Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Silna wola - jak wytrwać w postanowieniach

Chcesz zrzucić 6 kilogramów (niekoniecznie po ciąży) i już czujesz się świetnie na myśl o nowej wersji siebie? W takim razie masz wszystko, co niezbędne, aby odnieść sukces. Zobacz, jak skutecznie schudnąć, rzucić palenie i wytrwać w innych postanowieniach.

silna wola jak wytrwać fot. Getty Images

Jeśli natomiast powtarzasz sobie, że brakuje Ci silnej woli i po miesiącu znów rzucisz się na ciastka i pizzę... Cóż, pewnie tak właśnie będzie. Sama to przewidziałaś. Dlatego czas najwyższy, zamiast przeczuwać kolejne niepowodzenia, postawić sobie jasny cel. Jasny, ekscytujący. Taki, który stanowi wyzwanie.

Bo gdy go osiągniesz, będziesz z siebie bardzo zadowolona. I z przyjemnością zmierzysz się z kolejnym zadaniem. Gotowa? W takim razie określ, jak chcesz wyglądać i czuć się w swoim ciele. A my pomożemy Ci ominąć rafy niepraktycznych przekonań.

Otwórz oczy

Najgorsze są momenty, gdy sama podstawiasz sobie nogę. Czyli nieświadomie robisz rzeczy, które oddalają Cię od realizacji celu. „Na drodze do upragnionego rezultatu najczęściej stają nam reakcje impulsywne, odruchy i nawyki” – mówi dr Lidia D. Czarkowska, dyrektor Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego.

Jak je rozpoznać? Z pewnością jesteś w stanie sobie przypomnieć momenty, w których podczas poprzedniej próby zrzucenia wagi zawiodłaś samą siebie. Jak to wyglądało? Sięgałaś po czekoladki po posiłku? Zamówiłaś pizzę, gdy w pracy miałaś gorszy dzień? Oglądając wieczorem telewizję, sięgałaś po chipsy?

Znajdź moment

Gdy już wiesz, kiedy Twój plan zaczynał się sypać, możesz temu przeciwdziałać. „Najlepszym rozwiązaniem nie jest powstrzymywanie się od wykonywania jakichkolwiek czynności czy powtarzanie sobie: »Nie zjem tego ciastka, nie zjem tego ciastka«. Dużo lepiej znaleźć aktywność zastępczą – tłumaczy dr Czarkowska. - Zamiast sięgać po pączka, zjeść coś, co będzie służyło sylwetce”.

Albo zamiast zapalać papierosa, przez 3 minuty wdychać regularnie powietrze przez zęby, jakbyś się zaciągała. Możesz nawet robić długie wydechy, to też uspokaja. W ten prosty sposób kanalizujesz swój odruch, zamieniasz pędzące myśli na nieszkodliwą aktywność.

ZOBACZ KONIECZNIE: 6 sposobów jak rzucić palenie i nie przytyć

kobieta, słodycze, lizak, apetyt, podjadanie fot. shutterstock.com

Daj sobie chwilę

Czasami jednak nie jesteś w stanie podjąć działań zapobiegawczych. Idziesz po sklepie i nagle widzisz coś, na co nagle masz ogromną ochotę. Co robić? Skorzystaj z zasady 3 minut. Zamiast od razu wrzucać łakocie do koszyka, powiedz sobie, że podejmiesz tę decyzję za 180 sekund.

„W tym czasie dajesz szansę korze nowej przejąć dowodzenie i opanować starsze partie mózgu, które wołają: chcę, chcę, chcę!” – wyjaśnia coach. Zresztą ta metoda sprawdza się także w przypadku poważnych wydatków, na które mogłabyś sobie nieopatrznie pozwolić. Tylko wówczas czas oczekiwania powinien wynieść 30 dni.

Nagradzaj się

Kolejny etap to monitorowanie progresu. „Jeśli chcesz ćwiczyć od poniedziałku do piątku przez 15 minut, codziennie zaznaczaj w kalendarzu, czy spełniłaś normę – radzi dr Czarkowska. – Gdy uda Ci się trenować przez cały tydzień, w weekend zrób sobie nagrodę. Oczywiście zgodną z celem, do którego zmierzasz”.

To pozwoli Ci się rozluźnić, odpocząć. Pamiętaj o jeszcze jednym. Wszystkie te rady najłatwiej zastosować, gdy zmierzasz do celu, który Cię ekscytuje. Jeśli mówisz sobie: „Muszę schudnąć”, będziesz ciągle skupiać siłę woli, aby wykonać zadanie. Jeśli chcesz to zrobić i dobrze się z tym czujesz – pójdzie jak z płatka.

#Pomoc

Jeśli poszukujesz dodatkowej motywacji, aby osiągnąć zamierzony cel, powiedz o nim bliskim osobom, na których opinii bardzo Ci zależy. Albo wykrzycz swoją deklarację na Facebooku.

WH 03/2017

Komentarze

 (9)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij