[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Zaskakujące zalety robienia przysiadów [ciekawostki fitnessowe WH]

Od przysiadów robią się smukłe uda i jędrna pupa – wiadomka. Okazuje się jednak, że są też inne zalety z ćwiczenia squatów. Jakie? Tego dowiesz się, czytając najnowsze ciekawostki dotyczące fitnessu zebrane przez redaktorów WH.

przysiad fot. shutterstock.com

Mistrz przysiad

Pewnie już wiesz, że jest królem ćwiczeń w kategorii smukłe nogi i jędrne pośladki. Teraz podbija też działkę szybkości. Wg University of Granada 4 przysiady z obciążeniem przed wejściem do wody poprawiły czasy pływaków na 15 m. Jak donoszą inni naukowcy, biegaczki też sporo zyskają dzięki temu klasycznemu ruchowi. Badani po 8 tygodniach robienia 4 powtórzeń z ciężarami w 4 seriach 3 razy w tygodniu poprawili czas na 5 km średnio o 20 s.

Żeby trening był efektywny, musisz robić przysiady zgodnie z techniką. Zobacz, jak poprawnie wykonywać squaty.

fot. Maksim Shmeljov 2014/shutterstock.com fot. Maksim Shmeljov 2014/shutterstock.com

Reżim treningowy?

Wierność może i sprawdza się w związkach, ale nie w związku z budowaniem formy. Twoje oddanie porannemu spinningowi chwali, ale nie pomoże Ci w osiąganiu fitnessowych celów. Wg ostatnich badań trzymanie się stałego reżimu treningowego wysysa motywację do ćwiczeń. Mieszanie w grafiku treningowym i przebieranie w mało zbliżonych do siebie aktywnościach poprawia nastawienie do wysiłku i zwiększa szanse na wytrwanie w treningach.

Najłatwiej urozmaicać treningi, mając w klubie karnet open, ale wiosną i latem możesz oszczędzić, korzystając z siłowni i sportów na świeżym powietrzu.

pompka, ćwiczenie fot. shutterstock.com

Jak prawidłowo ustawiać dłonie podczas ćwiczeń?

Nadgarstek oprócz zegarka i bransoletek musi dźwigać też hantle, sztangę i ciężar ciała (już nie mówiąc o zakupach). Jego złe ustawienie podczas ćwiczeń prowadzi do przeciążeń, bólu i trudnych do pozbycia się kontuzji. Zobacz, jak ustawiać dłonie, żeby było OK.

1. Pompki

W klasycznej wersji pompki ułóż dłonie bezpośrednio pod barkami. Jeżeli czujesz dyskomfort w nadgarstkach, możesz skorzystać ze specjalnych uchwytów do pompek. Zobacz też, jak wykonywać różne rodzaje pompek.

2. Uginanie przedramion

Unosząc i opuszczając hantle, ułóż dłoń w jednej, prostej linii z nadgarstkiem. Nie wyginaj nadgarstka – dłoń powinna być w przedłużeniu przedramienia.

3. Wyciskanie na ławeczce

Złap gryf solidnie, oplatając wokół niego wszystkie 10 palców, tak by stabilizacją ciężkiej sztangi nie obciążać samego nadgarstka.

fot. lzf 2014/shutterstock.com fot. lzf 2014/shutterstock.com

Dlaczego warto mieć krokomierz?

26,9% – o tyle kroków więcej w ciągu dnia robią użytkownicy krokomierzy. Wg badań osoby monitorujące swoją aktywność mają też niższe BMI i ciśnienie krwi niż te, które nie korzystają z takich gadżetów. Sprawdzaj, czy robisz zalecane 10 tys. kroków, np. za pomocą stylowej opaski lub ściągając darmową aplikacje an swojego smartfona.

WH 05/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij