Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wizualizacja a sportowe osiągnięcia [WH NEWS]

Czy wizualizacja ma jakikolwiek wpływ na efektywność? Lepiej ćwiczyć rano czy wieczorem? Ile razy w tygodniu najlepiej trenować? Rzuć okiem na najnowsze wieści ze świata fitnessu zebrane przez naszych redaktorów.

deska plank z hantlami fot. shutterstock.com

Wizualizacja a wyniki

Zwycięstwo zaczyna się w głowie. Badania z wykorzystaniem elektromiografii wykazały, że „włączenie” mięśni w myślach przed wysiłkiem pozwala potem wycisnąć z nich nawet 32% więcej. W ogóle warto pomyśleć o tym, co się ze swoim ciałem zamierza zrobić. Wtedy łatwiej osiągnąć cel.

Wizualizacja pomaga przekształcić myśli w rzeczywistość. Podczas wyobrażania sobie konkretnego ruchu czy całego scenariusza wydarzeń w mózgu pozostaje ślad pamięciowy. A że w głowie możesz ułożyć wszystko po swojej myśli, to później łatwiej będzie Ci to odtworzyć w akcji, z pominięciem błędów.

Sportowcy wykorzystują wizualizację przed ważnymi startami, ale pomoże Ci ona też np. udoskonalić technikę dyscypliny, w którą się właśnie wkręciłaś.

joga, fitness, poranek fot. shutterstock.com

Lepiej trenować rano czy wieczorem?

Jesteś skowronkiem czy sową? Dla Twojej formy i zdrowia lepiej, żebyś ożywała po wschodzie, a nie po zachodzie słońca. Osoby, które wolą pospać dłużej, mają mniejsze szanse na zaliczenie treningu, nie tylko porannego.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: 7 zalet sportu o świcie

Skowronki spędzają też mniej czasu w ciągu dnia na siedząco, a ten, jak wiadomo, w trosce o swoje zdrowie lepiej ograniczać do niezbędnego minimum. Jeśli znów zaśpisz na trening, wciąż możesz zaliczyć sesję wieczorną - najlepiej niezbyt długą, by nie mieć problemów z zaśnięciem.

bieganie fot. Maridav 2015/shutterstock.com

Power pomoc

Ruszając się, poprawiasz jakość życia. Nie tylko swojego - jeżeli dołączysz do akcji charytatywnych. Jedne przeznaczają opłaty startowe na szczytne cele, w innych nie wydajesz nic - pokonane przez Ciebie kilometry przeliczane są na pieniądze, które od sponsorów trafiają do potrzebujących. Taka pomoc daje moc.

trening bokserski fot. shutterstock.com

Jak często trenować?

Dobre wieści dla zapracowanych. Kobiety , które ćwiczyły 4 razy w tygodniu, spalały więcej kcal i zyskiwały ty le samo siły i wytrzymałości jak te odwiedzające siłownię 6 razy. Jakość ponad ilość.

Nie masz czasu? Sprawdź ekspresowy trening bez sprzętu od Kayli Itsines. Co jak co, ale kwadrans to chyba znajdziesz, prawda?

WH 09/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij