[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak prowadzić small talk?

Umiejętność prowadzenia niezobowiązującej rozmowy o niczym jest ważna, zwłaszcza w nowej pracy. Small talk pozwoli Ci nie tylko przełamać pierwsze lody z nowymi współpracownikami, ale może też może pchnąć do przodu Twoją karierę.

small talk w pracy O niczym też trzeba umieć rozmawiać.

Rozmowa o niczym

Czasami nie macie wspólnych tematów, ale musicie je znaleźć, żeby nie stać jak głupie przy automacie do kawy. Debra Fine, autorka książek na temat small talku, zdradza, jak zostać królową kuchennych pogaduszek.

Mocny początek

Przede wszystkim znajdź temat, w którym Twoja rozmówczyni czuje się mocna, np.:

  • „Nigdy nie miałyśmy okazji, żeby dłużej porozmawiać. Jesteś stąd?”.
  • „Nad czym ostatnio pracujecie?”.
  • „Na ostatnim spotkaniu zgłosiłaś świetny pomysł z X. Jak na to wpadłaś?”.

Kontynuacja

Najlepiej sprawdzają się pytania otwarte. Dzięki nim druga strona będzie mogła swobodnie poprowadzić rozmowę w wygodnym dla siebie kierunku. Poniżej kilka przykładów:

  • „Planuję gdzieś wyjechać na wakacje, ale ciągle nie mogę znaleźć odpowiedniego miejsca. Gdzie ty jeździsz najczęściej?”.
  • „ Byłaś ostatnio w kinie na czymś fajnym?”.
  • „Czytałaś coś interesującego?”.
  • „Słyszałaś o dobrej imprezie?”.
  • „Ostatnio mam ogromną ochotę na makaron. Znasz jakieś dobre miejsce?”.

Miłe pożegnanie

Niezależnie od tego, z jakiej wymówki skorzystasz, spraw, żeby wyglądała szczerze. Kilka sprawdzonych przykładów poniżej:

  • „ Wreszcie! Zdecydowanie brakowało mi kawy. Dobra, ale teraz już muszę wracać do pracy...”.
  • „Niesamowite. Szkoda, że mam umówioną rozmowę telefoniczną o 14:40, ale musisz mi o tym powiedzieć więcej!”.
  • „Muszę jeszcze porozmawiać z Kasią, zanim wyjdzie. Wielkie dzięki za miłą rozmowę!”.

Miejsce, w którym nie musisz rozmawiać?

Toaleta. Wystarczy uśmiech i skinienie głowy. Czasami możesz rzucić krótkie: „Co u ciebie?”. Ale więcej nie trzeba. Zresztą nigdy nie wiesz, kto siedzi w kabinie i słucha.

Przygotowaliśmy też dla Ciebie 3 pomysły na to, jak rozmawiać i jak zaintrygować swojego rozmówcę. Poznaj tajniki sztuki konwersacji.

WH 10/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij