[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Black Friday. Zanim wpadniesz w zakupowe szaleństwo - przeczytaj

Black Friady to dzień, kiedy pokusa jest bardzo silna, by rzucić się między sklepowe półki. Nawet jeśli nie jesteś zakupoholiczką, wiesz jak działa magia takich słów jak: promocja, przecena, wyprzedaż. Mimo to pusty portfel i sterta zbędnych ubrań na koniec, to słaby bilans zakupowego szaleństwa. Zobacz, jak przechytrzyć speców od marketingu, a samej zostać wytrawnym łowcą. 

zakupy, black friday fot. shutterstock.com

Black Friday, czyli tzw. Czarny Piątek, kiedy ogarnia nas zakupowe szaleństwo przypada w tym roku 24 listopada. Narodził się w Stanach Zjednoczonych, jest uznawany za początek szaleństwa zakupów przed Bożym Narodzeniem. Poprzedza go Święto Dziękczynienia, które przypada w czwarty czwartek listopada. Dzień po nim, właśnie w Black Friday, Amerykanie tłumnie ruszają do sklepów. Tego dnia sklepy w USA proponują spore obniżki i są otwarte do późna. W internecie krążą filmiki o tym, jakie szaleństwo ogarnia kupujących, którzy czasem wręcz szturmują sklep.

Czarny Piątek stał się też popularny w innych krajach, także w Polsce. Według raportu Picodi najczęściej kupujemy wówczas odzież, elektronikę i książki. W dalszej kolejności są perfumy, artykuły dla dzieci, kosmetyki, artykuły do domu. W zeszłym roku w Czarny Piątek rabaty w Polsce wynosiły średnio 43%, w porównaniu do 38% w pozostałe dni.

Daleko nam jednak do szaleństwa zakupów w Stanach Zjednoczonych, gdzie szacuje się, że w sklepach pojawia się 100 mln kupujących, a dzień ten uznawany jest za najbardziej dochodowy. Obecnie Black Friday zmienił się w jeden z najbardziej znanych dni zakupowych na całym świecie.

Nic dziwnego, że producenci nie tylko ubrań, uwijają się jak w ukropie, by jak najwięcej tego dnia sprzedać, chwalą się promocjami i wcześniej mocno podgrzewają atmosferę. Banery niemal krzyczą o niesamowitych przecenach, niecodziennych okazjach i szalonych promocjach. Nie sposób przejść obojętnie, aby nie zauważyć informacji o tym dniu. 

Nie ma się co dziwić, że Tobie także udzielił się nastrój podniecenia i wyruszasz na łowy. Zanim jednak rzucisz się między sklepowe półki, zobacz co radzą wytrawni łowcy, którzy nie dają się nabrać i są sprytniejsi niż spece od sprzedaży. Oto kilka rad, jak kupować okazyjnie i z głową

ZOBACZ TAKŻE: Wyprzedaże w sklepach - jak rozsądnie robić zakupy?

REKLAMA

REKLAMA

zakupy, kobieta fot. haveseen 2015/shutterstock.com

1. Postaw na klasyki dobrej jakości

Wytrawni łowcy dobrze wiedzą, że prawdziwą okazję trzeba najpierw wypatrzyć. Nie kupuj rzeczy tylko dlatego, że jakieś rzeczy przeceniono. Myśl przede wszystkim o tym, co jest Ci potrzebne. O ubraniach, na które nie mogłaś sobie do tej pory pozwolić. O rzeczach, które łatwo połączyć z tym, co wisi już w Twojej szafie.

Czego szukać? Tkaniny z naturalnych włókien lepiej układają się na sylwetce, są bardziej odporne na zmiany temperatury i mniej się niszczą. Proste, klasyczne fasony trwają mimo upływającego czasu. Sprawdzą się bez względu na nowo lansowane trendy w kolejnych sezonach. Buty na skórzanej podeszwie sporo kosztują, kaszmirowe swetry, wełniane płaszcze, klasyczne sukienki z dobrych materiałów również nie należą do najtańszych. Ale przecena jest doskonałą okazją, żeby sobie na nie pozwolić. Potraktuj to jako inwestycję, która z czasem się zwróci.

2. Pomijaj rzeczy, które są ci zbędne

Do sklepu idź z listą rzeczy, które na pewno Ci się przydadzą. Nie daj się ponieść emocjom i metce z napisem przecena 50 procent. Najpierw szczerze do bólu odpowiedz sobie na pytanie: czy ta rzecz jest ci faktycznie potrzebna. Szczególnie jeśli dotyczy to bawełnianej koszulki lub bielizny. Z reguły masz tego w domu całą szafę, więc nie ma sensu dorzucać kolejnych.

3. Na przeceny patrz z chłodnym dystansem

Pamiętaj, że dla sklepów to dzień, kiedy chcą przyciągnąć jak najwięcej klientów i obok faktycznych okazji, proponują nam też rzeczy, które się tej pory się nie sprzedały. To znane w branży wietrzenie magazynów, pozbywanie się niesprzedanych kolekcji, które wcześniej nie cieszyły się zainteresowaniem klientów.

4. Nie kupuj bez mierzenia

Niby takie oczywiste, a jednak, kiedy ogrania Cię szał zakupów i wszyscy wyrywają sobie rzeczy, istnieje szansa, że pobiegniesz do kasy, bez sprawdzenia jak ta bluzka lub spodnie leżą na Tobie. Niby oczywiste, ale nigdy nie kupuj w ciemno. Rzeczy, które leżą dobrze na innej osobie, wcale nie muszą tak doskonale wyglądać na Tobie.

5. Czy te spodnie pasują do reszty twoich ubrań?

Spróbuj wyobrazić sobie, jak dana rzecz kompletuje się z innymi częściami Twojej garderoby. Jeśli okaże się, że do nowych spodni będziesz musiała dokupić nowy żakiet, i bluzkę, bo inaczej nie będziesz miała z czym ich nosić – raczej powinnaś zrezygnować z takiego zakupu.

6. Weź ze sobą wyliczoną gotówkę lub kartę z limitem

W tym przypadku raczej nie licz na zdrowy rozsądek. Na zakupach zbyt często kierujemy się emocjami, a kiedy one biorą górę, wtedy nie wierz, że powiesz sobie w odpowiednim momencie "stop". Szczególnie jeśli płacisz kartą, wydaje ci się, że pieniądze znikają wirtualnie, do czasu aż sprawdzisz stan konta. Po wyczyszczeniu rachunku na zakupach, wstyd pożyczać kasę na jedzenie i czynsz od mamy lub koleżanki, prawda?

7. Zakupy na poprawę humoru? To pułapka

Tak, jak nie powinnaś robić zakupów spożywczych, gdy jesteś głodna, tak samo, odradzamy Ci zakup nowych ubrań, gdy jesteś w złym nastroju. Taka terapia nie działa zbyt długo. Chwilowa poprawa nastroju minie, gdy zobaczysz wyciąg z konta.

8. Czy to dobry rozmiar?

Nie kupuj niczego z zamiarem późniejszego schudnięcia. Lepiej poczekaj, aż rzeczywiście uda Ci się zrzucić parę zbędnych centymetrów i dopiero wtedy wybierz się na zakupy.

I na koniec przypominamy, że promocje są nie tylko w Black Friday :) Już niedługo Cyber Monday – pierwszy poniedziałek po Black Friday, podczas którego można skorzystać z równie atrakcyjnych ofert. Piątego grudnia z kolei przypada Dzień Darmowej Dostawy. Sklepy internetowe oferują wtedy możliwość zakupów bez płatności za przesyłkę.

Przeczytaj cały raport o Black Friday:
https://www.picodi.com/pl/inspiracje/black-friday#description

ZOBACZ TAKŻE: jak w łatwy (i oszczędny) sposób przełamać rutynę w Twoich codziennych stylizacjach.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij