Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jak jeździć zdrowo?

Niezależnie od tego, czy do pracy docierasz samochodem, autobusem czy tramwajem, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi, jak sprawić, aby spędzić ten czas wygodnie i z korzyścią dla Twojego zdrowia. 

kierowca fot. shutterstock.com

W autobusie

Wyprostuj się

Nauka potwierdza to, co babcie wiedziały od dawna. Łopatki powinny być ściągnięte, biodra i kolana zgięte pod kątem 90 stopni, a stopy płasko na podłodze. Dzięki temu nie tylko Twój biust będzie wyglądał pięknie przez długie lata, ale i jelita łatwiej poradzą sobie z pokarmem.

Podnieś głowę

Podczas czytania czy patrzenia na komórkę zazwyczaj zginasz zbyt mocno szyję. Prowadzi to do chronicznego bólu karku i ramion. Jak tego uniknąć? Korzystając ze smartfona, trzymaj go zdecydowanie wyżej, a czytając, rób co jakiś czas przerwę na wyprostowanie szyi.   

W samochodzie

Usiądź wysoko

Podnieś fotel na tyle, abyś miała głowę zdecydowanie nad kierownicą. W końcu z łatwością musisz widzieć wszystko, co się dzieje na drodze.

Złap kierownicę

W trakcie kursów na prawo jazdy instruktorzy regularnie powtarzają, żeby wyobrazić sobie, że kierownica jest zegarem, a ręce należy trzymać na godzinie 3 i 9.

Odchyl się

Aby zmniejszyć nacisk na dolny odcinek kręgosłupa, odchyl oparcie fotela nieco dalej. Nie musi przypominać idealnego L.

Pomóż plecom

Nie możesz tego zrobić z pomocą fotela? Wsuń za plecy małą poduszkę, a unikniesz bólu podczas dłuższej jazdy.

Przesuń się do przodu

Przy całkowicie wciśniętym pedale sprzęgła noga powinna być delikatnie ugięta w kolanie, a nie całkowicie wyprostowana.  

W tramwaju

Stań bokiem

Dzięki temu bez problemu będziesz mogła się trzymać, ale w sytuacji nagłego hamowania nie wpadniesz na słupek.

Złap się

Tylko delikatnie. Jeśli przeniesiesz zbyt duży ciężar ciała, bezsensownie obciążysz miednicę, bark oraz ramię.

Ustaw jedną nogę z przodu

Dzięki temu nie tylko będziesz stała bardziej stabilnie, ale i swobodnie możesz przenosić ciężar ciała, zmniejszając zmęczenie nóg.

Odłóż torbę

Jeśli masz duży pakunek ze sobą, odłóż go na ziemię: nie będziesz wówczas bez potrzeby obciążać barków. Brudna podłoga? Przekładaj torbę z ręki do ręki co 5-10 minut.  

Źródło: dr Rob Danoff z American Osteopathic Association  

WH 05/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij