[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Naucz się jeść jak zwierzę

5 zwierząt, od których warto przejąć nawyki żywieniowe.

fot. shutterstock.com

Zwierzęta 3/4 swojego życia spędzają na zdobywaniu i konsumowaniu pożywienia – w naturze nie występują jednak otyłe osobniki. Wniosek? Warto przejąć kilka ich nawyków, by zrzucić zbędne kilogramy. Wysłuchaj pięciu rad od naszych przyjaciół znajdujących się nieco niżej w łańcuchu pokarmowym. I cóż – jedz jak zwierzę!

Pingwiny

Rada: Rób sobie przerwę od jedzenia

Oczyszczające głodówki nie są ludzkim wymysłem. Pingwiny poszczą przez miesiąc lub nawet dłużej, jednak nam wystarczy 12-godzinna nocna przerwa od podjadania. Z badań Northwestern University wynika, że osoby, które jadły ostatni posiłek wczesnym wieczorem przyjmowały blisko 250 kcal mniej niż te wcinające w późniejszych godzinach. Co więcej, kiedy pościsz, organizm zużywa zapasy energii, by ją sobie dostarczyć, zaczyna więc spalać zapasy tłuszczu.

REKLAMA

Małpy

Rada: Jedz owoce na przekąskę

Małpy jadły lokalne produkty, zanim to było modne. Od zawsze wcinały owoce i liście, które rosły po prostu najbliżej. Naukowcy z Cornell University odkryli, że kobiety, które trzymają świeże owoce w zasięgu wzroku są średnio o 6 kg lżejsze niż te trzymające je w lodówce. Pokrój na kawałki jabłka, gruszki, a nawet marchewkę czy cukinię i postaw w przezroczystej misce na biurku obok komputera. Zobaczysz, że zanim skończysz pracę, miska będzie pusta, a Ty nie będziesz miała ochoty na batonika do kawy.

Krowy

Rada: Popijaj wodę

Nawadniając się równie konsekwentnie jak łaciate stworzonka (wiedziałaś, że wypijają ponad 50 litrów wody dziennie?), unikniesz niebezpieczeństwa pomylenia uczucia głodu z uciążliwym pragnieniem. Poza tym woda w pewnym stopniu wypełnia żołądek, imitując uczucie sytości. Według badań opublikowanych w czasopiśmie „Obesity”, wypijanie przez 12 tygodni po pół litra wody na pół godziny przed posiłkiem skutkuje spadkiem wagi o 4,5 kg.

Wieloryby

Rada: Nie bój się tłuszczu

Młode walenie żywią się mlekiem matki, które jest 10 razy tłustsze od tego, które kupujesz w kartonie. Jak przekłada się to na ludzki organizm? Badania pokazują, że kobiety wybierające tłusty nabiał są o 8% mniej narażone na otyłość niż te lojalne wobec produktów o niskiej zawartości tłuszczu. Dlaczego? Jedna z teorii głosi, że ograniczając tłuszcz, zazwyczaj zastępujesz go większą ilością cukru i węglowodanów, które sycą krócej. Pełnotłuste produkty mają więcej kalorii, jednak organizm rozkłada je powoli, więc dłużej nie chce Ci się jeść.

Owce

Rada: Przeżuwaj jak najdłużej

Naprawdę dokładne przeżucie każdego kęsa (mówimy tu o jakichś 40 razach) przed połknięciem może obniżać poziom greliny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu. Skutkuje to większym uczuciem satysfakcji po zjedzeniu i zmniejsza porcje kolejnego posiłku – tak wynika z badań opublikowanych w czasopiśmie Physiology & Behavior. Co więcej, dokładne przeżuwanie sprawia, że bardziej skupiasz się na tym, co jesz – lepiej wyczuwasz smaki oraz tekstury potraw. Poprzez tak zwane „mindful eating” dostarczasz sobie dziennie aż o 300 kalorii mniej niż pochłaniając jedzenie jak odkurzacz.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij