REKLAMA

Czy umiesz być szczęśliwa? [QUIZ]

Tak, to umiejętność – i w dzisiejszych czasach bardzo potrzebna.

Rowan Fee

1. Według większości ludzi najszczęśliwszy dzień w 2020 roku to...?

A. Środa, 1 stycznia

B. Piątek, 19 czerwca

C. Czwartek, 31 grudnia

B - Piątek większość ludzi uważa za najfajniejszy. Po drugie, dni są wtedy najdłuższe, a im więcej światła, tym więcej poprawiającej nastrój witaminy D.

2. Czy spalanie tłuszczu rzeczywiście uszczęśliwia?

A. Tak

B. Nie

A - Badania opublikowane w „International Journal of Obesity” wykazały, że zmniejszenie ilości tłuszczu – zwłaszcza u osób z nadwagą – zmniejsza objawy depresji.

3. Na co najlepiej wydać pieniądze ekstra?

A. Na ciuch

B. Na koncert

C. Na masaż

B - Zdaniem uczonych w największym stopniu uszczęśliwiają nas fajne doznania, a nie dobra materialne.

4. Szczęśliwy pracownik to taki, który...?

A. Ma więcej odpowiedzialności

B. Więcej zarabia

C. Ma dobre relacje z innymi

A - Poczucie wpływu na to, co robisz, zapewnia większą satysfakcję. Dlatego nie skupiaj się na tym, na co nie masz wpływu (szef), ale na tym, co możesz zmienić.

5. Jakie danie poprawi Ci humor?

A. Omlet

B. Szejk z jagód acai

C. Tost z bananem

A i C - Okazało się, że żółte potrawy poprawiają samopoczucie. Prawdopodobnie dlatego, że żółty od dzieciństwa kojarzy Ci się ze słońcem, wakacjami i zabawą.

REKLAMA

REKLAMA

6. Masz doła i telefon w ręku. Co robisz?

A. Dzwonię po pizzę

B. Robię sobie selfie

C. Dzwonię do mamy

B - Uczeni z University of California Irvine dowiedli, że prosta czynność uśmiechnięcia się do zdjęcia może błyskawicznie poprawić Ci nastrój.

5-6: radosna

Wygląda na to, że jesteś szczęśliwa. Może więc czas podzielić się z innymi? Altruizm nie tylko dodatkowo poprawia nastrój, ale i przedłuża życie. A skoro jest to życie szczęśliwe, to chyba powinno trwać jak najdłużej, prawda?

3-4: tak sobie

Gdy życie Cię przygniata, podnieś się, chwytając hantelki. Wg badań opublikowanych w piśmie „Sports Medicine” trening oporowy pomaga radzić sobie z nerwicami.  

0-2: smutna?

Zmuszanie się do szczęścia może mieć skutek odwrotny od zamierzonego. Zacznij od pogodzenia się z myślą, że chwilowo po prostu nie masz najlepszego czasu. Uświadomienie sobie tego zmniejszy napięcie i poprawi nastrój.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA