[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ocenianie innych: czy masz z tym problem?

Niby oczywiste, ale jednak czasem umyka uwadze: życie to nie talent-show, w którym co chwila przyciskasz przycisk, oznaczający, że ktoś przeszedł do kolejnego etapu. Czemu to ważne, by o tym pamiętać? Ano dlatego, że karma wraca.

Jeśli będziesz często krytykować ludzi w swoim najbliższym otoczeniu, po jakimś czasie okaże się, że w zasięgu wzroku nie został nikt, kogo mogłabyś ocenić.

Ocenianie innych - masz problem, jeśli:

  1. Przewracanie oczami to już Twój firmowy trik.
  2. Krytycyzm jest natychmiastową reakcją na coś, co Ci się nie podoba.
  3. Irracjonalnie nienawidzisz większości celebrytów.
  4. Potrzebujesz tylko jednego detalu, żeby kogoś w pełni ocenić.
  5. Potrafisz cały wieczór oglądać profile dawnych znajomych na Insta.

ZOBACZ TEŻ: Sposoby na doła - terapie naturalne

Ocenianie innych - szkody

Ustaliłyśmy już, że na podstawie swoich doświadczeń mogłabyś spokojnie napisać poradnik „Jak stracić przyjaciół w weekend”. Samotność to niejedyne zagrożenie. Oceniające podejście do ludzi bezpośrednio wpłynie na Twoje zdrowie psychiczne. Umysł z czasem będzie coraz mocniej koncentrował się na wyszukiwaniu błędów, niedoskonałości i problemów w każdej możliwej sytuacji. Także w odniesieniu do Ciebie. A badania pokazują, że krytyczne podejście do siebie zwiększa ryzyko wystąpienia stanów lękowych oraz depresji. Ucierpisz prawdopodobnie również fizycznie, czując się na co dzień wyssana z energii. Trudniej będzie Ci spać i wypoczywać, mocniej i częściej odczujesz stres.

Ocenianie innych - detoks

Zacznij od tego, by usunąć sposobność do wydawania oceniających opinii. Jeśli kompulsywnie przeczesujesz profile znajomych w poszukiwaniu jakiegokolwiek punktu zaczepienia, pomoże Ci odwyk od mediów społecznościowych. Ulgę poczujesz już po chwili bez śledzenia zdjęć z egzotycznych wakacji znajomych z perspektywy biurowego komputera. Nieco trudniej będzie z tą wredną częścią osobowości, do której tak trudno przyznać się przed samą sobą. Żeby ją spacyfikować, trzeba dotrzeć do korzeni i zastanowić się, skąd naprawdę bierze się potrzeba komentowania życia innych ludzi.

ZOBACZ TEŻ: Ch***wa Pani Domu radzi, jak ogarnąć swoje życie

Jeśli wadzi Ci sukces koleżanki z pracy, może sama nie jesteś szczęśliwa? I tu dochodzimy do sedna: ludzie krytyczni wobec innych na ogół mają problem z polubieniem samych siebie. Szukasz wad w otoczeniu, bo wtedy łatwiej Ci znieść swoje kompleksy. Przyznaj, że coś w tym jest. Pomyśl sobie, że nawyk krytykowania to taki sam nawyk, jak każdy inny. Najłatwiej się go pozbyć, zastępując go innym nawykiem. Na przykład dostrzeganiem co najmniej dwóch pozytywnych/ładnych/zabawnych/miłych rzeczy w każdej napotkanej osobie

REKLAMA

REKLAMA

Efekty

Stabilna i silna

Pozytywne postrzeganie innych bezpośrednio wpływa na to, że podobnie zaczynasz patrzeć na siebie.

Bez stresu

Osoby, które powstrzymują się od osądzania innych, lepiej radzą sobie ze stanami lękowymi i depresyjnymi oraz stresem.

Zrób więcej

Przestań monitorować pracę koleżanki i skup sie na swoich zadaniach. Produktywność wystrzeli w górę.

Skup się na sobie

Nie trać na innych energii, którą możesz poświęcić sobie. Zastanów się nad swoimi słabymi stronami i tym, jak je poprawić.

Daj się lubić

Przestań zadzierać nosa, a nagle okaże się, że kiedy wchodzisz do firmowej kuchni, nie milkną już rozmowy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij