[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Wizualizacja a sportowe osiągnięcia [WH NEWS]

Czy wizualizacja ma jakikolwiek wpływ na efektywność? Lepiej ćwiczyć rano czy wieczorem? Ile razy w tygodniu najlepiej trenować? Rzuć okiem na najnowsze wieści ze świata fitnessu zebrane przez naszych redaktorów.

deska plank z hantlami fot. shutterstock.com

Wizualizacja a wyniki

Zwycięstwo zaczyna się w głowie. Badania z wykorzystaniem elektromiografii wykazały, że „włączenie” mięśni w myślach przed wysiłkiem pozwala potem wycisnąć z nich nawet 32% więcej. W ogóle warto pomyśleć o tym, co się ze swoim ciałem zamierza zrobić. Wtedy łatwiej osiągnąć cel.

Wizualizacja pomaga przekształcić myśli w rzeczywistość. Podczas wyobrażania sobie konkretnego ruchu czy całego scenariusza wydarzeń w mózgu pozostaje ślad pamięciowy. A że w głowie możesz ułożyć wszystko po swojej myśli, to później łatwiej będzie Ci to odtworzyć w akcji, z pominięciem błędów.

Sportowcy wykorzystują wizualizację przed ważnymi startami, ale pomoże Ci ona też np. udoskonalić technikę dyscypliny, w którą się właśnie wkręciłaś.

REKLAMA

REKLAMA

joga, fitness, poranek fot. shutterstock.com

Lepiej trenować rano czy wieczorem?

Jesteś skowronkiem czy sową? Dla Twojej formy i zdrowia lepiej, żebyś ożywała po wschodzie, a nie po zachodzie słońca. Osoby, które wolą pospać dłużej, mają mniejsze szanse na zaliczenie treningu, nie tylko porannego.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: 7 zalet sportu o świcie

Skowronki spędzają też mniej czasu w ciągu dnia na siedząco, a ten, jak wiadomo, w trosce o swoje zdrowie lepiej ograniczać do niezbędnego minimum. Jeśli znów zaśpisz na trening, wciąż możesz zaliczyć sesję wieczorną - najlepiej niezbyt długą, by nie mieć problemów z zaśnięciem.

REKLAMA

bieganie fot. Maridav 2015/shutterstock.com

Power pomoc

Ruszając się, poprawiasz jakość życia. Nie tylko swojego - jeżeli dołączysz do akcji charytatywnych. Jedne przeznaczają opłaty startowe na szczytne cele, w innych nie wydajesz nic - pokonane przez Ciebie kilometry przeliczane są na pieniądze, które od sponsorów trafiają do potrzebujących. Taka pomoc daje moc.

REKLAMA

REKLAMA

trening bokserski fot. shutterstock.com

Jak często trenować?

Dobre wieści dla zapracowanych. Kobiety , które ćwiczyły 4 razy w tygodniu, spalały więcej kcal i zyskiwały ty le samo siły i wytrzymałości jak te odwiedzające siłownię 6 razy. Jakość ponad ilość.

Nie masz czasu? Sprawdź ekspresowy trening bez sprzętu od Kayli Itsines. Co jak co, ale kwadrans to chyba znajdziesz, prawda?

WH 09/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij