[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

25 trików na lepsze lato

W wakacje nie masz ochoty na wielkie wyrzeczenia? My też nie! Dlatego zrobiłyśmy listę małych zmian, które ulepszą nasze ciała i umysły.

lato

1. Zbuduj seksowną babkę z piasku

Przenieś na plażę swój trening zwinności z drabinką koordynacyjną. Na piasku zużyjesz nawet 1,5 razy więcej energii, niż gdybyś ćwiczyła na trawie. Dołóż do tego ćwiczenia na jednej nodze: przejście ze stania, przez skłon, do pozycji pompki i skok w dal. Czujesz, jak piecze? To nie palące słońce, tylko trening na spalanie.

2. Nie tylko krem

Według National Cancer Institute ludzie pijący więcej kawy wykazują mniejsze ryzyko zachorowania na czerniaka. Optymalna ilość to cztery filiżanki dziennie (bezkofeinowa się nie liczy!) – tyle wystarczy, żeby obniżyć ryzyko o 20%. Choć naukowcy wciąż badają, co wpływa na tak pozytywny wynik, my już w te wakacje zamierzamy chronić się przy pomocy mrożonej latte.

3. Maskara wieczorem, henna za dnia

Jeżeli na słońcu szczypią Cię oczy, zrezygnuj rano z wydłużającej maskary. Rzęsy tworzą barierę chroniącą powierzchnię rogówki, jednak gdy są zbyt długie, kierują powietrze i kurz (latem jest go więcej) do wewnątrz oka, podrażniając je. Wieczorem pomalujesz nią oczy, zaś następnego dnia obudzisz się z naturalnie przyciemnionymi rzęsami – zawarta w niej henna pozwoli Ci odpuścić sobie poranny makijaż.

4. Unieś się nad ziemią

Najszybszy sposób na uniesienie pośladków? Zamiast kompletnie płaskich Havaianasów załóż równie wygodne gumowe klapki, ale nie niewielkim, 3-cm koturnie. Prócz tego, że zapewnią Twoim stopom lekkość, uniosą dodatkowo pośladki jak buty na obcasie.

5. Brzuch bez brzuszków 

Jeżeli chcesz, żeby był płaski, wzmacniaj pośladki. I wcale nie po to, by większy tyłek odwrócił uwagę od braku sześciopaka. Słabe mięśnie pośladkowe powodują, że dolny odcinek pleców wygina się w łuk, a brzuch wypina do przodu. Mostek powinien znaleźć się na topie letnich ćwiczeń.

6. Witamina młodości

Dodaj do swojej wakacyjnej pielęgnacji witaminę C, a dodatkowo ochronisz skórę przed starzeniem w wyniku ekspozycji na słońce. Ten antyoksydant nie tylko zwalcza powstałe w wyniku promieniowania wolne rodniki, ale również na bieżąco stymuluje skórę do produkcji kolagenu. 

7. Zamaskuj puszenie

By ujarzmić spuszone włosy, nałóż na nie maskę i zapleć w warkocz. Po paru godzinach umyj, a czupryna będzie gładka i lśniąca. Jeżeli wciąż zmagasz się z odstającymi kosmykami wokół twarzy, przygładź je szczoteczką do zębów spryskaną lakierem do włosów.

8. Zanurz się w przyjemności

Wyjechałaś na karaibskie wakacje życia, a boisz się pływać z głową pod wodą? Nie trać niesamowitych podmorskich widoków. Załóż maskę z rurką do snorklingu – będziesz mogła obserwować dno i swobodnie oddychać, a w ten sposób szybciej oswoisz się z nowym środowiskiem.

ZOBACZ: Przebarwienia na skórze - jak sobie z nimi poradzić?

REKLAMA

REKLAMA

9. Razem raźniej

Trening z partnerem może zwiększyć wyniki wysiłku aż o 87% (czyżby dlatego, że przy świadkach trudniej oszukiwać przy liczeniu powtórzeń, hmm?). Dla lepszych efektów ćwiczcie na zmianę. Podczas pauzy w interwałach dopingujcie się nawzajem i kontrolujcie technikę. Żeby odhaczyć jeszcze więcej zdrowotnych benefitów, trenujcie na świeżym powietrzu. No i to w końcu jakaś odmiana dla treningowej fotki w lustrze na Instagramie.

10. Superfood lata

Minęły czasy świetności jarmużu – teraz do zielonego smoothie dodajemy liście brokułu. Zawierają więcej beta-karotenu niż jego łodygi czy różyczki, a ponadto są świetnym źródłem witaminy C, kwasu foliowego oraz wapnia. Nie musisz ich blendować: dobrze smakują też w sałatce, zupie czy na kanapkach. Paczkowanych liści szukaj w internetowych ekosklepach.

11. Mniej znaczy więcej

Nawet jeżeli jesz sama, usiądź w restauracji przy większym stole. Naukowcy z Cornell University odkryli, że jedząc przy dużym stole, mamy wrażenie, że porcje są większe, więc wystarczy jedna, by zaspokoić głód. W końcu masz wymówkę, by przysiąść się do tego przystojniaka przy stoliku obok.

12. Bye, bye, pelikany

Obawa o niedobór witaminy D w skórze zostaje oficjalnie skreślona z listy wymówek, by nie używać kremu z wysokim filtrem. Na rynku pojawiły się mleczka aktywizujące wytwarzanie witaminy D3 w skórze, także w warunkach zastosowania bardzo wysokiej ochrony przed promieniowaniem UV.

13. Pójdziesz boso?

To najprzyjemniejszy sposób na zmniejszenie ryzyka kontuzji (przyjemniejszy to tylko u przystojnego masażysty). Na kolejny spacer po trawie wybierz się boso. Dzięki temu wzmocnisz połączenia nerwowe biegnące od małych mięśni stóp, przed duże mięśnie nóg, do mózgu. „Im lepiej przetarte te szlaki nerwowe, tym mniejsza podatność na kontuzje” – mówi profesor Patrick McKeon, badający tę pętlę przebiegu informacji. Oczywiście pod warunkiem, że patrzysz pod nogi.

14. Bye-bye, codzienna depilacjo

58 dni w ciągu całego życia poświęcamy na depilację. Większość tego czasu przypada na wakacje. Użyty po każdej depilacji balsam lub chusteczka z enzymami owocowymi nie tylko spowolni odrastanie włosków, ale też osłabi je i rozjaśni, więc będą mniej widoczne. Efekt? Mniej czasu w łazience - więcej na plaży.

15. Mrożona zielona

Wypróbuj japońską technikę robienia mrożonej, zielonej herbaty. Umieść w dzbanku sypką, wysokogatunkową zieloną herbatę ( powinno być jej dwa razy więcej niż do normalnego zaparzania), a później dorzuć… kostki lodu. Przykryj dzbanek i czekaj, aż lód się rozpuści. Łagodny smak i mnóstwo antyoksydantów!

16. Wdech – wciągnij brzuch!

Zanim zaczniesz swój zabójczy trening na ABS, rozgrzej głębokie mięśnie brzucha prostym ćwiczeniem oddechowym: połóż się plecach z ugiętymi kolanami i dłońmi na brzuchu. Weź głęboki wdech i przytrzymaj 10 s, a następnie powoli wypuść powietrze i rozluźnij ABS. Zacznij od 5 powtórzeń i zwiększaj aż do 10.

SPRAWDŹ: Bogini bikini - jak zadbać o skórę przed latem

REKLAMA

17. Z wolnej stopy

Jeżeli nie chcesz straszyć na plaży stopami pielgrzyma, raz w tygodniu, np. podczas oglądania „Gry o tron”, zafunduj im upiększający rytuał. Najpierw zmiękcz skórę, mocząc nogi w ciepłej wodzie z aromatyczną solą. Na dobrze zwilżonej skórze wykonaj peeling, masując każdy zakamarek stóp. Na koniec nałóż grubą warstwę kremu. Za dużo zachodu? Skarpetki złuszczające załatwią sprawę w jedną noc.

18. Chroń skórę w imię róży

Zastanawiałaś się kiedyś, w jaki sposób rośliny chronią się przed promieniowaniem słonecznym? Z badań wynika, że róże zawierają aż dwa antyoksydanty: antocyjan oraz nikotynamid. Oba odwracają zgubne skutki działalności wolnych rodników powstałych w wyniku promieniowania UV. Dodaj do balsamu po opalaniu kilka kropel olejku różanego, a antyoksydanty zneutralizują uszkodzone komórki, by nie siały spustoszenia w Twoim organizmie.

19. Słoneczna rozgrzewka

Kilka raźnych powitań słońca we wstępie do treningu to idealny sposób na podniesienie temperatury mięśni i mobilności, niezbędnych, by uniknąć kontuzji podczas głównej sesji. Najlepiej wykonuj je w stylu ashtanga, bo to podnosi tętno o 15 uderzeń więcej niż powitania słońca w innych stylach jogi. Koniec z leżeniem na macie, czas się spocić!

20. Zrób z siebie niezłe ziółko

Rozmaryn nie tylko do mięs! Świeżym staraj się posypywać sałatki i warzywa, a także dodawać do dressingów. Dzięki temu będziesz żyła długo, szczęśliwie i... świadomie. Z badań wynika, że to aromatyczne zioło poprawia funkcje poznawcze, żywotność oraz zapewnia długowieczność. Świetnie smakuje z pomidorami i różnego rodzaju grzybami. Zapamiętasz?

21. Tak się kicha na kielicha

Nie tylko wyższe stężenie pyłków, ale i imprez może być odpowiedzialne za nasilenie alergii latem. Histamina występująca naturalnie w sfermentowanych napojach – jak wino, piwo czy cydr - zaostrza reakcje alergiczne. Wybierz gin z tonikiem.

22. Ziarnko do ziarnka

Za cholerę nie możesz otrzepać się z piasku po dniu na plaży? Rozpyl na dłoniach, stopach i włosach odrobinę suchego szamponu lub pudru dla niemowląt – dzięki temu przestaniesz się lepić i szybko pozbędziesz się ziarenek. Po co zabierać plażę do domu?

23. Mega omega

Promieniowanie UV nie tylko niszczy skórę, ale osłabia też zdolność systemu immunologicznego do walki z rakiem. Możesz jednak zmniejszyć ten efekt o połowę, przyjmując cztery razy dziennie 1-miligramową kapsułkę omega-3. By uniknąć odbijania się rybą, zawsze bierz je w trakcie jedzenia. Dzięki temu intensywnie pracujące enzymy trzustkowe szybko rozłożą oleje, redukując to ryzyko.

24. Skup się!

Masz kilka trudnych decyzji do podjęcia w te wakacje? Nie odkładaj ich na świętego nigdy, a rozplanuj z głową. Naukowcy odkryli, że wzgórze – część międzymózgowia odpowiedzialna za koncentrację – jest najbardziej aktywne w okolicy letniego przesilenia (20 czerwca). Wtedy przelicz, czy stać Cię na kupno mieszkania.

25. Jak arabska księżniczka

Nie zabieraj na urlop swoich całorocznych perfum. Oparte na alkoholu wody perfumowane i toaletowe mogą pachnieć zupełnie inaczej na rozgrzanym ciele, a także wchodzić ze słońcem w drażniące skórę reakcje. Wybierz stabilne formuły olejków lub wosków perfumowanych, np. Carolina Herrera Good Girl Olejek do ciała (195 zł, sephora.pl).

ZOBACZ TEŻ: Jak się odnaleźć w pracy po urlopie


Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij