Danie
Różnorodność – ta zasada obowiązuje także w fotografii jedzenia. Staraj się, by danie kontrastowało z talerzem lub miską, tak by wyłowić jego kolor i konsystencję. Do dań skazanych na jeden ton – kremowe zupy, pasty, gulasz – dobierz odpowiednie dodatki: różyczka brokuła niech wystaje z pasztetu, a papryczka chili ubarwia nudę gulaszu.
Kąt widzenia
Nie rób jednego zdjęcia i już. Fotografia cyfrowa to możliwość wielu prób i wybrania dobrego ujęcia. Fotografuj z wielu kątów, z góry i dołu, główny obiekt umieszczaj w przecięciach się siatki linii na Instagramie, nie w środku. Pozostałe miejsce wykorzystaj do opowiedzenia historii, wrzuć np. wałek oprószony mąką przy cieście, jabłko jako tło do szarlotkina pierwszym planie itp.
Światło
Nie używaj wbudowanych lamp błyskowych: po prostu postaw danie przy oknie, najlepiej z białą fi ranką lub prześwitującą zasłoną. Szukając innych ujęć, obracaj danie tak, by światło oświetlało je z boku.
Ten moment
Fotografie gotowego dania rób od razu - sałata szybko więdnie i zwiotczała nie wygląda dobrze, a wystudzone mięso nie jest jędrne. Ale dobrze jest też rejestrować poszczególne fazy robienia dania – czasami moment tworzenia jest bardziej interesujący niż finalne danie. Pokażesz też w ten sposób swoje umiejętności kucharskie, jak choćby siekanie cebuli bez zapłakanych oczu.
Hasztag
Badania dowiodły, że zyskasz więcej interakcji, jeśli post zawiera co najmniej 11 hasztagów. Oprócz ulubionych i podstawowych wyszukiwanych przez internautów (#jedzenie, #pyszne, #instafood, #smaczne i nowocześniejsze, #foodporn, #foodgasm) poszukaj niszowych hasztagów, które otworzą Ci drogę do ekscentrycznych podróżników kulinarnych (np. #wegańskie, #paleo, #bezglutenu, #polskieowocemorza).
Sprawdź także, jak zrobić dobre selfie i poznaj 10 kont na Instagramie, które warto obserwować.
WH 09/2016