze zakładają nelsona rakotwórczym enzymom. Badania przeprowadzone na grupie większej niż 1400 osób na University of Texas MD Anderson Cancer Center w Huston odkryły, że ludzie, którzy jedli więcej jedzenia bogatego w izotiocyjaniany, zmniejszali ryzyko wystąpienia u nich raka pęcherza moczowego o 29%.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: brokuły, brukselka, kalafior.

6. Polifenole

Wznieśmy toast kieliszkiem pinot noir za zdrowie polifenoli, które zmieniły naszą ulubioną słabość w cnotę. Naukowcy z Columbia University w Nowym Jorku przebadali 980 osób i odkryli, że u tych, którzy wypijali do 3 kieliszków wina dziennie – bogatych we flawonoidy, należące do grupy polifenoli – z mniejszym prawdopodobieństwem będą się rozwijały problemy z utratą pamięci i chorobą Alzheimera.Badania laboratoryjne przeprowadzone na Leeds Dental Institute w Wielkiej Brytanii wykazały, że polifenole zawarte w kakao ograniczają wzrost dwóch typów bakterii wywołujących zapalenia dziąseł.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: gorzka czekolada (im wyższy procent zawartości kakao, tym lepiej), czerwone wino (zwłaszcza szczep pinot noir), herbata, kawa.

ZOBACZ TEŻ: Suplementy dla kobiet

7. Koenzym Q10

Nazwa KQ10 brzmi, jakby był kuzynem R2-D2 z „Gwiezdnych wojen” i faktycznie jest maszyną chroniącą komórki. Jest też kojarzony z zapobieganiem migrenom – w badaniach w Zurychu ci,
którzy zażywali KQ10 w ciągu 3 miesięcy, mieli o połowę mniej bólów głowy niż ci, którzy zażywali
placebo. Enzym pomaga także obniżyć ciśnienie krwi.
Naukowcy nie podają norm spożycia.
Najlepsze źródła: chuda wołowina, pierś kurczaka, ryby.

Oto 13 produktów, produktów pełnych antyoksydantów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij