Czy wiesz, jak zapanować nad stresem? [QUIZ]

Wszystko nas denerwuje albo niepokoi, a wbrew pozorom praca zdalna nie pozwala nam się w pełni zrelaksować. Czy wiesz, jak zapanować nad stresem?

Relaksująca kąpiel fot. Getty Images

1. Trzymanie się harmonogramu sprawia, że jesteś bardziej:

A. Spięta

B. Zrelaksowana

 

REKLAMA

B - Paradoksalnie, harmonogram dnia, w którym przeznaczamy czas na odpoczynek, pomaga nam się zrelaksować.

ZOBACZ TEŻ: Wideokonferencja - jak dobrze wypaść?

2. Wino wieczorem pomaga się odstresować.

A. Prawda

B. Fałsz

 

A i B - Jeśli to tylko lampka, to OK, ale rzadko na jednej się kończy. Przed snem lepiej napić się ciepłego mleka albo ziołowej herbatki.

3. Kąpiel czy prysznic?

A. Kąpiel

B. Prysznic

 

A - Kąpiel nie tylko pozwala się zrelaksować, ale również zmniejsza ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

4. W poczekalni:

A. Patrzysz w okno

B. Przeglądasz smartfona

 

A - Nieustanne bombardowanie mózgu nowymi informacjami męczy nasz system nerwowy. Nie musisz medytować: chwila nic nierobienia i myślenia o niebieskich migdałach działa podobnie.

5. Przed egzaminem:

A. Piję melisę

B. Oddycham głęboko

 

B - Spróbuj oddychać świadomie, wyobrażając sobie, że powietrze wypełnia Cię jak woda szklankę. Wdech, wydech....To obniży napięcie i ciśnienie krwi.

Wynik

5: super

Wiesz, jak sobie radzić w tych dziwnych czasach, a w bonusie dostajesz jeszcze zwiększoną odporność na bakcyle. Tylko pozazdrościć.

2-4: tak sobie

Jeśli stresują Cię główne inni, to pamiętaj, że życie jest za krótkie, aby utrzymywać kontakty z ludźmi, którzy Cię nudzą, denerwują czy ranią. Czasem trzeba zdecydować się na ostre cięcie.

0-1: słabo

Stresujesz się wszystkim? Przyjmij zasadę – jak możesz coś zdziałać, to działaj, a jak nie masz na to wpływu, to odpuść. Martwienie się nie pomaga światu, tylko szkodzi Tobie.

ZOBACZ TEŻ: Techniki relaksacyjne, które możesz wykonywać sama

Zobacz również:
Sięgnięcie małpy okaże się wyzwaniem dla całego Twojego ciała, a zwłaszcza dla poczucia równowagi. To ćwiczenie, które świetnie nadaje się na rozgrzewkę przed przysiadami z naprawdę ciężką sztangą albo sprintem, ale też jest doskonałe samo w sobie – bo pozytywnie wpływa na koordynację ruchową, propriocepcję oraz zakresy ruchu w całym niemal ciele.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA