[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

7 patentów, dzięki którym będziesz jeszcze bystrzejsza

Wystarczy kilka drobnych zmian w planie dnia, żeby zwykłe czynności zamienić w niezwykle skuteczny trening umysłu. Oto krótka lista pomysłów, przygotowana przez doktora daniela g. Amena.

1. Nie daj się rutynie

Zamiast robić każdego dnia to samo i w taki sam sposób, znajduj urozmaicenie. Jedź inną drogą do pracy, idź drugą stroną ulicy albo... spróbuj umyć zęby lewą ręką, jeśli na co dzień robisz to prawą. „W ten sposób stymulujesz inne partie mózgu, przyczyniając się do powstawania nowych połączeń nerwowych” – mówi dr Amen. Chcesz rozwijać umysł i przy okazji czegoś się nauczyć? Najlepiej wybierz żonglowanie, grę na instrumencie albo wspominany już taniec. „Im większy jest zakres stymulacji, tym lepiej” – wyjaśnia naukowiec.

ZOBACZ TEŻ: Zarządzanie czasem – efektywne metody organizacji pracy i obowiązków

2. Nawadniaj organizm

Sprawa jest prosta. „Twój mózg w 60 procentach składa się z wody. Dlatego jeżeli w Twoim organizmie jej brakuje, neurony nie mogą poprawnie funkcjonować” – wyjaśnia dr Amen.

3. Dotleń umysł

Jeśli czeka Cię test albo inne stresujące wyzwanie, znajdź miejsce, w którym nikt Cię nie będzie obserwował i zacznij regularnie, spokojnie oddychać. Spraw, aby poruszał się Twój brzuch, a nie klatka piersiowa. Rób tak przez 10 minut, a skutecznie dotlenisz organizm.

4. Dołącz do grupy czytelników

„Czytanie jest dobre dla Twojego umysłu, szczególnie gdy dodatkowo musisz sobie przypominać zapamiętane informacje” – mówi dr Amen. Dlatego tak pozytywnie oddziałują regularne spotkania, podczas których rozmawiasz o lekturach.

„Nie można również zapomnieć o społecznym aspekcie takich spotkań, który również prowadzi do poprawienia funkcji kognitywnych” – dodaje naukowiec.

REKLAMA

REKLAMA

5. Zabij złe myśli

„Myśli automatyczne, czyli te negatywne spostrzeżenia czy wspomnienia, które pojawiają się nagle, aktywizują te same części mózgu co lęk” – zdradza dr Amen. Dlatego warto się ich pozbywać tak samo szybko, jak przychodzą. W jaki sposób? Najlepiej zapisując od razu na kartce, po czym wyrzucając ją do śmietnika.

ZOBACZ TEŻ: Jak kreować swój wizerunek – krótki kurs autoprezentacji

6. Popij

Na śniadanie serwuj sobie sok pomarańczowy. Najlepiej świeżo wyciskany. Jak wynika z badań przeprowadzonych na University, 400 mg witaminy C dziennie wyraźnie redukuje poziom hormonów stresu.

7. Zdrzemnij się

Jak podaje NASA, 25-minutowa drzemka zwiększa czujność o 54 procent i wydajność o 34 procent.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij