5 łatwych sposobów na odchudzanie

Jak schudnąć? W idealnym świecie sama rozmowa o Twoich planach pozbycia się zbędnych paru kilogramów wystarczyłaby, aby fałdki zniknęły bez śladu. W rzeczywistości trzeba włożyć w to trochę więcej wysiłku. Naprawdę trochę. Poznaj nasze sposoby na odchudzanie.

dieta, śniadanie shutterstock.com
fot. 2015/shutterstock.com

Najnowsze sondaże pokazują, że ponad 51% dorosłych ludzi ma nadzieję na zrzucenie kilku kilogramów. Zabawne jest jednak, że tylko połowa z nich przyznaje, że stara się robić cokolwiek, aby to marzenie urzeczywistnić.

REKLAMA

Dobra, rozumiemy: rozpoczęcie wielkiego planu odchudzającego wydaje się okropnie czasochłonne i trudne. Ale wcale nie musi takie być. Wszystko, czego potrzebujesz, żeby zacząć, to poprawienie kilku drobnych, codziennych nawyków, które wciąż przeszkadzają Ci osiągnąć cel (czytaj: ciało Mirandy Kerr). Proszę bardzo: jak na talerzu podajemy Ci 5 banalnie prostych patentów odchudzających - na dobry początek zmiany stylu życia.

1. Zacznij dzień od płatków owsianych

Liczne badania dowodzą, że pomagają na długo zaspokoić głód – lepiej niż płatki wyprodukowane z jakichkolwiek innych zbóż. Zdaniem naukowców, odpowiada za to fakt, że owsianka jest dużo gęstsza, a przez to dostarcza Ci więcej sycącego błonnika. Jeśli nie przepadasz za jej smakiem, dodaj do miseczki owoce i miód.

2. Pozbądź się poczucia winy

Najnowsze badania pokazują, że obwinianie się po zjedzeniu czegoś, co wykracza poza zasady Twojej diety, może zniweczyć wcześniejsze Twoje wysiłki. Zamiast wzbudzania w sobie wyrzutów sumienia i wmawiania sobie, że właśnie wszystko poszło na marne, lepiej potraktuj taką sytuację jako swoje małe święto (albo nagrodę za dzielne trwanie przy planie pozbycia się nadwagi) – i nie czuj się już winna.

REKLAMA

REKLAMA

cola, napój, picie fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

3. Zignoruj wskazania wagi

Liczby idą w górę, lecą w dół albo uparcie stoją w miejscu. Wahania wskazówki wagi mogą silnie odbijać się na wzlotach oraz spadkach Twojej motywacji. Nie poświęcaj temu tyle uwagi.

Lepiej skup się na pielęgnowaniu zdrowych nawyków – to według najnowszych badań o wiele skuteczniejszy sposób na rzeczywiste zrzucenie kilku kilogramów. Wystarczy, że będziesz stawać na wadze raz na 2 tygodnie albo miesiąc  tylko w dłuższym okresie czasu widać trwałe zmiany na lepsze.

4. Nie pij kalorii

Około 37% kalorii spożywanych w płynach przez przeciętnego człowieka pochodzi ze słodzonych cukrem napojów. Uważaj więc na to. Zostań raczej przy wodzie mineralnej, niesłodzonej mrożonej herbacie oraz czarnej bądź zabielonej odtłuszczonym mlekiem kawie. I odpuść sobie bąbelkowe słodkości i mleczne koktajle w fastfoodowych restauracjach. Zobacz też, jak pić z głową i nie przytyć.

Ciekawostka: wystarczy, że przez 10-14 dni będziesz unikać słodzonych, głównie gazowanych napojów, aby po tym czasie każdy z nich wydawał się zbyt słodki.

5. Unikaj jedzenia późnym wieczorem

Ludzie, którzy zwykle jedzą kolację około godziny 22, spożywają o 248 kilokalorii więcej niż ci, którzy ostatni posiłek w ciągu dnia jedzą wcześniej – tak przynajmniej wynika z najnowszych badań.

Wystarczy więc przesunąć porę kolacji o godzinę lub dwie do przodu, aby bez odmawiania sobie jedzenia schudnąć  tak niewiele pracy, a jaki świetny efekt. A jeśli głód dopada Cie jeszcze później, zobacz, jak uniknąć nocnego podjadania.

WH

Zobacz również:
Powroty do ćwiczeń są równie trudne, co powroty do pracy po wakacjach życia. Spokojnie, nie będziemy Cię namawiać, żebyś na urlop zabrała ze sobą robotę, ale trening już tak. Wrócisz pełna energii i w formie lepszej niż kiedykolwiek.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA