Celem akcji jest zachęcenie klientów do oddawania (a nie wyrzucania plastikowych) opakowań oraz wyrobienie w nich dobrego nawyku. Takie działania pozwolą na szeroką skalę odzyskiwać plastik i ograniczyć jego masową produkcję.
- Naszym celem, jako globalnego lidera rynku opakowań i recyklingu, jest aktywne działanie na rzecz tworzenia gospodarki w obiegu zamkniętym. Współpraca realizowana z siecią sklepów Żabka jest kolejnym z projektów prowadzonych przez nas w tym obszarze. Bardzo cieszymy się, że w ramach tej inicjatywy poprzez prawidłową segregację oraz przekazanie nam wartościowego towaru, jakim są zużyte butelki PET, poddane zostaną one recyklingowi, z których odzyskamy cenny surowiec i nadamy mu drugie życie – mówi Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający ALPLA w Polsce.
W akcji można wziąć udział przynosząc butelki wody mineralnej marki własnej OD NOWA do jednego z 23 sklepów Żabka zlokalizowanych na terenie warszawskich dzielnic - Praga Północ oraz Praga Południe. Aby je zwrócić wystarczy umieścić je w specjalnych koszach. Plastikowe odpady powędrują do sortowni, skąd zostaną przetransportowane do zakładu PET Recycling Team w Radomsku i przetworzone na granulat, z którego powstaną nowe butelki. W zamian za każdą zwróconą butelkę otrzymasz 10 żappsów, czyli punktów lojalnościowych, które możesz wymieniać na nagrody rzeczowe.
Właściciele sklepów franczyzowych starają się wpisać w trend, który w ostatnich latach mocno zaznacza swoją obecność w przestrzeni publicznej. Do działań w zakresie ochrony planety coraz chętniej dołączają wielkie koncerny. Pisaliśmy już o tym, że Zalando testuje opakowania do przesyłek wielokrotnego użytku, że Rossmann wprowadził do swoich drogerii stanowiska do ponownego napełniania butelek po kosmetykach, H&M przerabia stare ubrania na nowe, a Starbucks rozdaje fusy po kawie.
- Ekologia to temat, który interesuje coraz szerszą grupę klientów. Coraz częściej pytają oni o ekologiczne produkty; cieszą się, że w naszym sklepie nie ma plastikowych toreb na zakupy, tylko papierowe; doceniają oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych, ułatwiające segregację odpadów. Pomysł na wspólne zbieranie opakowań i dawanie im drugiego życia uważam za świetny. W akcję chętnie zaangażowali się nie tylko nasi klienci. Do pojemnika, który stoi w moim sklepie, puste plastikowe butelki wrzucam również ja i moi pracownicy. Praca dla sieci, dla której liczy się nie tylko zysk, ale także nasze zdrowie czy otaczające nas środowisko napawa mnie dumą i daje mnóstwo satysfakcji – mówi Adrian Olszak, franczyzobiorca sklepu przy ul. Markowskiej w Warszawie.
Z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie akcji na całą Polskę.
Komentarze