[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

  • Women's Health

  • Kariera

  • Small talk - jak prowadzić rozmowę w pracy? Kilka zasad, by nie strzelić gafy

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Small talk - jak prowadzić rozmowę w pracy? Kilka zasad, by nie strzelić gafy

Ludzie rozmowni, łatwo nawiązujący kontakty lepiej dają sobie radę w środowisku zawodowym. Sprawiają wrażenie bardziej zaangażowanych, profesjonalnych i pewnych siebie, co wzbudza uznanie i sympatię kolegów i szefów.

small talk, pogawędki, psychologia fot.shutterstock.com

Mocny początek

Unikaj banalnych tekstów o pogodzie. Rozmowa o konkretach tworzy bardziej autentyczny kontakt. „Dziwne, że nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji porozmawiać. To twoja pierwsza praca po studiach, czy pracowałaś gdzieś wcześniej?”, „Świetny pomysł miałeś na tym naszym ostatnim zebraniu. Jak na to wpadłeś?”

Nadaj rozmowie napęd

Pytania otwarte sprawią, że rozmowa nie utknie w martwym punkcie, co jest szczególnie ważne, jeżeli np. czeka was wspólna parogodzinna podróż służbowa. „Właśnie planujemy wakacje, ale nie możemy się zdecydować na konkretne miejsce. Masz jakiś ulubiony kierunek wakacyjny?”, „korzystaliście z Airnbnb? Jakie macie doświadczenia?” lub „widzę, że jeździsz mini, a ja właśnie planuję kupno auta. Poleciłabyś mi je z czystym sumieniem?”.

Uprzejmy odwrót

Jeżeli chcesz zakończyć rozmowę, zrób to tak, aby nie urazić tej osoby. I nie wymyślaj usprawiedliwień, które łatwo zweryfikować. „Fajnie się gadało, ale teraz przepraszam, bo muszę złapać Ewę, która dzisiaj wcześniej wychodzi”, „spadł mi poziom kawy w organizmie. Sorki, ale muszę sobie zrobić nową, bo zasnę przy biurku”, „przyjdę jeszcze dzisiaj do waszego pokoju i skończymy rozmowę, ale teraz muszę lecieć kończyć raport”.

Nie zawsze musisz zagadywać koleżanki z pracy

Są takie miejsca, jak na przykład łazienka, gdzie naprawdę możesz sobie oszczędzić rozmowy. Wystarczy krótkie „hej”. Nikt nie lubi być zagadywany, kiedy usiłuje wejść do kabiny albo już jest. W środku i właśnie zmienia tampon, albo robi siku i stara się to czynić dyskretnie i bezgłośnie. Albo gdy usiłuje sobie zamalować pryszcza przed lustrem.

Więcej na temat tego, jak odnaleźć się w nowej pracy i koncertowo rozwijać karierę przeczytasz w najnowszym Women`s Health, które ukaże się już 20 października. Zapraszamy!

 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij