Wyzwanie Veganuary to kampania, która uświadamia, że dieta roślinna może być smaczna, a wegańskie przepisy są równie łatwe w przygotowaniu, co zwykłe, bazujące na składnikach odzwierzęcych. To pierwszy krok, który osoby spożywające mięso mogą wykonać ku fleksitarianizmowi. Nie trzeba od razu skakać na głęboką wodę i całkowicie rezygnować z klasycznej diety. To właśnie te małe zmiany robią ogromną różnicę. Dlatego możliwość sięgnięcia po wegańską opcję w kawiarni jest świetnym sposobem na przekonanie się, że próg wejścia jest niski. Costa Coffee wprowadziła 11 stycznia zielone menu, w którym na stałe zagościły m.in. bajgle oraz tosty z Roślinnym Qurczakiem®.
Popularność kuchni roślinnej w Polsce wciąż rośnie. Na stałe zagościła w jadłospisach wielu osób, a podczas zakupów Polacy coraz częściej wybierają produkty roślinne. Konsument chce mieć wybór, a my jako firma pragniemy, aby klienci naszych kawiarni również mieli możliwość dopasowania oferty kulinarnej do swoich potrzeb — mówi Agnieszka Bobrukiewicz, Commercial Marketing Director Costa Coffee. Roślinne menu obejmować będzie zarówno ofertę słonych, jak i słodkich przekąsek, oraz kawy, które serwowane będą na napoju roślinnym. Początek roku to moment wprowadzania zmian i postanowień - dla Costa Coffee to krok w kierunku rozwoju oferty przyjaznej środowisku — dodaje Bobrukiewicz.
Oprócz bajgla oraz tosta z Roślinnym Qurczakiem® w wegańskim menu znalazły się również bajgiel z ratatouille z soczewicą wypełniony cukinią, bakłażanem, pomidorami oraz papryką, serwowany będzie ze szpinakiem, pomidorkami w oliwie oraz wegańskim majonezem wegańskim. Na roślinny deser zamówić można torcik korzenny oraz wegańska szarlotkę.
Do roślinnego menu dołączyły również dwa napoje na bazie napoju owsianego Ultimate Blend: Hero Latte i Hero Cappuccino. Dostępne są w wersji na ciepło i na zimno.