[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jak jeździć zdrowo?

Niezależnie od tego, czy do pracy docierasz samochodem, autobusem czy tramwajem, mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi, jak sprawić, aby spędzić ten czas wygodnie i z korzyścią dla Twojego zdrowia. 

kierowca fot. shutterstock.com

W autobusie

Wyprostuj się

REKLAMA

Nauka potwierdza to, co babcie wiedziały od dawna. Łopatki powinny być ściągnięte, biodra i kolana zgięte pod kątem 90 stopni, a stopy płasko na podłodze. Dzięki temu nie tylko Twój biust będzie wyglądał pięknie przez długie lata, ale i jelita łatwiej poradzą sobie z pokarmem.

Podnieś głowę

Podczas czytania czy patrzenia na komórkę zazwyczaj zginasz zbyt mocno szyję. Prowadzi to do chronicznego bólu karku i ramion. Jak tego uniknąć? Korzystając ze smartfona, trzymaj go zdecydowanie wyżej, a czytając, rób co jakiś czas przerwę na wyprostowanie szyi.   

W samochodzie

Usiądź wysoko

Podnieś fotel na tyle, abyś miała głowę zdecydowanie nad kierownicą. W końcu z łatwością musisz widzieć wszystko, co się dzieje na drodze.

Złap kierownicę

W trakcie kursów na prawo jazdy instruktorzy regularnie powtarzają, żeby wyobrazić sobie, że kierownica jest zegarem, a ręce należy trzymać na godzinie 3 i 9.

Odchyl się

Aby zmniejszyć nacisk na dolny odcinek kręgosłupa, odchyl oparcie fotela nieco dalej. Nie musi przypominać idealnego L.

Pomóż plecom

Nie możesz tego zrobić z pomocą fotela? Wsuń za plecy małą poduszkę, a unikniesz bólu podczas dłuższej jazdy.

Przesuń się do przodu

Przy całkowicie wciśniętym pedale sprzęgła noga powinna być delikatnie ugięta w kolanie, a nie całkowicie wyprostowana.  

W tramwaju

Stań bokiem

Dzięki temu bez problemu będziesz mogła się trzymać, ale w sytuacji nagłego hamowania nie wpadniesz na słupek.

Złap się

Tylko delikatnie. Jeśli przeniesiesz zbyt duży ciężar ciała, bezsensownie obciążysz miednicę, bark oraz ramię.

Ustaw jedną nogę z przodu

Dzięki temu nie tylko będziesz stała bardziej stabilnie, ale i swobodnie możesz przenosić ciężar ciała, zmniejszając zmęczenie nóg.

Odłóż torbę

Jeśli masz duży pakunek ze sobą, odłóż go na ziemię: nie będziesz wówczas bez potrzeby obciążać barków. Brudna podłoga? Przekładaj torbę z ręki do ręki co 5-10 minut.  

Źródło: dr Rob Danoff z American Osteopathic Association  

WH 05/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij