Przynajmniej połowa z nas będzie do 2020 roku pracowała zdalnie – orzekli menedżerowie, przedsiębiorcy i naukowcy podczas dorocznego spotkania organizowanego przez London Business School. Czy mają rację? Przekonamy się za 5 lat, ale już teraz widać, że coś jest na rzeczy.
W Stanach Zjednoczonych w ostatnich 30 latach trzykrotnie wzrosła liczba osób, które wykonują swoje obowiązki z domu. Prawie 50% menedżerów w Niemczech i Wielkiej Brytanii samodzielnie decyduje o tym, gdzie i w jakim wymiarze godzin pracują. Co więcej, jak wynika z badań przeprowadzonych na Stanford University, pracownicy, mogący wybrać miejsce wypełniania obowiązków służbowych, są nawet o 13% bardziej efektywni. I zadowoleni!
Sytuacja idealna? Tak, jeśli wiesz, jak zorganizować sobie pracę. Z naszym krótkim poradnikiem z pewnością Ci się to uda.
Przekonaj szefa
Jak wynika z analizy Fundacji Obserwatorium Zarządzania, tylko 40% polskich przedsiębiorców wie, co oznacza pojęcie pracy zdalnej, a 10% ostatnio zatrudniało kogoś, kto pracował w ten sposób. Szkoda, bo powodów, dla których warto wprowadzić takie rozwiązanie w firmie, jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać.
Najciekawsze badanie na ten temat przeprowadzono w chińskim przedsiębiorstwie turystycznym Ctrip. Grupa pracowników call center dobrowolnie przeniosła swoje stanowiska pracy do domu. Okazało się, że w trakcie badania wykonywali 13% więcej telefonów niż ich koledzy w biurze, robili mniej przerw w czasie pracy, byli bardziej zadowoleni z pracodawcy i rzadziej się zwalniali.
Dodatkowo firma zaoszczędziła jeszcze po 1900 dolarów na każdym z nich w związku z mniejszymi kosztami utrzymania biura. Jeśli jesteś wolnym strzelcem lub prowadzisz własny biznes, sama ustalasz warunki. Jeżeli jednak pracujesz u kogoś, masz już całą listę argumentów, która powinna przekonać przełożonych, żeby pozwolili Ci na pracę w domu przez przynajmniej 1-2 dni w tygodniu.
Zobacz także, jak właściwie zarządzać czasem.
Komentarze