[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Czy potrzebujesz zmian? [QUIZ]

Dni krótkie, a każdy podobny do poprzedniego, zimno, świat jakiś taki ponury i nieprzyjazny się wydaje – nic dziwnego, że czujesz się tak sobie. Rozwiąż nasz quiz i zobacz, jak szybko poprawić sobie nastrój i życie.

kobieta biegnąca przez plażę To jest quiz, w którym Twój wynik jest tylko punktem wyjścia. Najważniejsze, jaki użytek zrobisz z odpowiedzi.

1. Co sprawi, że będziesz mieć więcej satysfakcji z pracy?

  1. Osiąganie celów
  2. Pochwała od szefa
  3. Stworzenie własnej rutyny

Odpowiedź: C

W czasopiśmie „Frontiers In Psychology” czytamy, że świadomość kontroli nad codziennymi czynnościami zapewnia głębsze poczucie satysfakcji niż sukces. Nie koncentruj się na tym, co od Ciebie nie zależy, na przykład na długich dojazdach, ale na tym, co sama możesz zmienić czy poprawić. Na przykład sama zmień wystrój swojego biura, wymyśl własny sposób na archiwizację danych – cokolwiek, co da Ci poczucie, że ogarniasz swoją rzeczywistość.

ZOBACZ TEŻ: Rozmowa z szefem: jak rozmawiać o podwyżce i awansie w pracy?

2. Czy osiągnięcie swoich fitnessowych celów cię uszczęśliwi?

  1. Tak
  2.  Nie

Odpowiedź: A

Ale nie z powodu próżności. Badania opublikowane w „International Journal of Obesity” ujawniły, że utrata tkanki tłuszczowej może zmniejszyć objawy depresji u osób z nadwagą. Trenuj coś, co wymaga umiejętności, a co będzie wyzwaniem zarówno dla Twojego umysłu, jak i mięśni – na przykład wspinaczkę albo tenis. To poprawi Ci nastój i będzie antidotum na nudę.

3. Co sprawia, że zwycięstwa twojej drużyny sportowej są takie satysfakcjonujące?

  1. Atmosfera walki
  2. Niespodzianka
  3. Oczywista przewaga

Odpowiedź: B.

Według badaczy z Ohio State University niepewność co do wyniku jest kluczem do radości z gry. Negatywne emocje, których doświadczasz podczas pojedynku, takie jak niepokój i lęk, wzmacniają odczucie szczęścia czy euforii, kiedy (lub jeśli) Twój zespół w końcu zwycięża.

4. Co wolisz? Dostać premię 20 000 zł czy spać regularnie 8 godzin?

  1. Kasę
  2. Spanie

Odpowiedź: B

Powiedzmy to sobie jasno. Bonus sprawi, że poczujesz się dobrze, ale wzrost poziomu szczęścia będzie krótkotrwały. Według lekarzy specjalistów od rytmu dobowego jakość snu jest znacznie silniejszym wskaźnikiem optymalnego samopoczucia.

5. Spokojne życie to życie szczęśliwe.

  1. Prawda
  2. Fałsz

Odpowiedź: B

Badania opublikowane w „Journal of Cross-Cultural Psychology” dowodzą, że w krajach o szybszym tempie życia ludzie mają większe poczucie dobrostanu. Staraj się interpretować swoje przyspieszone bicie serca jako oznakę ekscytacji, a nie niepokoju, i pomyśl sobie, że właśnie dostajesz kopa energii do działania. Pamiętaj o tym, gdy widok listy spraw do załatwienia przyprawia Cię o palpitacje.

6. W jakim stopniu twoje poczucie szczęścia jest dziedziczne?

  1. 10%
  2. 30%
  3. 50%

Odpowiedź: C

Uniwersytet w Zurychu zbadał, że nasz stan psychiczny w połowie zawdzięczamy genom. 10% zależy od okoliczności, a 40% zależy od Twoich zwyczajów, takich jak np. picie dwóch filiżanek kawy dziennie, co może zmniejszyć ryzyko depresji o 77% – wynika z fińskich badań.

7. Na co powinnaś wydać pieniądze po wypłacie?

  1. Najnowszy gadżet
  2. Bilety na koncert
  3. Zaproszenie kumpelek na wino

Odpowiedzi: B i C

Zrobienie czegoś miłego dla innych sprawia, że czujesz się lepiej i lepiej myślisz o sobie. Ale badacze stwierdzili, że robienie sobie przyjemności również znakomicie poprawia nastrój, pod warunkiem że inwestujesz w przeżycia, a nie w przedmioty materialne, z których radość jest krótkotrwała.

8. Co najbardziej cię ucieszy?

  1. Pobicie swojej życiówki
  2. Opanowanie nowej dyscypliny
  3. Wagary z siłowni

Odpowiedź: B

Zrób sobie wolne od rutyny i staw czoła nowemu wyzwaniu. Badania opublikowane w „Journal of Happiness” wykazały, że co prawda nauce nowej umiejętności towarzyszy frustracja, ale kiedy się już opanuje niezbędne ruchy, to nagrodą jest długotrwałe uczucie głębokiej satysfakcji.

9. Co jest kluczem do dobrego związku?

  1. Netflix
  2. Wspólne ćwiczenia
  3. Rozmowy

Odpowiedź: C

Chociaż wszystkie trzy punkty to fajna rzecz, jednak badanie przeprowadzone przez Society for Personality and Social Psychology wykazało, że pary, które regularnie rozmawiają o tym, co im się przytrafiło w ciągu dnia, mają bliższą więź, niższy poziom lęku oraz lepiej śpią.

10. Które z poniższych dań poprawi ci humor?

  1. Omlet z serem
  2. Miseczka płatków z owocami i mlekiem
  3. Tost z bananem

Odpowiedzi: A i C

I to nie ze względu na składniki odżywcze. Badania wykazały, że żółte potrawy sprawiają, iż poprawia nam się nastrój. Najprawdopodobniej to pozostałość po naszym dzieciństwie, kiedy to nauczyliśmy się kojarzyć ten kolor ze słońcem i radością. Jeżeli chodzi o niebieskie potrawy, to okazuje się, że mózg ma tendencję do kojarzenia niebieskiego ze smutkiem.

11. W którym dniu roku będziesz najszczęśliwsza?

  1. 15 stycznia
  2. 20 maja
  3. 14 lipca

Odpowiedź: C

Można wyliczyć najszczęśliwszy dzień w roku. To ten, w którym wraz z rodziną i przyjaciółmi siedzimy sobie w słońcu na trawie czy piasku, popijamy sok i wiemy, że za chwilę jest weekend albo urlop. Przekonuje o tym psycholog Cliff Arnall – były wykładowca Uniwersytetu Cardiff

12. Szczęśliwy czas to...

  1. Piwo po pracy
  2. Weekendowe szaleństwo
  3. Kanapa i wino

Odpowiedź: A

Badania wykazały, że browarek w sympatycznym towarzystwie poprawia samopoczucie dzięki swojej roli w umacnianiu więzi społecznych. Ale z umiarem: szkodliwe spożywanie alkoholu to największy czynnik ryzyka depresji – nawet wyższy niż samotność.

13. Ile godzin dziennie powinno się spędzać w towarzystwie?

  1. 1
  2. 3
  3. 6

Odpowiedź: C

Czasem człowiek ma ochotę krzyknąć: „Nie mów do mnie teraz!”, ale wiadomo, że co za dużo, to niezdrowo. Różne badania wskazują, że najszczęśliwsi ludzie spędzają 6 godzin dziennie w towarzystwie rodziny lub przyjaciół.

14. W jakim wieku ludzie są najszczęśliwsi?

  1. 20-34
  2. 35-59
  3. 60+

Odpowiedź: C

Z wielu badań dowiadujemy się, że osoby w wieku powyżej 60 lat odczuwają większe zadowolenie z życia. A to dlatego, że lepiej panują nad emocjami i doceniają drobne przyjemności. Nie możesz się doczekać, kiedy przejdziesz na emeryturę, bo życie zbyt Cię stresuje? Pociesz się, że umiarkowany stres utrzymuje mózg w dobrej kondycji.

15. Bieganie to jedyny sposób, aby osiągnąć słynną euforię biegacza

  1. Hit
  2. Mit

Odpowiedź: B

Tu nie chodzi o rodzaj ćwiczeń, tylko o intensywność. Według badaczy z uniwersytetu w Turku w Finlandii godzina treningu interwałowego uwalnia znacznie więcej endorfin niż kardio o stałym tempie. Warto jednak pamiętać, że jeśli ćwiczysz za dużo, może to mieć odwrotny skutek. Znajdź swój limit i trzymaj się tego.

16. Czujesz się niespecjalnie, a w dłoni masz telefon. Co robisz?

  1. Selfie
  2. Proszę w pracy o dzień wolny
  3. Sprawdzam Facebooka

Odpowiedź: A

Chociaż nie zachęcamy do szukania pociechy w mediach społecznościowych, możesz nauczyć się czegoś od tych gwiazd, które obserwujesz. Według University of California prosty akt uśmiechnięcia się do zdjęcia – a także informacja zwrotna, którą otrzymasz po podzieleniu się nim – ma znaczący wpływ na poprawę nastroju.

17. Zły nastrój wpływa na zdrowie

  1. Prawda
  2. Fałsz

Odpowiedź: A

Naukowcy z uniwersytetu w Rotterdamie twierdzą, że pogoda ducha może uchronić Cię przed chorobą, a nieszczęście jest tak samo szkodliwe, jak palenie. Dla wzmocnienia efektu poćwicz na zewnątrz. Stwierdzono, że tylko pięć minut ćwiczeń na dworze dziennie poprawia zdrowie psychiczne.

18. Jaki drink najlepiej poprawia nastrój?

  1. Gin z tonikiem
  2. Piwo
  3. Czerwone wino

Odpowiedź: B

To, że piwo poprawia humor, nie jest żadną rewelacją – ale nie tylko z oczywistych powodów niemieckie badanie opublikowane w czasopiśmie „Scientific Reports” wykazało, że słodzony jęczmień stymuluje ośrodek nagrody w mózgu, podnosząc poziom neurohormonów dobrego nastroju. Najlepiej wybierać piwo rzemieślnicze zamiast tego ersatzu w puszkach.

Jak się teraz czujesz?

Akceptacja

Bez względu na to, co psuje Twój nastrój, próbowanie na siłę poczuć się lepiej nie jest rozwiązaniem, a nawet może Ci zaszkodzić. Zaakceptuj emocje bez osądu, a uwolnisz się od presji.

Hantla w górę

Kiedy stresy przygniatają Cię do ziemi, spróbuj je zwalczyć treningiem oporowym. Ćwiczenia z obciążeniami w siłowni zlikwidują niepokój, a w bonusie masz jeszcze ładną rzeźbę. A to też poprawia humor.

Zatroszcz się o innych

Jeśli czujesz, że Twoje życie jest na właściwym kursie, dlaczego nie pomóc komuś innemu? Altruizm nie tylko poprawia samopoczucie, ale także pomaga żyć dłużej, obniżając zarówno poziom cholesterolu, jak i ryzyko choroby Alzheimera.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij