Plotkuj na zdrowie [Newsy]

Newsy do codziennego stosowania. Popij kawą.

Kobieta z kubkiem kawy fot.shutterstock.com

Ustaw budzik

Jeśli w piątkowy wieczór odczuwasz pokusę, by nie nastawiać budzika, zachęcamy, by jednak to zrobić. Przesuwając porę pobudki o kilka godzin, rozregulowujesz swój zegar biologiczny i w rezultacie przez cały tydzień będziesz gorzej sypiała. Badania na University of Michigan wykazały też, że ludzie, którzy sypiają o nieregularnych porach, częściej mają zły nastrój i depresję niż ci, którzy wstają i kładą się zawsze o tej samej porze.

REKLAMA

Spacerem po kawę

Czy często zdarza Ci się, że po południu czujesz gwałtowny spadek koncentracji i bez kolejnej kawki nie jesteś w stanie nic zrobić? Jeśli miałaby to być piąta kawa, lepiej idź na 20-minutowy spacer. Badania uczonych z University of Georgia w USA wykazały, że wystarczy 20 minut spaceru, żeby otrząsnąć się z senności i pobudzić mózg do szybszej pracy. Masz jednak ochotę na kolejną kawę? Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wyjść po kawę na zewnątrz, przejść się z nią trochę i wrócić. Podwójna korzyść.

30...

Co najmniej przez tyle sekund przepłukuj usta płynem do płukania, żeby zdążył zmniejszyć ilość potencjalnie niebezpiecznych dla zębów bakterii. Najlepiej rób to wieczorem, tuż przed snem, bo w czasie snu w ustach jest mniej śliny i wtedy bakterie mają używanie.

SPRAWDŹ: Jak wybielić zęby w gabinecie - pytamy eksperta

Obżarstwo przed treningiem

Uwaga na jedzenie przed treningiem. Okazuje się, że jeśli zaplanowałaś na jutro trening, wieczorem poprzedniego dnia zjadasz o 10% więcej niż wtedy, gdy nie masz treningu następnego dnia. To działanie podświadome, jeśli więc celem treningów jest zrzucenie wagi, zwróć szczególną uwagę na kolacje w przeddzień treningu i przygotuj sobie porcje, które trudno Ci będzie łatwo zwiększyć.

Maseczki nie duszą

Jeśli chciałabyś wrócić do klubu fitness, ale boisz się zakażenia, a jednocześnie masz wątpliwości, czy przypadkiem maska nie ograniczy ilości tlenu podczas intensywnych ćwiczeń, możesz śmiało ćwiczyć w masce. Według artykułu kanadyjskich uczonych, opublikowanego w „International Journal of Environmental Research and Public Health”, ani typowe maseczki chirurgiczne, ani bawełniane nie zmniejszają natlenowania krwi ani ilości tlenu w innych tkankach.

Fake news: W szczepionkach jest grafen

W internecie pojawiły się doniesienia, jakoby w szczepionkach przeciwko COVID-19 znaleziono tlenek grafenu, który umożliwi, dzięki magnetyzmowi, sterowanie ludźmi.

Fakt: Opinia ta ma źródło w analizie opracowanej przez prof. Pablo Campra Madrid, który pokazał zdjęcia mikroskopowe szczepionki i grafenu, sugerując, że w szczepionce jest ta właśnie substancja. Tyle że Campra Madrid nie potrafił wskazać źródła fiolki zawierającej rzekomo szczepionkę, a na listach składników szczepionek, dostępnych publicznie, nie ma grafenu.

ZOBACZ TEŻ: Potas: jak to działa? 

Zobacz również:
Samo chodzenie czy bieganie nie wystarczy, aby dobrze przygotować się na wyprawę w góry. Żeby zrobić to solidnie, trzeba podnieść kąt.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA