[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Anna Cieślak: Samoakceptacja, a nie uroda daje poczucie pewności siebie

Kiedyś wyznaczała sobie kolejne zadania i podnosiła poprzeczkę. Dziś Anna Cieślak lubi się zatrzymać i bardziej o siebie zatroszczyć. „Im bardziej siebie kochasz, tym na więcej Cię stać” – mówi.

anna cieslak

Praca

„Ludzie często myślą, że aktor to taki wolny albo nawet frywolny zawód – mówi WH aktorka. I dodaje: – Prawda jest taka, że wymaga on niesłychanej samodyscypliny. Nie chodzimy na ósmą do pracy, ale 100 stron tekstu na pamięć przecież trzeba się nauczyć. Sami musimy sobie zorganizować ten czas i odpowiednio poukładać dzień”. Dobry plan pracy wg Anny Cieślak to przede wszystkim plan elastyczny i otwarty na zmiany. „Bez względu na to, co robisz – czy pracujesz w korporacji, czy tak jak ja wykonujesz wolny zawód – nie trzymaj się kurczowo swoich założeń. Jeśli zostawisz pewien margines, dajesz sobie większą szansę na wykonanie zadania” – podkreśla aktorka.

Sport

Próby do spektaklu trwają czasem od 10 do 22. Albo od 10 do 18, a o 19 trzeba zagrać przedstawienie. „To oznacza, że podczas gdy większość ludzi powoli zaczyna się kłaść spać, ja muszę skumulować całą energię, by wieczorem dać z siebie wszystko” – wyjaśnia aktorka. Jak podkreśla, organizm przyzwyczaja się do takiego trybu i kumuluje napięcie również wtedy, gdy nie gra w teatrze. Wysiłek fizyczny jest jedynym sposobem na to, by z takim napięciem poradzić sobie w zdrowy sposób. - „Ludzie, którzy nie uprawiają sportu, idą często w używki albo w alkohol, bo jakoś odreagować muszą, ale to złudny i niebezpieczny sposób. Tylko ruch fizyczny, zdrowe zmęczenie mięśni pozwala naprawdę zregenerować siły” – mówi Anna. Dlatego stara się regularnie trenować w siłowni. Najlepiej 3 razy w tygodniu z trenerem, który dobierze właściwy zestaw ćwiczeń.

Dieta

Przyznaje otwarcie: „Regularne posiłki odkryłam kilka lat temu i to naprawdę działa!”. Po latach szukania energii w bułkach, pizzy czy kawie odkryła tzw. dietę pudełkową. Regularne posiłki i zbilansowane składniki okazały się kluczem do dobrego samopoczucia. „Przestałam cierpieć na brak energii, czułam, że mam moc w mięśniach i w głowie. Dobrze odżywiony organizm odwdzięcza się dobrym samopoczuciem”.

Uroda

Kiedyś niechcący usłyszała rozmowę kilku dziewcząt. Jedna z nich przekonywała pozostałe, że powinny biegać szybciej, trenować intensywniej i regularnie robić zdjęcia swojej sylwetki. Wtedy inna odpowiedziała: „Ale po co? Ja lubię siebie, a biegam dla zdrowia”. „Wtedy pomyślałam: i o to chodzi! Będziesz się czuć piękna, gdy będziesz siebie lubić. Jeśli wciąż będziesz mieć do siebie pretensje, nigdy nie poczujesz się atrakcyjna”. Przyznaje, że jest stuprocentową kobietą, która w poniedziałek nie znosi swojego odbicia w lustrze, a we wtorek uważa, że ma niezłą sylwetkę. Dlatego tym, o co należy zadbać w pierwszej kolejności, jest akceptacja samej siebie.

ZOBACZ: Zamiast dążyć do doskonałości, ucz się siebie [rozmowa z Kate Hudson]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij