REKLAMA

Szybki trening na szybki powrót do formy

Philips Ovi przygotowuje Ci zdrowy posiłek, a Ty masz trochę czasu dla siebie. Nie zmarnuj go, tylko wykorzystaj na trening - nabierzesz apetytu, spalisz trochę kalorii, a po kilku tygodniach będziesz już wyraźnie sprawniejsza. 

Trening w domu

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz, jak to zrobić? Spróbuj tego prostego treningu odchudzającego, który możesz wykonać w praktycznie dowolnym miejscu. Nie potrzebujesz do niego ani specjalnego sprzętu, nie musisz się tez obawiać, że będziesz przeszkadzać sąsiadom z dołu - potrzebna Ci będzie tylko mata, ale od biedy wystarczy nawet zwykły dywan czy wykładzina. Możesz ćwiczyć w butach lub bez. 

Brakuje Ci czasu? Philips OVI Smart go dla Ciebie odzyska

Jedną z najczęstszych wymówek jest brak czasu. Często to nawet nie jest wymówka, tylko rzeczywista sytuacja. Praca, dzieci, sprzątanie gotowanie. A jeszcze przecież chciałoby się mieć choć godzinkę tylko dla siebie, żeby się po prostu wyciągnąć z książką czy nawet przed telewizorem. Czas nie jest z gumy, ale... można go lepiej wykorzystać i dać się wyręczyć technologii. To przecież się dzieje od dawna. Piorą za nas pralki, zmywarki myją naczynia, odkurzacze przyspieszyły sprzątanie... Gotowanie też można przyspieszyć. Urządzeniem, które nie dość że pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu na przykład na trening, jest Philips OVI Smart.


Co potrafi OVI Smart?

Philips OVI Smart służy do smażenia i pieczenia potraw. Przypomina nieco tradycyjną frytkownicę, z tą różnicą, że zamiast litrów tłuszczu, do obróbki termicznej wykorzystuje stosuje się gorące powietrze, które z dużą prędkością krąży wewnątrz urządzenia. Taka metoda powala nie tylko przygotować posiłek czasami nawet dwa razy szybciej niż w piekarniku, ale też jest znacznie zdrowiej: potrawy przygotowane bez tłuszczu są mniej kaloryczne, więc pomagają się odchudzić, albo utrzymać linię. Są też smaczniejsze, bo w tradycyjnej kuchni wyraźny smak i zapach tłuszczu przytłumia te bardziej delikatne. OVI Smart pozwala znów je poczuć.

Przepisy wideo

Na samym końcu artykułu znajdziesz przepisy na przykładowe dania, które OVI przygotuje za Ciebie. Trening trwa kilka minut dłużej niż pieczenie? nie martw się - w OVI Smart możesz ustawić utrzymywanie temperatury. Jedzenie poczeka nawet pół godziny i będzie gorące, akurat gdy skończysz.

Plan treningowy 

Program odchudzający składa się z dwóch prostych treningów, które wykonuj naprzemiennie, co drugi dzień, tak, żeby w ciągu tygodnia zrobić 3 albo 4 treningi. Bądź cierpliwa i nie odpuszczaj, a już po dwóch tygodniach poczujesz, że ćwiczy Ci się znacznie łatwiej i jesteś w stanie zrobić nawet te ćwiczenia, które na początku sprawiały Ci sporą trudność.  

Zalety tych ćwiczeń na schudnięcie

  • podniesiony metabolizm,
  • ćwiczenia na wszystkie grupy mięśniowe w każdym treningu
  • kompleksowe podejście do ujędrniania i odchudzania całego ciała
  • oszczędność czasu
  • mnóstwo spalonych kalorii podczas treningu i jeszcze długo po ( dzięki przyspieszonemu metabolizmowi po treningu- EPOC)

Odchudzający trening nr 1 - HIIT bez skakania

Ten trening to klasyczny trening interwałowy, który pomoże ci podkręcić metabolizm. Ćwiczymy 45 sekund, odpoczywamy 15 sekund. Cały trening trwa tylko 30 minut, więc na pewno zmieścisz go w swoim grafiku. 

Intensywność ćwiczeń (czyli głównie tempo) dopasuj do swoich możliwości, staraj się jednak ćwiczyć tek, żebyś odczuła zmęczenie, ale nie kosztem niepoprawnego wykonywania ćwiczeń. 

Trening składa się z trzech części:

  • Rozgrzewka - ok. 5 minut
  • Część główna - ok. 20 minut
  • Rozciąganie - ok. 5 minut

CZĘŚĆ GŁÓWNA to seria 10 ćwiczeń w trybie 45 sekund pracy i 15 sekund przerwy. Po ukończeniu pierwszych 10 serii, wracamy do ćwiczenia pierwszego i zaczynamy jeszcze raz. W sumie zrobisz więc 20 serii. Te ćwiczenia to:

  1. Przysiad i zwrot do kolana
  2. deska z odłożeniem kolan. Łatwiejsza wersja - chodzona, czyli najpier jedno kolano, potem drugie. Zaczynaj zawsze od deski. 
  3. Sumo squat z dotykaniem podłogi i unoszeniem rąk za głowę. 
  4. Pompka na kolanach na przemian z deską. !
  5. Wypady w bok. Naprzemiennie przeciwna ręka do stopy
  6. Podpór tyłem z unoszeniem bioder. Unieś biodra, usiądź, unieś nogi do siadu równoważnego klaśnij pod kolanami i wróć do podporu tyłem. 
  7. Półprzysiad z zejściem do deski  i unoszeniem nóg. 
  8. Unoszenie bioder w leżeniu z krzyżowaniem rąk pod biodrami. 
  9. Martwy robak.
  10. Wznosy tułowia w leżeniu, ręce pod czołem, naprzemiennie z wznosami nóg.

Na koniec delikatne ćwiczenia rozciągające całego ciała i wyciszenie organizmu.

Odchudzający trening nr 2 - obwody

Trening obwodowy, który pomoże Ci się odchudzić, podniesie metabolizm i zwiększy sprawność. Znów nie będziesz potrzebowała żadnego sprzętu, nie będziesz też musiała skakać, więc bez problemu wykonasz ten trening odchudzający w domu. 

ZOBACZ TEŻ: Metabolizm - fakty i mity

Podobnie jak w przypadku poprzedniego treningu, tempo ćwiczeń dopasuj do swoich możliwości, staraj się jednak ćwiczyć tak, żebyś odczuła intensywne zmęczenie, ale nie kosztem niepoprawnego wykonywania ćwiczeń. Trening trwa ok. 25 minut.

Trening składa się z trzech części:

  • Rozgrzewka - ok. 5 minut
  • Część główna - ok. 20 minut
  • Rozciąganie - ok. 5 minut

Część główna składa się z dwóch obwodów , które wykonujemy w 2 seriach. W ramach obwodów wykonasz następujące ćwiczenia (po 8 powtórzeń):

  1.  Wypad w tył (opcjonalnie z uniesieniem kolana)
  2. Opuszczanie rą do podłoża i podnoszenie z wypadu w tył.
  3. Krok do przodu - krzesełko - krok do tyłu
  4. Prostowanie nogi w wadze podpartej
  5. Zejście do deski na 4 sekundy
  6. Kolano do podłoża naprzemiennie
  7. Pompki na kolanach
  8. Przejście do deski na 8 sekund 

    Powtórz ten obwód.

Na koniec delikatne ćwiczenia rozciągające całego ciała i wyciszenie organizmu.

Przykładowe dania z OVI:

Pieczona dorada z czosnkiem i rozmarynem

Aromatyczny pieczony kalafior