REKLAMA

Wedding plannerka - jak wygląda praca konsultantki ślubnej?

Dzięki pomocy wedding plannerki ślub Olgi Dyrdy był jak z bajki. Wtedy postanowiła, że też chce pomagać innym parom. Teraz jako Pani od ślubów organizuje ceremonie jak z bajki i zajmuje się przygotowaniem ślubów i wesel od najdrobniejszych szczegółów. Zobacz, na czym polega praca konsultantki ślubnej i jak zostać wedding plannerką.

Getty Images

Ślub idealny

Siedem lat temu Olga Dyrda sama była Panną Młodą. „Pracowałam wtedy w innym zawodzie, ciągle byłam w delegacji – opowiada. – Razem z moim obecnym mężem wiedzieliśmy, że jeśli już chcemy zorganizować ślub i wesele, musi to być coś ekstra”. A coś ekstra wymaga wielu przygotowań i pracy.

Ich rodziny mieszkały na drugim końcu Polski, więc nie mogli liczyć na ich pomoc. Wynajęli więc wedding plannerkę. Była to jedna z lepszych decyzji, bo planowanie poszło gładko, a ślub był perfekcyjny. „Braliśmy ślub w plenerze, pod pięknym drzewem na dziedzińcu wrocławskiej biblioteki Ossolineum. Wesele mieliśmy w sali w stylu gotyckim, z ogromnymi oknami. Naszymi kolorami przewodnimi były fuksja i szary, a wszystko tonęło w piwoniach” – wspomina Olga.

ZOBACZ KONIECZNIE: Suknie ślubne z sieciówek - 11 stylizacji na ślub

Przygotowania ruszyły rok wcześniej, a w dzień ślubu okazało się, że dzięki dobrej organizacji mają nawet czas, by przed wypowiedzeniem przysięgi małżeńskiej wpaść, już w strojach ślubnych, na kawę do ulubionej kawiarni. „Barista był tak przejęty, że dał nam te kawy w gratisie – opowiada ze śmiechem Olga. – Zostało we mnie takie marzenie, by pomagać innym tak samo, jak moja wedding plannerka pomogła mnie” – opowiada. I tak, parę miesięcy później, sama zaczęła organizować śluby.

„Teraz wydaje mi się, że to doświadczenie bardzo pomaga mi w pracy, bo wiem, jak to jest współpracować z wedding plannerem, będąc Panną Młodą” – dodaje. Dziś Olga prowadzi jednoosobową firmę i jako Pani od Ślubów pomaga innym zaplanować ślub marzeń.

Umiejętności potrzebne w zawodzie

Wedding planner powinien znać się odrobinę na wszystkim. Olga ukończyła dwa fakultety: administrację na Uniwersytecie Wrocławskim i finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym. Pomocne, zwłaszcza przy planowaniu budżetów (Zobacz, jak zaplanować budżet ślubny). Ukończyła też liczne szkolenia florystyczne i wedding plannerskie. Ale na tym nie koniec. „Nauczyłam się wyplatać makramy, szyć, robić na drutach i tapicerować meble – wylicza. – Każda nowa umiejętność może się przydać wedding plannerowi w najmniej oczekiwanym momencie”.

Jak wygląda praca wedding plannerki?

Olga sama jest sobie szefową, a to oznacza niezależność i możliwość układania sobie planu dnia (gdy ma się rodzinę, dzieci, taka praca to skarb). Każdy dzień wygląda inaczej, bo jest wiele projektów do ogarnięcia. Wedding planner musi spotykać się z klientami, podwykonawcami, tworzyć koncepcje dekoracyjne, załatwiać formalności... „Ale ja po prostu uwielbiam pomagać innym, a w mojej pracy robię to każdego dnia. Dla wielu ludzi ślub to jeden z najważniejszych momentów życia, więc jestem dumna, że pary darzą mnie zaufaniem” – dodaje Olga. Minusy pracy w takich warunkach? Trzeba znaleźć motywację do działania, założyć sobie jasny plan i starać się go jak najlepiej realizować.

Też tak chcesz?

Chciałabyś zostać wedding plannerką, ale boisz się, że taki zawód nie ma w naszym kraju racji bytu? „To nieprawda – odpowiada Olga. – W zeszłym roku w Polsce odbyło się prawie 200 tysięcy ślubów! Wśród tej liczby są osoby, które potrzebują pomocy przy organizacji. Może właśnie Waszej?”.

Rada dla dziewczyn, które też chciałyby zawodowo organizować śluby i wesela

Dajcie sobie szansę! Mam kontakt z wieloma dziewczynami z branży i każda mówi to samo: najtrudniej jest zacząć, ale spróbujcie swoich sił. Warto!

Nasza ekspertka

  • Imię i nazwisko: Olga Dyrda
  • Zawód: wedding plannerka
  • Gdzie ją znaleźć: na stronie paniodslubu.pl i na kanałach social media (FB i Insta)

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA