Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Co ma alkohol do nauki języków obcych? [WH NEWS]

Jaka jest skuteczna i przyjemna metoda nauczenia się języka obcego? Dlaczego warto przytulać się do drzew i ćwiczyć nawet godzinę tygodniowo? Oto garść newsów dotyczących pracy mózgu, efektywnej nauki i zdrowia psychicznego.

języki obce alkohol fot. Getty Images

Wspólny język

Wykutą wiedzę najlepiej sprawdzić w praktyce – ta zasada dotyczy zwłaszcza nauki języków obcych. I tu zjawiają się brytyjscy uczeni z wynikami badań, z których jasno wynika, że małe dawki alkoholu sprawiają, iż znacznie lepiej posługujemy się językiem obcym, zwłaszcza pod względem wymowy. Karnawał w pełni, więc okazji do luźnych konwersacji w obcym języku nie powinno zabraknąć. Salud! – jak mawiają Hiszpanie.

fot. shutterstock.com

Mieszczuchy do lasu

W końcu mamy naukowe dowody na to, że kontakt z naturą sprawia, że jesteśmy zdrowsi i szczęśliwsi. Niemieccy naukowcy z Instytutu Ludzkiego Rozwoju Maxa Plancka odkryli, że osoby żyjące w miastach, ale mające częsty kontakt z naturą, a konkretniej z lasem, mają lepiej ukształtowane ciało migdałowate.

Ten ośrodek w mózgu to siedlisko emocji. Gdy jest utrzymane w dobrej kondycji, pozwala lepiej radzić sobie ze stresem i nieprzyjemnymi uczuciami typu lęk, agresja etc. Brzmi ciekawie, ale co zrobić, gdy Twoja okolica przypomina betonową pustynię? Jak najczęściej wybieraj się na wycieczkę za miasto. A gdy już będziesz w lesie, przytul się do drzewa. Kto wie, może ludzie, którzy to robią, wcale nie są zbzikowani?

Stary mózg

4 – wg uczonych o tyle lat może postarzyć Twój mózg stresujące doświadczenie (np. rozwód czy utrata pracy). Co ciekawe, np. święta także znajdują się w niechlubnym rankingu najbardziej stresogennych wydarzeń (dowiedz się, jak je przetrwać).

Smutki precz

Dobrze wiemy, że w grudniu brakuje czasu na wszystko, także na treningi. Ale nie zaniedbuj aktywności całkowicie. Jak donoszą uczeni, którzy przebadali ponad 33 tysiące Norwegów, już godzina ćwiczeń tygodniowo znacząco zmniejsza ryzyko depresji. Wykonaj np. trening siłowy z odważnikiem. Jeśli nie masz siły na 60 minut machania kettlem, wybierz się na łyżwy. Zrób to dla swojej sylwetki i umysłu.

WH 12/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij