[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

7 rzeczy do zrobienia w niedzielę, by mieć lepszy poniedziałek

Nie ma za co!

dziewczyna rano fot. shutterstock

Nie oszukujmy się – poniedziałek to tortura. Jest tak beznadziejny, że jego perspektywa potrafi zepsuć nawet niedzielne popołudnie. Z badań wynika, że ponad trzy czwarte ankietowanych odczuwa tak zwany „sunday blues”, czyli niedzielny smuteczek spowodowany zbliżającym się nieubłaganie tygodniem pracy.
Głowa do góry – istnieje sposób na pokonanie niedzielnej chandry. Wystarczy tego dnia poświęcić chwilę na przygotowanie się do nadchodzącego tygodnia pracy. Kilka prostych patentów wystarczy, by zacząć tydzień bardziej pozytywnie (i produktywnie). A strach przed poniedziałkiem nie zepsuje Ci już weekendu.

1.Przygotuj bazę posiłków

Gorączkowe kombinowanie, co zrobić po pracy na obiad pożera mnóstwo czasu. Lepiej naszkicować poniedziałkowe menu w niedzielę (i jeśli to akurat dzień handlowy – zrobić większe zakupy) – to pomoże Ci stworzyć zbilansowane posiłki i uniknąć wizyty w fast-foodzie. Jeśli Ci się chce, możesz posunąć się jeszcze dalej i podczas oglądania ulubionego serialu posiekać warzywa albo ugotować ryż czy kaszę na następny dzień. Podziękujesz sobie, kiedy zmęczona otworzysz lodówkę w poniedziałkowe popołudnie.

2.Stwórz relaksującą niedzielną tradycję

Dla zdrowia liczy się nie tylko dobra kondycja ciała, ale również umysłu. Stres osłabia i jedno, i drugie. Dlatego wyrobienie w sobie jednego niedzielnego nawyku, który Cię zrelaksuje, pozwoli Ci rozpocząć tydzień z poczuciem siły oraz skupienia. Mamy cztery propozycje: sesja medytacyjna (może być wspierana aplikacją), długi spacer po lesie, spokojny trening – na przykład joga albo zabawa z psem. Wybierz po prostu coś, co pozwala Ci zapomnieć o problemach.

3.Nastaw budzik

Nie siedź w weekend po nocach, nadrabiając zaległe odcinki ulubionego serialu. Badania pokazują, że strata zaledwie dwóch godzin snu przez kilka dni z rzędu pogarsza pamięć i czas reakcji na testach. Solidne 7-9 godzin snu z niedzieli na poniedziałek sprawi, że zaczniesz tydzień pełna energii. Tej dobrej.

4.Zrób listę: „Przyjemności na ten tydzień”

Zapisz sobie trzy rzeczy, na które będziesz niecierpliwie czekać w nadchodzącym tygodniu. Zakupy z przyjaciółką? Dopięcie na ostatni guzik absorbującego projektu? Nawet jeśli na liście znajdą się całkiem proste przyjemności – jak poranna kawa w chłopakiem –zapisanie ich sprawi, że poczujesz się szczęśliwsza. Opublikowane w „Psychological Science” w 2014 roku badania wykazały, że już samo oczekiwanie na przyjemność, która wydarzy się w przyszłości (jak planowanie wakacji) sprawia, że czujemy się pozytywnie rozemocjonowani.

5.Zerknij w kalendarz

Nie musisz od razu opracowywać planu na cały tydzień albo sporządzać ogromnej listy rzeczy do zrobienia. Wystarczy rzucić okiem na poniedziałkowe i wtorkowe zobowiązania. Nawet jeśli zobaczysz tam więcej punktów, niż się spodziewałaś, lepiej konkretnie poukładać je sobie w głowie niż podświadomie stresować się tym, ile masz do zrobienia.

6.Zaplanuj treningi

Jeśli masz już otwarty kalendarz, wpisz do niego trzy treningi. Wiesz przecież, że regularne ćwiczenia sprawiają, że lepiej śpisz, lepiej się czujesz i lepiej podchodzisz do życia. Dobrze też wiesz, jak łatwo trening wypada z planu dnia, kiedy musisz zrobić zakupy, dokończyć projekt albo zająć się dzieckiem. Zastanów się więc na spokojnie, kiedy będziesz miała największą szansę go zrealizować – w które dni, o jakiej porze dnia? I po prostu wpisz to do kalendarza.

7.Wyjdź na zewnątrz

Wiemy, że czasem najpiękniejsza niedziela, to ta spędzona pod kocem, z jedzeniem na wynos i odpalonym Netfliksem. Jednak obcowanie z naturą (wystarczy park, ogród botaniczny albo inne zielone miejsce) może poprawiać pamięć oraz skupienie aż o 20% - w porównaniu z ciągłym przebywaniem w typowo industrialnej przestrzeni. Samo oglądanie zdjęć przyrody przez 10 minut ma pozytywny wpływ na funkcje poznawcze mózgu. Jeśli więc naprawdę nie dasz rady wyrwać się z domu, poprzeglądaj przynajmniej stronę „National Geographic” albo włącz sobie odcinek „Blue Planet”. Kiedy na kolejnych pięć dni ugrzęźniesz w klimatyzowanym, sztucznie oświetlonym biurze, zapamiętane piękno przyrody będzie świetną odskocznią.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij