REKLAMA

Żabka testuje system wymiany plastikowych butelek na punkty lojalnościowe

Sieć sklepów rozdaje żappsy za plastik. To pilotażowy projekt, którego skuteczność testują właściciele warszawskich Żabek.

żabka fot. Shutterstock.com

Celem akcji jest zachęcenie klientów do oddawania (a nie wyrzucania plastikowych) opakowań oraz wyrobienie w nich dobrego nawyku. Takie działania pozwolą na szeroką skalę odzyskiwać plastik i ograniczyć jego masową produkcję. 

- Naszym celem, jako globalnego lidera rynku opakowań i recyklingu, jest aktywne działanie na rzecz tworzenia gospodarki w obiegu zamkniętym. Współpraca realizowana z siecią sklepów Żabka jest kolejnym z projektów prowadzonych przez nas w tym obszarze. Bardzo cieszymy się, że w ramach tej inicjatywy poprzez prawidłową segregację oraz przekazanie nam wartościowego towaru, jakim są zużyte butelki PET, poddane zostaną one recyklingowi, z których odzyskamy cenny surowiec i nadamy mu drugie życie – mówi Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający ALPLA w Polsce.

W akcji można wziąć udział przynosząc butelki wody mineralnej marki własnej OD NOWA do jednego z 23 sklepów Żabka zlokalizowanych na terenie warszawskich dzielnic - Praga Północ oraz Praga Południe. Aby je zwrócić wystarczy umieścić je w specjalnych koszach. Plastikowe odpady powędrują do sortowni, skąd zostaną przetransportowane do zakładu PET Recycling Team w Radomsku i przetworzone na granulat, z którego powstaną nowe butelki. W zamian za każdą zwróconą butelkę otrzymasz 10 żappsów, czyli punktów lojalnościowych, które możesz wymieniać na nagrody rzeczowe. 

Właściciele sklepów franczyzowych starają się wpisać w trend, który w ostatnich latach mocno zaznacza swoją obecność w przestrzeni publicznej. Do działań w zakresie ochrony planety coraz chętniej dołączają wielkie koncerny. Pisaliśmy już o tym, że Zalando testuje opakowania do przesyłek wielokrotnego użytku, że Rossmann wprowadził do swoich drogerii stanowiska do ponownego napełniania butelek po kosmetykach, H&M przerabia stare ubrania na nowe, a Starbucks rozdaje fusy po kawie.

- Ekologia to temat, który interesuje coraz szerszą grupę klientów. Coraz częściej pytają oni o ekologiczne produkty; cieszą się, że w naszym sklepie nie ma plastikowych toreb na zakupy, tylko papierowe; doceniają oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych, ułatwiające segregację odpadów. Pomysł na wspólne zbieranie opakowań i dawanie im drugiego życia uważam za świetny. W akcję chętnie zaangażowali się nie tylko nasi klienci. Do pojemnika, który stoi w moim sklepie, puste plastikowe butelki wrzucam również ja i moi pracownicy. Praca dla sieci, dla której liczy się nie tylko zysk, ale także nasze zdrowie czy otaczające nas środowisko napawa mnie dumą i daje mnóstwo satysfakcji – mówi Adrian Olszak, franczyzobiorca sklepu przy ul. Markowskiej w Warszawie.

Z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie akcji na całą Polskę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA