[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jak dotrzymać postanowień noworocznych? [rozwiąż test i poznaj patenty]

W tym roku będę ćwiczyć 3 razy w tygodniu, rzucę palenie (tak tylko podpalam), kasuję wieczorne podjadanie czekoladek popijane winkiem... Coś mi to przypomina. Czy przypadkiem w zeszłym roku nie planowałam tego samego? Oto jak przerwać ten zwariowany cykl niedotrzymanych obietnic.

bridget postanowienia

Krok 1: Co sprawia, że trzymasz kurs, a co, że odpuszczasz?

Motywują nas tak różne rzeczy, że warto się zastanowić przez chwilę nad sobą i nad tym, jak dajemy sobie radę w tym najtrudniejszym okresie po spisaniu noworocznych postanowień.

1. Czy masz plan, jak pokonać największe przeszkody, jeżeli chodzi o realizację Twojego głównego planu? (np. co robić, kiedy jestem zbyt zmęczona, żeby iść do mojego fitness klubu).

A. Tak, mam zaplanowany zestaw ćwiczeń w domu.

B. Jasne, myślę o tym, ale nic dokładnie nie mam zaplanowane.

C. Eeee, jakoś pójdzie.

2. Masz jakieś pojęcie o tym, jakie strategie działają w Twoim przypadku?

A. No pewnie. Na przykład wiem, że jak opowiem o tym innym, to mnie bardziej motywuje.

B. Wiem, ale – szczerze mówiąc – nie stosuję.

C. Działa? Nie działa? Nie wiem, o co chodzi.

3. Jeżeli wcześniej próbowałaś osiągnąć dany cel i nie udało Ci się, to czy masz obecnie nowy pomysł, jak to zrealizować?

A. Tak, teraz to jest moja nowa, przemyślana strategia.

B. No, częściowo, jako tako.

C. Nie, to jest dokładnie ten sam plan.

4. Czy masz takie poczucie, że planujesz więcej niż realnie możesz osiągnąć?

A. Nie, raczej zachowuję zdrowy umiar i trzymam się ziemi.

B. Pewnie tak. I wiem, że z części moich postanowień zrezygnuję.

C. A dlaczego? Trzeba chcieć osiągnąć jak najwięcej, prawda?

5. Jeżeli Twoje cele okazałyby się zbyt czasochłonne, to wiesz, jakie są Twoje priorytety.

A. Naturalnie.

B. Ciężko mi oddzielić te ważne od tych mniej ważnych.

C. Wszystkie są istotne.

Jak odpowiadałaś?

Większość A

Świetnie. Wiesz, co zrobić, aby Twoje plany nie pozostały tylko w sferze pobożnych życzeń. Twoje wcześniejsze sukcesy stanowią dodatkową motywację i źródło optymizmu. Udało się w zeszłym roku, to w tym uda się tym bardziej. Zwłaszcza że umiesz modyfikować strategię, jeżeli okazuje się nieskuteczna.

Większość B

Najwyraźniej jesteś niezła w spisywaniu coraz to nowych postanowień, ale co roku okazuje się, że coś nie gra. Albo planujesz zbyt wiele, nie licząc się z realiami, albo nie masz przemyślanej strategii, jak pokonać przeszkody (zmęczenie, deadline'y w pracy, imprezy itp.). To ostatnie jest kluczowe, aby osiągnąć sukces.

Większość C

Ty nie robisz planów, tylko listę marzeń, które powinny się „same” zrealizować, bez Twojego udziału. Chyba za bardzo zaufałaś rozmaitym guru od pozytywnego myślenia. Niestety, „pozytywne afirmacje” mogą być skuteczne jedynie wtedy, gdy wspierają konkretne działania zgodne z przemyślaną strategią. Zobacz, jak tworzyć i realizować plany.

Sprawdź, jak nie odpuszczać i utrzymać motywację do ćwiczeń na najwyższym poziomie.

Krok 2: Naucz się reguł tworzenia planów i ich realizacji

Bez tego co roku, około lutego, będziesz się czuła podle, kiedy zdasz sobie sprawę, że znowu nic nie wyszło z noworocznych postanowień.

Plany powinny być konkretne i realistyczne

Kiedy postanawiasz, że zrzucisz w tym roku 20 kg, to może być trochę przytłaczające stwierdzenie. Lepiej brzmi: „Co miesiąc będę zrzucać 2 kg (realistyczne), a w tym celu będę chodzić 2 razy w tygodniu na siłownię (konkretne)”.

Miej chociaż jeden cel dalekosiężny

To może być na przykład przebiegnięcie półmaratonu we wrześniu, mimo że obecnie ledwo dajesz radę przebiec 5 km. Z takim celem w głowie będziesz lepiej zmotywowana, aby kilka razy w tygodniu zakładać buty do biegania i bić swoje małe rekordy.

Zaplanuj czas

Jeżeli nie zamierzasz zmieniać swojego dotychczasowego rytmu życia, to jakim cudem chcesz tam wcisnąć 3 godziny na siłowni i codzienne przygotowanie zdrowego lunchu do pracy? Musisz w swoim planie uwzględnić konkrety – np. będę wstawać codziennie 15 minut wcześniej, żeby zdążyć przygotować posiłek.

Przemyśl powody

To świetnie, że chcesz spłacić kartę kredytową. Ale warto dodatkowo napisać sobie, „dlaczego” – np. będziesz spokojniejsza, mniejszy dług to więcej pieniędzy na przyszłoroczne wakacje itp. To ważne, żeby się emocjonalnie przywiązać do wizji zrealizowanego planu.

Ustal priorytety

Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. Podziel plany na długo i krótkoterminowe. I koniecznie ustal, które są dla Ciebie najważniejsze, a które mniej istotne. W sytuacji gdy czas nie pozwala Ci na robienie wszystkiego, będziesz wiedziała, co wybrać, a co możesz sobie odpuścić.

ZOBACZ TEŻ: Nowy rok, piękna Ja - lista noworocznych postanowień dla urody

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij