[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

To od tego zależy, czy będziesz szczęśliwa

To straszny banał, ale jak wiele banałów prawdziwy: to, na ile jesteś szczęśliwa, w mniejszym stopniu zależy od okoliczności, w większym od Ciebie i Twojego nastawienia. Zmiana nastawienia jest trudna, ale możliwa.

Doceń to, co masz

„Ludzie błędnie zakładają, że będą szczęśliwsi dopiero gdy coś osiągną: stabilność finansową, pozycję albo gdy w końcu wyjdą za mąż” – wyjaśnia prof. Laurie Santos z Yale University, która prowadzi popularne wykłady o szczęściu. Problem w tym, że wciąż przesuwamy granice. Awansowałaś w pracy? Zamiast się cieszyć, czujesz, że prawdziwie szczęśliwa będziesz dopiero gdy zostaniesz dyrektorem. Zaręczyłaś się w końcu? Już marzysz o najpiękniejszym weselu na świecie. Myśląc w ten sposób, mylimy kolejność. „To poczucie szczęścia pomaga osiągnąć sukces, nie odwrotnie” – wyjaśnia prof. Santos. Naucz się cieszyć tym, co masz. Doceń to. Prof. Santos proponuje następującą technikę: codziennie wieczorem zrób listę rzeczy, z których jesteś zadowolona, które Ci się udały. Po kilku tygodniach zobaczysz różnicę. Znowu banał? Możliwe, ale działa!

ZOBACZ TEŻ: Czy potrzebujesz zmian? [QUIZ]

Zmień punkt widzenia

Chcesz być szczęśliwa 24/7? To gwarantowane rozczarowanie. Ból, smutek czy zmartwienia są nieodłączną częścią życia. Dopiero gdy pogodzisz się z tym, że życie to nie bajka, nauczysz się być szczęśliwa. Bo z punktu widzenia psychologii szczęście to nie stan nieustannej radości i zachwytów. „Szczęście to kwestia znalezienia czasu na rzeczy, które są dla Ciebie ważne, które coś znaczą” – mówi prof. Santos. Większość z nas doskonale wie, co jest dla nas ważne, tylko brakuje nam na to czasu. Ty go masz. Każdy ma. Trzeba tylko z czegoś zrezygnować. Z czegoś, co aż takie ważne nie jest.

Fakt: 10 tyle minut treningu wystarczy, żebyś poczuła się szczęśliwsza. Dzięki, kochane endorfinki!

ZOBACZ TEŻ: 15-minutowy trening bez sprzętu [forma w kwadrans]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij