REKLAMA

Propozycje postanowień noworocznych od Jillian Michaels

Legendarna trenerka - Jillian Michaels - zaproponowała czytelniczkom Women’s Health trzy noworoczne postanowienia. Spokojnie - to nie kolejna lista w stylu „zmień swoje życie o 180 stopni". Poniższe postanowienia to małe kroki, które da radę wykonać każda z nas. Wystarczy odrobina samozaparcia.

Jillian Michaels w Women's Health fot. DON FLOOD

Postanowienia noworoczne nie są wcale bez sensu. Początek nowego roku to idealny czas na wprowadzenie nowych nawyków. Warunek jest tylko jeden: każde z postanowień musi być w zasięgu Twoich możliwości.

Jeśli jeszcze nigdy nie biegłaś na 5 kilometrów, nie zapisuj się na wiosenny półmaraton.

Postaw na mniejsze cele, które będziesz w stanie osiągnąć bez ryzykowania zdrowiem. Realizuj je we własnym tempie, krok po kroku, a z czasem będziesz w stanie porwać się na coś bardziej ambitnego.

Poniższe propozycje od Jillian Michaels są w 100% osiągalne dla każdej z nas i zdecydowanie warto się w nie zaangażować. Gwarantujemy, że wyjdzie Ci to na dobre.

1. Pij więcej wody

Utrzymanie odpowiedniego nawodnienia jest niesłychanie ważne, nie tylko podczas treningu cardio. „Pij wodę codziennie – mówi Michaels i dodaje – Pij, aż Twój mocz będzie wyglądać jak lemoniada – będzie to oznaczać, że jesteś odpowiednio nawodniona”.

Picie to prozaiczna czynność – fakt - ale niestety wiele osób o niej zapomina. Odwodnienie to bardzo nieprzyjemny i niebezpieczny stan, dlatego staraj się pić regularnie.

Zastanawiasz się, ile to „wystarczająco?

Aby dowiedzieć się, ile wody dziennie potrzebuje Twój organizm, skorzystaj z poniższego wzoru:

Masa ciała x 0,6 ÷ 15

Przykład: jeśli ważysz 60 kg, powinnaś spożywać minimum 2,5 litra dziennie.

Pamiętaj: osoby, które regularnie ćwiczą (kolejne postanowienie?) powinny pić więcej. Podczas ćwiczeń jesteś w stanie wypocić od 6 do 10% wody z organizmu.

2. Pamiętaj o witaminach

Nie oszczędzaj na witaminach. Jillian nakłania do stawiania na takie, które mają w składzie organiczne składniki.

„Wybierz witaminy wysokiej jakości, wykonane z organicznych składników. Dzięki nim widzę różnicę niemal we wszystkim: od włosów, po skórę, poziom sprawności i odporność” – mówi Michaels.

Niektórych związków organizm nie jest w stanie wytworzyć bez pomocy z zewnątrz. Najlepszym przykładem są witaminy D i E. Żeby cieszyć się pełnią zdrowia i móc funkcjonować na wysokich obrotach, musisz dostarczać je sobie regularnie.

Pamiętaj: suplementy nigdy nie zastąpią prawdziwych, odpowiednio zbilansowanych posiłków. Traktuj pigułki jak zdrowy dodatek, a nie danie główne.

3. Zacznij medytować

„Medytuj codziennie. Już 5-10 minut pomoże Ci się zrelaksować i skoncentrować”- mówi Michaels.

Codzienna medytacja pomaga obniżyć ciśnienie krwi, zredukować stres, a nawet pozbyć się stanów zapalnych. Według badań przeprowadzonych przez American Heart Association, praktykowanie medytacji dwa razy dziennie zmniejsza ryzyko zawału serca, udaru mózgu i śmierci.

 „Ponad jedna czwarta Brytyjczyków – 26% - zaczęła praktykować mindfulness w ciągu ostatnich pięciu lat” – twierdzą badacze z Bupa i Opinium.

Co Ty na to, żeby poprawić statystykę Polaków?

Popularne apki do medytacji:

  • Headspace
  • Calm
  • Insight Timer
  • Stop, Breathe & Think
  • Oak
  • Buddhify

Jillian Michaels w Women's Health

Okładkafot. MPP

W najnowszym numerze Jillian opowiedziała nam o walce z epidemią otyłości, kompleksami i COVID-19.

Szukaj w salonach prasowych, kioskach i na e.mpp.pl

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA