[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Czy zimą można zastąpić bieganie łyżwami? [Zapytaj WH]

Na to i inne pytania odpowiedzieli nasi eksperci.

kobieta trzymająca łyżwy

Jazda na łyżwach to świetny pomysł na spędzenie czasu z bliskimi, a także doskonały sposób, aby zadbać o własną sylwetkę i spalić trochę kalorii. „Podczas około 40-50 minut jazdy po tafli lodu możesz spalić nawet 800 kalorii, oczywiście w zależności od intensywności i umiejętności jazdy. Warto wybrać się 2-3 razy w tygodniu na lodowisko, a już po kilku tygodniach będziesz ważyć kilka kilo mniej” – zapewnia Maciej Moczko, instruktor łyżwiarstwa z Wrocławskiego Centrum Treningowego „Spartan”. Dodaje, że jeżdżąc na łyżwach, nie tylko poprawiasz kondycję i sylwetkę, ale także dbasz o koordynację ruchów i odporność organizmu. Dodatkowo podczas jazdy pracuje całe ciało.„Aby utrzymać równowagę, musimy pracować zarówno nogami, jak i rękami. Dodatkowo zmuszamy do pracy różne partie mięśni: nogi, obręcz barkową, ramiona ręce i pośladki” – podkreśla Moczko. Nie zastanawiaj się więc, tylko biegnij na lodowisko!

Mój facet stosuje dietę paleo. Czy jest ona równie dobra dla kobiet?

Dieta paleo opiera się na bardzo prostej zasadzie: jemy tylko to, co prehistoryczni jaskiniowcy mogli upolować lub zebrać z krzewów albo drzew. W praktyce oznacza to wprowadzenie do diety głównie produktów wysokobiałkowych, takich jak: chude mięso, owoce morza i ryby, a także owoców i warzyw pozbawionych skrobi. „Produktami zakazanymi są: nabiał, zboża, produkty strączkowe i żywność wysoce przetworzona. Dieta jaskiniowców wydaje się dobrym rozwiązaniem, gdyż obfituje w pełnowartościowe białko oraz witaminy i minerały zawarte w surowych owocach i warzywach. Natomiast eliminuje wysokoprzetworzone produkty, np. typu fast food, oraz wysokoskrobiowe, które obecnie najczęściej spożywamy w nadmiarze” – twierdzi dr Marek Szołtysik, dietetyk z Wydziału Nauk o Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Dodaje, że jej zastosowanie w żywieniu kobiet wydaje się słuszne. Dostarcza sporo pełnowartościowego białka, na które wzrasta zapotrzebowanie podczas uprawiania sportu czy np. w czasie ciąży. Ma jednak kilka minusów. Eliminuje mleko i jego przetwory, stanowiące w naszej diecie główne źródło łatwo przyswajalnego wapnia. Usunięcie z jadłospisu kobiet tej grupy produktów znacznie zwiększa ryzyko występowania u nich osteoporozy. „Dlatego w przypadku młodych kobiet niezwykle ważne jest, aby produkty mleczne gościły w ich diecie, szczególnie do 30. roku życia. To swoista polisa ubezpieczeniowa chroniąca przed skomplikowanymi złamaniami, głównie kości biodrowej w okresie starości” – zaznacza dr Marek Szołtysik. Po drugie, dieta paleo ogranicza również ilość przyjmowanych w ciągu dnia posiłków, które szczególnie podczas prowadzenia intensywnych treningów sportowych nie powinny być redukowane do jednego w ciągu dnia.

Jak ułożyć plan treningowy, aby po tygodniu nie odpuścić i dotrzymać postanowienia noworocznego?

Najważniejsze jest, abyś postawiła sobie odpowiednio sprecyzowany cel – taki, na którym naprawdę Ci zależy. „Tak. Ma być ambitny, ale przede wszystkim realny do osiągnięcia. Nie zakładaj, że będziesz ćwiczyć codziennie, bo to jest mało realne. Masz przecież pracę, rodzinę, inne obowiązki. Poza tym szybko odpuścisz. Zacznij od dwóch, potem trzech, a dopiero później ćwicz 4 razy w tygodniu. Jeżeli zakładasz, że wypracujesz swoją sylwetką do wakacji, to podziel plan na miesięczne lub 6-tygodniowe minicele. To pozwoli Ci pozostać zmotywowaną i nie zniechęcać się”- podpowiada Katarzyna Wysocka, trenerka WH. Dodatkowo każdy dobry plan powinno się rozwijać w czasie. „Zacznij od adaptacji i stopniowo utrudniaj ćwiczenia, zwiększaj obciążenia, modyfikuj je pod kolejne cele” – dodaje Katarzyna Wysocka. Jeżeli będziesz tak działać, to masz dużą szansę na to, że dotrzymasz noworocznych postanowień. Trzymamy mocno kciuki!

ZOBACZ TEŻ: Nie potrafię zrezygnować ze słodyczy. Z czego to może wynikać? [Zapytaj WH]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij