Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

3 sygnały, że musisz jeść więcej węglowodanów

Tak, tak. Nie przesłyszałaś się. Czasami trzeba jeść ich więcej.

Czasami trzeba jeść więcej węglowodanów 3 sygnały, że musisz jeść więcej węglowodanów

Profesjonalni trenerzy od dawna stawiają tezę, że trening siłowy + dieta o niskiej zawartości węglowodanów jest drogą do fitnessowego nieba. Twierdzą oni, że jedzenie produktów o wysokiej zawartości tłuszczu i nie więcej niż 50 g węglowodanów dziennie, a także umiarkowanie porcjowane białko (witajcie w królestwie diety ketogenicznej) może ułatwiać organizmowi przekształcanie tłuszczu w energię i co za tym idzie, pozwalać spalać go więcej.

Jednak niektórym nisko węglowodanowa dieta może nie służyć. Jeżeli zauważysz u siebie choć jeden z tych objawów, utrzymujący się przez dłuższy czas - powiedzmy, dwa tygodnie - wprowadź węgle z powrotem do menu ( 150 g dziennie w zupełności wystarczy, by wrócić do formy). A teraz 3 szybkie sposoby na codzienne kłopoty.

1. Zmęczenie

Jeśli czujesz się padnięta po wyjściu z siłowni (nawet po lekkiej sesji) to znak, że jedziesz na oparach paliwa. Na godzinę przed treningiem zjedz banana lub jabłko - 25 g węglowodanów w każdym uzupełnią kanister.

2. Bóle głowy

Kiedy się pojawiają - nie mówimy tu o migrenach i stanach chorobowych - to zazwyczaj u osób trenujących da się je powiązać z niewystarczającym nawodnieniem i niedoborami sodu. Podczas treningu tracimy go z potem, więc konieczne jest stałe uzupełnianie zapasów. Przed wysiłkiem fizycznym i podczas niego pij napoje izotoniczne zawierające ok. 1,7- 2,9 g soli na litr. Większa ilość może być przeciwskuteczna - zbyt dużo sodu odwadnia organizm i wygania z niego potas.

3. Przeziębienia

Węglowodany pomagają w produkcji przeciwciał chroniących nas przed chorobami. Jeżeli więc radykalnie je ograniczysz, czyli poniżej 100 g dziennie, to Twój układ odpornościowy będzie słabszy, a Ty częściej kichająca. Wilk będzie syty, a owca cała, gdy postawisz na nierafinowane węglowodany np. w batatach.

Chcesz uzupełnić węglowodany? Wypróbuj przepis na pysznego wegetariańskiego burgera.

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij