Duży ekran systemu multimedialnego
I nie chodzi nam tylko o estetyczny, nowoczesny wygląd – duży ekran z dużymi, łatwymi do „trafienia” w nie palcem polami dotykowymi zwiększa wygodę obsługi, a więc i bezpieczeństwo jazdy. Na ekranie z obrazem dobrej jakości lepiej widać też to, co wyświetlają kamery pomagające w manewrowaniu. Coraz popularniejszym dodatkiem są również tzw. cyfrowe zegary, czyli wyświetlacz w miejscu klasycznych, analogowych zegarów. Jego wygląd i informacje można dostosowywać.
Nawigacja z wyszukiwarką
System map to już nie tylko prowadzenie z punktu A do punktu B. Współczesne nawigacje, oprócz tego, że potrafią wyszukać np. najbliższe stacje benzynowe czy parkingi, informują również o cenach paliw czy dostępności wolnych miejsc. Znakomita jest też funkcja, którą znasz pewnie z map Google'a – wyświetlania aktualnego natężenia ruchu i planowania trasy zgodnie z nim, tak by omijać zatłoczone ulice. Dziś nawigacje „wiedzą” o prowadzonych robotach drogowych czy wypadkach.
Firmowa aplikacja
Możliwości „high-tech” to również komunikacja na linii samochód-telefon. Dzięki aplikacjom, takim jak My Renault, można zdalnie przesyłać np. wcześniej wyszukany adres na smartfonie prosto do systemu nawigacji w aucie lub kontynuować nawigację na ostatnim, pokonywanym już pieszo odcinku. Apka umie też doprowadzić kierowcę z powrotem do samochodu. Nie pamiętasz, gdzie na wielkim parkingu zostawiłaś auto? Przez aplikację uruchomisz w nim klakson i światła, szybko lokalizując „zgubę”.
Co w menu?
1. W systemach multimedialnych nowoczesnych aut można znaleźć informacje, które do tej pory oglądałaś w telewizji czy telefonie, np. prognozę pogody.
2. Fabryczny system nawigacji, tak jak ten w telefonie, też „wie”, które ulice są aktualnie zakorkowane i tak wyznacza trasę, by te korki ominąć.
3. Kamer cofania jest dziś cały zestaw – mogą pokazywać np. widok na auto z lotu ptaka albo zbliżenie na bok nadwozia, tak by ułatwić parkowanie przy krawężniku.
Komentarze