Tych nieprzyzwoicie zdrowych słodkości musisz spróbować!

Zdrowy styl życia nie musi oznaczać rezygnacji z przyjemności kulinarnych. Jednak gdy nachodzi Cię ochota na słodkie, nie tak łatwo o zdrowszą alternatywę dla sklepowych słodyczy pełnych cukru, oleju palmowego i innych szemranych składników. Sytuację ratują dwie dziewczyny i 100 opracowanych przez nie przepisów na słodkości, po które można sięgać bez wyrzutów sumienia.

Nieprzyzwoicie zdrowe słodkości fot. Publicat

Polacy spożywają zdecydowanie za dużo cukru – ten fakt stał się punktem wyjścia dla dietetyczki, autorki instagramowego profilu @niekoniecznie_dietetycznie – Ani Reguły i autorki e-booków kulinarnych – Kingi Syposz, które połączyły swoje siły, by stworzyć zdrowszą alternatywę dla tradycyjnych deserów. I tak powstała książka "Nieprzyzwoicie zdrowe słodkości", w której znajdziesz aż 100 przepisów na ciasta, ciasteczka, desery, torciki i tartaletki, które nie zawierają cukru (zastąpiono go zdrowszym ertytrolem), ale wyglądają i smakują równie dobrze lub nawet lepiej niż ich tradycyjne odpowiedniki.

Poza dobrze znanymi smakami, w książce znalazło się też miejsce na eksperymenty kulinarne, bo opracowując swoje receptury, autorki chętnie sięgały po niestandardowe składniki: ciecierzycę, kaszę jaglaną, bataty i tahini. Dzięki temu będziesz miała okazję spróbować pysznego "sernika" bez sera i cukru w postaci cytrynowego tofurnika z sosem truskawkowym. Brzmi kusząco, prawda?

Zaproponowane przez dziewczyny przepisy nie wymagają mistrzowskich umiejętności ani spędzania w kuchni długich godzin, dlatego są opcją dostępną dla każdej z nas. Wśród proponowanych słodkości znalazły się też opcje wegańskie, bez laktozy, bez glutenu czy – coś dla wszystkich fitnessek – wersje wysokobiałkowe. Dla ułatwienia przy każdym przepisie znajdziecie specjalne oznaczenia. Przy każdym przepisie znajdziesz też tabelę wartości odżywczych – bardzo przydatne, jeśli zależy Ci, by dzienny bilans kaloryczny się zgadzał. Warto też porównać tabelę z kupnymi deserami, by przekonać się, że jednak zawsze lepsza opcją będzie domowy deser.

ZOBACZ TEŻ: 10 pytań do dietetyczki: Q&A z Anią Regułą z @niekoniecznie_dietetycznie

 

Chociaż przepisy współtworzyła dietetyczka, to nie obawiaj się, że będzie tak zdrowo, że aż jałowo w smaku. "Przyznajemy otwarcie, że nie jesteśmy szczególnie restrykcyjne w przyrządzaniu wypieków i deserów. Nasza książka pomimo określenia «zdrowe» w tytule nie ma sprowadzać na drogę kulinarnych wyrzeczeń i ascezy. Uważamy, że «dietetyczne» nie musi oznaczać «jałowe i niesmaczne». Wykorzystujemy masło czy produkty z kokosa, choć są one źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych, których spożycie należy ograniczać. Oprócz mąki pełnoziarnistej stosujemy też mąkę oczyszczoną, a często mieszamy oba jej rodzaje, szukając kompromisu między smakiem, konsystencją a zawartością błonnika w wypieku. W naszych przepisach znajdziecie także kupne precle czy herbatniki" – mówią autorki książki.

Książka została wydana pod patronatem medialnym Women's Health. Możesz ją kupić na stronie Empiku.

Autorki książki

ANNA REGUŁA
dyplomowana dietetyczka, edukatorka żywieniowa, autorka dwóch książek „Ach, ten cukier!” i „Zdrowo przez supermarket”
Założycielka @niekoniecznie_dietetycznie, jednego z najpopularniejszych w Polsce profili o zdrowym odżywianiu na Instagramie. Tworzy e-booki, plany dietetyczne, pomocne infografiki oraz prowadzi szkolenia. Absolwentka Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie na kierunku dietetyka.
KINGA SYPOSZ
autorka e-booków kulinarnych, miłośniczka zdrowej kuchni (w szczególności roślinnej) i aktywnego stylu życia
Pasjonuje ją fotografia kulinarna – wykonała wszystkie smakowite zdjęcia zamieszczone w książce, publikuje je także na profilu @niekoniecznie_dietetycznie. Swoją wiedzę poszerzała w szkole kulinarnej Altaviana w Walencji.
Zobacz również:
Chwyć skakankę w dłoń i zalicz solidny trening cardio. Skakanie na skakance ma mnóstwo korzyści nie tylko fitnessowych ale też zdrowotnych.   
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA