Jesteś dobra w tym, co robisz, i rzetelnie wykonujesz swoje obowiązki. Mimo to mijają miesiące i nic się nie dzieje. Oczywiście, możesz liczyć na podwyżkę – najwcześniej w połowie przyszłego roku, jeżeli Twoi przełożeni nie zmienią zdania – lecz z jakiegoś dziwnego powodu wcale Cię to nie satysfakcjonuje. Nic zatem dziwnego, że chcesz więcej. Tylko jak to osiągnąć?
Odpowiedzią jest networking, czyli tworzenie trwałych, korzystnych relacji. W końcu 80 procent stanowisk zostaje obsadzanych bez żadnego konkursu czy ogłoszenia. Jednak, jak wynika z niedawno opublikowanych badań, niektóre z nas czują się niemal fizycznie brudne, gdy pomyślą o takim sposobie budowania kariery. Czas to zmienić. Wystarczy, że poznasz najpopularniejsze problemy związane z nawiązywaniem kontaktów i sposoby, jak sobie z nimi radzić.
Niby wiesz, że można tak robić, ale podchodzenie podczas branżowych przyjęć do nieznanych osób i ich zagadywanie wydaje Ci się po prostu dziwne.
Szczególnie że kiedyś już próbowałaś coś w ten sposób ugrać i skończyło się na tym, że zarówno Ty, jak i Twój rozmówca czuliście się skrępowani. To po prostu nie jest metoda dla Ciebie.
Rozwiązanie
Może nawiązywanie kontaktu z nowymi ludźmi nie przychodzi Ci łatwo, jednak „kobiety są zdecydowanie lepsze od mężczyzn w budowaniu naturalnych, trwałych więzi, które są kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o networking” – mówi autorka poradników biznesowych Devora Zack. Zacznij wykorzystywać nadarzające się okazje.
W obrębie Twojej firmy? Przynieś cukierki z okazji imienin i odwiedź tych, których znasz jedynie z widzenia.Wyciągnij koleżanki z innego działu na babski wieczór. Na zewnątrz? W każdym większym mieście regularne organizowane są spotkania startupowców, najczęściej w popularnych pubach czy restauracjach. Tam, w przyjemnej atmosferze, możesz potrenować nawiązywanie kontaktów. „Bardzo ciekawa prezentacja, ale czy mógłbyś mi powiedzieć więcej o...” jest formułą, która zawsze się sprawdza.