REKLAMA

7 niedocenianych źródeł białka

Białko jest niezbędne do prawidłowego przebiegu szeregu procesów zachodzących w organizmie. Sprawdź, gdzie go szukać.

Shutterstock
Pierś z kaczki to świetne źródło białka.

1. Pierś z kaczki

Białko: 18 g w 100 g

No ileż można jeść kurczaka i indyka – dajmy im trochę odsapnąć. Zamiast nich spróbuj co jakiś czas wrzucić na patelnię pierś z kaczki – coś nam mówi, że docenisz jej głęboki, lekko słodkawy smak.

2. Soczewica

Białko: ok. 7,5 g w 100 g

Nie bój się strączków, naprawdę nie gryzą. Owszem, ich gotowanie jest nieco kłopotliwe (chociaż namoczenie i odrobina sody czynią prawdziwe cuda), więc postaw na już obrobione, najlepiej w słoiku, a nie w puszce.

ZOBACZ: 4 wege przepisy z soczewicą w roli głównej

3. Ser mozarella

Białko: 18 g w 100 g

Sery ogólnie są dobrym źródłem białka, ale jeśli liczysz kalorie, postaw na mozzarellę – zawiera mniej tłuszczu. Są też dostępne wersje light. O dziwo, bardzo smaczne.

4. Kasza gryczana

Białko: 12,6 g w 100 g

Wśród skrobiowych źródeł białka najczęściej wymienia się komosę ryżową, ale my wolimy swojską kaszę, bo jest dużo tańsza i zawiera bardzo zdrową rutynę.

5. Tofu

Białko: 13 g w 100 g

Większości z nas przydałoby się ograniczenie ilości mięsa, a sojowe tofu może w tym pomóc. Oprócz białka, dostarczy zdrowych izoflawonów.

Wypróbuj nasz przepis na tofurnik, czyli wegański sernik.

6. Skyr

Białko: 12 g w 100 g

Jogurt typu islandzkiego robi ostatnio wielką karierę. I słusznie, należy mu się, bo jest bardzo bogatym i smacznym źródłem protein. Normalnie jest bardzo gęsty, ale w sklepach znajdziesz też wersje do picia.

7. Edamame

Białko: 11 g w 100 g

Jeśli zobaczysz gdzieś w markecie edamame, czyli strączki młodej soi, bez wahania pakuj je do koszyka. Są po prostu pyszne. W smaku przypominają nieco bób, który swoją drogą też jest super.

ZOBACZ TEŻ: Wege białko - dlaczego warto jeść strączki

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA