[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Sieć brytyjskich supermarketów wprowadza działy wolne od plastiku

Sieć brytyjskich supermarketów Morrisons zrezygnowała z plastikowych opakowań w dziale Warzywa i Owoce. Ilość zaoszczędzonego plastiku robi wrażenie.

morrisons

Morrisons to jedna z większych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii, której właściciele postanowili nie iść na skróty i wydeptać nową ścieżkę, która wskazuje kierunek: PLASTIC FREE. Jako pierwszy brytyjski supermarket stworzyli działy z warzywami i owocami, które są całkowicie pozbawione plastikowych opakowań. Ich miejsce zajęły w pełni biodegradowalne i bezpieczne dla środowiska papierowe torby.

SPRAWDŹ: Które nawyki szkodzą planecie?

Warzywa plastic-free

W sklepach nadal będzie można znaleźć alejki z warzywami oraz owocami pakowanymi w plastik, ale konsumenci zyskają możliwość wyboru. Wielkie zmiany poprzedzone były 10-miesięcznymi testami przeprowadzonymi w trzech sklepach Morrisons. Działy plastic-free cieszyły się uznaniem, co doskonale obrazują cyferki - zanotowano aż 40% wzrost zakupów luzem lub w papierze. Obiecujące wyniki skłoniły Morrisons do wprowadzenia strefy wolnej od plastiku w kolejnych sklepach. Do końca roku 2019 mają pojawić się one w 60 supermarketach w całej Wielkiej Brytanii. Morrisons szacuje, że wprowadzenie tych prostych, ale genialnych innowacji pozwoli zaoszczędzić aż 3 tony plastiku tygodniowo, czyli 156 ton rocznie. Brzmi imponująco, prawda?

ZOBACZ TEŻ: 8 mitów o ekologii

Zakupy z własnym pojemnikiem

To nie jedyne prośrodowiskowe działania, które podejmują właściciele sieci sklepów. Wprowadzono także szereg innych zmian - m.in. zrezygnowano z plastikowych toreb na zakupy i zastąpiono je papierowymi, a także umożliwiono klientom przynoszenie własnych pojemników do których pakuje się mięso oraz ryby na wagę. Ponadto od 2005 roku grupie Morrisons udało się zmiejszyć emisję dwutlenku węgla o 45%.

Drew Kirk, dyrektor działu Warzyw i Owoców w sklepach Morrisons przyznał, że wielu klientów jest zainteresowanych możliwością zakupu świeżych produktów luzem bez opakowań. To skłoniło sieć sklepów do stworzenia przestrzeni, które będą swoistym powrotem do tradycyjnego modelu sprzedaży, który nadal funkcjonuje wśród małych, lokalnych sprzedawców. 

Takie działania podejmowane przez firmę, która liczy się na rynku cieszą i dają nadzieję na to, że do rewolucji plastic-free dołączą się kolejne koncerny. Pamiętajmy, że nawet małe działania, które podejmujemy każdego dnia mają szansę dać ogromny efekt. Nie musisz z miejsca rezygnować ze wszystkiego co plastikowe. Zacznij od drobnych zmian. Wystarczy, że na zakupy zabierzesz z domu torbę wielokrotnego użytku, a jabłka zamiast do foliówki wpakujesz luzem do koszyka. Jak mawiają nasi koledzy z Men's Health - małe kroki, wielkie rezultaty.

ZOBACZ TEŻ: Jak uratować świat bez wielkich poświęceń

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij