REKLAMA

Schudnij w międzyczasie - plan treningowy i jadłospisy

Wiosna za pasem, pora więc zrobić wiosenne porządki. Nie, nie mamy na myśli wietrzenia szafy. Tym razem wiosna upłynie nam pod znakiem dbania o formę.

zdrowa dieta

Lockdown wszystkim nam dał w kość. Pozamykane siłownie w połączeniu z kiepską pogodą sprawiły, że motywacja do ćwiczeń spadła równie nisko, co temperatury tej zimy. A ewentualne jej resztki zniknęły pod śniegowymi zaspami. Teraz, gdy słońce świeci coraz mocniej i wszystko budzi się do życia, pora rozłożyć matę i wykrzesać z siebie nieco mocy oraz chęci. Zaczniemy na spokojnie, od mniej wymagających zestawów ćwiczeń, które pozwolą Ci z powrotem wbić się w treningowy rytm.

Plan treningowy

Nasz plan powrotu do formy obejmuje dwumiesięczny zestaw treningów, które pomogą Ci rozruszać stawy i mięśnie zastane po miesiącach spędzonych na kanapie. Początki bywają trudne, dlatego nie będziemy forsować tempa. Na sporty wyczynowe przyjdzie jeszcze czas.

Nasza trenerka przeprowadzi Cię przez wszystkie poziomy trudności. Pomoże wprowadzić do codziennego planu dnia treningową rutynę i odzyskać formę sprzed lockdownu. Będziesz ćwiczyć trzy razy tygodniowo, a każdy trening zajmie Ci nie więcej, niż 30 minut. To wystarczy, by poczuć się lepiej, ujędrnić skórę oraz zgubić kilka nadprogramowych kilogramów, które odłożyły się tu i ówdzie w trakcie zimy. Jednak to nie długość, intensywność, ani skuteczność treningów jest najjaśniejszym punktem naszego planu.

Szybki trening na szybki powrót do formy

Podrzucając czytelniczkom zestawy ćwiczeń często czytamy, że najzwyczajniej w świecie brakuje im czasu w ciągu dnia. Żeby ułatwić Ci życie i pomóc wpleść aktywność fizyczną w codzienny rozkład dnia, a przy okazji zadbać o zdrowe żywienie i pełny żołądek, przygotowaliśmy jadłospisy w dwóch wersjach - dla tych, którym przede wszystkim zależy na zrzuceniu paru kilogramów i dla tych, które nie czują potrzeby odchudzania, ale chciałyby jeść zdrowo i - to ważne zwłaszcza w czasie pandemii - zapewnić sobie optymalną odporność. Oba pyszne, sycące, zbilansowane i ułatwiające drogę do celu.

Zawarte w nich przepisy są tak proste i błyskawiczne w przygotowaniu, że niemalże robią się same. Ich wykonanie ułatwi Ci Ovi Smart XXL - sprzęt, który jest jak Twój osobisty szef kuchni. Usmaży bez tłuszczu, podpiecze i podpowie, jak bez wysiłku wyczarować pyszny posiłek. A w oczekiwaniu na jedzenie będziesz mogła wykonać trening. Nie ma mowy o żadnym marnowaniu czasu. Tym sposobem umiera ostatnia wymówka.

2 zdrowe jadłospisy

W parze z treningami zawsze powinna iść zdrowa, zbilansowana dieta. A że my o formę planujemy dbać holistycznie, bez żadnych półśrodków i dróg na skróty, przygotowaliśmy dla Was dwa kompletne plany posiłków na dwa tygodnie. Nie będzie głodówek ani innych niedorzecznych metod. Znajdziesz w nich za to dużo warzyw, błonnika i mnóstwo smaku. A dzięki air fryer'owi Ovi Smart XXL potrawy przygotujesz bez wysiłku i godzin spędzonych w kuchni. To właśnie ona sprawi, że trzymanie zdrowej diety przestanie być dla Ciebie wyzwaniem. Air fryer ułatwi Ci zmianę nawyków i pozwoli Ci lepiej zarządzać czasem, a co za tym idzie, zaoszczędzić go i wykorzystać na przykład na trening. Sesja jogi lub medytacji w trakcie przygotowywania kolacji brzmi całkiem nieźle, prawda?  

Dieta nr 1: sycąca i odchudzająca

To jadłospis dla osób, które chcą zrzucić balast, ale nie wyobrażają sobie żyć na liściu sałaty. Chyba każda z nas przeżyła w swoim życiu etap diet 1000 kcal, które może i dają szybkie efekty, ale równie szybko kończą się powrotem do pierwotnej wagi. Potrawy uwzględnione w tej diecie dostarczą stosunkowo niewielką ilość kilokalorii. Jednak, z uwagi na użycie dobrej jakości nieprzetworzonych produktów, zapewnią sytość na długo. Kluczową rolę odgrywa tu odpowiedni stosunek węglowodanów, białka i tłuszczy oraz spora objętość potraw przy jednoczesnym zachowaniu niskiej kaloryczności. Nie ma nawet mowy o głodzeniu i tęsknych spojrzeniach posyłanych lodówce. 

Dieta nr 2: zbilansowana i smaczna

Dieta wcale nie musi wiązać się z utratą wagi. Zdrowy sposób żywienia ma pomagać budować prawidłowe nawyki żywieniowe, zapewniać odpowiednią podaż składników odżywczych i pomagać zapanować nad niekontrolowanymi atakami na lodówkę oraz szafkę ze słodyczami. Dodatkowo, powinien również zapewniać organizmowi pełny przekrój witamin oraz minerałów, które niezbędne są do jego prawidłowego funkcjonowania. To szczególnie istotne w okresie przesilenia wiosennego, które, wiąże się ze szczytem zachorowań na różnego rodzaju infekcje wirusowe. Dbając o swoją dietę, zapewnisz sobie lepszą odporność, ale też lepsze samopoczucie i dawkę siły do działania.