[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak zadbać o dobre relacje w pracy [poradnik]

Nie traktujmy ludzi instrumentalnie, tylko doceniajmy.

Stażysta

To te ciche osoby, których nikt nie zauważa ani nie zadaje sobie trudu, żeby nauczyć się ich imion. Weź pod swoje skrzydła takiego nieszczęśnika, zorganizuj mu jakieś sensowne zajęcie (tylko nie parzenie kawy), a zyskasz pomoc w swojej pracy, wdzięczność szefów, a przy okazji dasz się poznać jako kompetentna osoba. I pamiętaj, że zawsze możesz się z tym praktykantem spotkać w innych okolicznościach.

ZOBACZ TEŻ: 3 kroki, dzięki którym będziesz bardziej produktywna

Asystentka szefa

Strażniczka pieczęci, harmonogramów i barometr nastrojów szefa. Nie traktuj jej jak Miranda Priestly z „Diabeł ubiera się u Prady” swoje asystentki, bo gorzko tego pożałujesz. A gdy już się z nią zaprzyjaźnisz, zyskasz sprzymierzeńca np. w Twojej walce o podwyżkę. Powie Ci, kiedy szef jest w najlepszym nastroju na rozmowy o pieniądzach.

ZOBACZ TEŻ: Praca marzeń - jak ją znaleźć? [5 kroków]

Pracownik IT

Nie rozróżniasz ich? To błąd. Ci faceci mogą uratować Twój tyłek na godzinę przed deadline’em. Ponieważ mówią niezrozumiałym językiem, na ogół trzymają się razem i izolują od reszty pracowników. Dlatego Ty bądź wyjątkiem – zagadaj, zakoleguj się i cierpliwie wysłuchaj historii o problemie z serwerem. Dzięki sympatycznym układom dowiesz się, jak kupić świetny laptop za pół ceny i co zrobić w niedzielę wieczorem, gdy absolutnie nie możesz połączyć się z internetem.

Recepcjonistka

Wie, kto wchodzi i wychodzi, kto dzwonił i do kogo, generalnie wie wszystko. Warto mieć w niej sojuszniczkę, bo w trudnych chwilach, gdy musisz coś załatwić na mieście, zapewni Ci krycie. Dlatego zawsze pamiętaj o niej, gdy wychodzisz, i przynieś jej kawę albo coś dobrego do jedzenia. Ona przecież nie może się ruszyć ze swojego stanowiska w bazie kontroli lotów.

ZOBACZ TEŻ: Praca po godzinach - dlaczego powinnaś sobie odpuścić?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij