Symbolika kolorów
- Kolor czerwony – symbolika
- Kolor niebieski – symbolika
- Kolor żółty – symbolika
- Kolor pomarańczowy – symbolika
- Kolor fioletowy – symbolika
- Kolor różowy – symbolika
- Kolor zielony – symbolika
Kolor czerwony – symbolika
Kolor krwi, siły, ognia i erotyzmu. Jest wyrazisty, dlatego to on ze wszystkich kolorów przyciąga najwięcej uwagi. Czerwony ostrzega nas przed niebezpieczeństwem, ale też wywołuje pożądanie i silne emocje, jakimi są miłość i złość.
Osobowość
Osoby, które uważają czerwony za swój ulubiony kolor to pasjonaci, którzy wytrwale dążą do celu i nie lubią nudy. Są niezależni i uwielbiają być w centrum zainteresowania, bo to prawdziwe dusze towarzystwa. Poza tym niestraszny im sport i wszelkie aktywności, które wymagają rywalizacji.
Najpopularniejsze odcienie czerwonego: wiśniowy, bordowy, karmazynowy, terakota, kasztanowy.
Kolor niebieski – symbolika
Ciemniejsze odcienie niebieskiego oznaczają zaufanie, profesjonalizm, inteligencję, natomiast jasne symbolizują czystość i niezawodność. Ta najchłodniejsza z barw kojarzy się z niebem i wodą w różnych formach, stąd może symbolizować zarówno spokój, opanowanie i poczucie bezpieczeństwa, jak również wzburzenie oraz stanowczość. Podobno niebieski może zmniejszać apetyt, dlatego zjemy mniej obiadu z niebieskiego talerza niż z pomarańczowego czy czerwonego.
Osobowość
Niebieski uznawany jest za kolor artystów, ludzi inteligentnych, lojalnych. Poza tym wywołuje pozytywne emocje zarówno u kobiet, jak i mężczyzn, więc niebieska koszula będzie bardzo dobrym wyborem na biznesowe (i nie tylko) spotkanie.
Najpopularniejsze odcienie niebieskiego: indygo, granat, błękit, kobalt, lazur, szafir, cyjan, turkus, morski.
Kolor żółty – symbolika
Żółty to kolor lata, słońca i ciepła, które pozytywnie kojarzą nam się z okresem wakacji. Uznawany jest za barwę radości, szczęścia, a także bogactwa, jeśli jest przedstawiony w odpowiednim odcieniu, który przywodzi na myśl złoto. Poza tym żółty jest najbardziej krzykliwym ze wszystkich kolorów, więc szybko przykuwa uwagę, dlatego tak często stosowany jest w reklamie. Żółty może stymulować pracę mózgu, a dokładnie jego lewą półkulę, a tym samym poprawiać koncentrację i pomagać w szybkim podejmowaniu decyzji.
Mimo że w ogólnym rozrachunku napawa optymizmem, nie warto otaczać się nim w nadmiarze. Częste przebywanie w pomieszczeniu z żółtymi ścianami może skutkować rozdrażnieniem i niepokojem.
Osobowość
Żółty to kolor osób pewnych siebie, stanowczych, ale w biznesowym dress codzie stosowany w nadmiarze może oznaczać brak profesjonalizmu.
Najpopularniejsze odcienie żółtego: cytrynowy, kanarkowy, bananowy, żółty pastelowy, musztardowy, miodowy, złocista żółć.
Kolor pomarańczowy – symbolika
Egzotyka, energia, ekscytacja – tak w trzech słowach mogłybyśmy podsumować symbolikę koloru pomarańczowego. Nazwa, a tym samym skojarzenia z nim związane, wywodzą się od owocu cytrusowego. Ciepły, pomarańczowy kolor dodaje energii, inspiruje i motywuje do działania, a także pobudza zdolności organizacyjne. W dodatku symbolizuje zdrowie i siły witalne – nie bez powodu, często pojawia się na opakowaniach leków. Kolor pomarańczowy stosowany jest także w symbolice znaków ostrzegawczych, co prawdopodobnie wynika ze skojarzenia tej barwy z ogniem.
Osobowość
To przede wszystkim kolor optymistów, ekstrawertyków, ludzi odważnych, ambitnych i niezależnych.
Najpopularniejsze odcienie koloru pomarańczowego: ceglany, łososiowy, brzoskwiniowy, morelowy, mandarynkowy.